Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@22:41:18 GMT

خوش‌بینی بانک آمریکایی به نفت ۸۰ دلاری

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۶۹۴۴۴

با وجود انتظارات فزاینده‌ای که برای اقدام اوپک و روسیه برای افزایش تولید وجود دارد،گلدمن ساکس همچنان دیدگاه خوش بینانه‌ای به قیمت‌های نفت داشته و انتظار دارد نفت تابستان امسال به ۸۲.۵۰ دلار در هر بشکه صعود کند.

به گزارش ایسنا، این بانک آمریکایی بر این باور است که با رشد قوی تقاضا برای نفت و کاهش بیشتر عرضه که از تداوم افت سطح ذخایر نفت حکایت دارد، قیمت‌های نفت تا پایان امسال بالاتر می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلدمن ساکس اعلام کرد همچنان انتظار دارد سطح ذخایر نفت کاهش پیدا کرده و قیمت‌ها در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ به سطح بالاتری صعود کند.

این بانک سرمایه‌گذاری پیش‌بینی خود از صعود نفت برنت به ۸۲.۵۰ دلار در هر بشکه در تابستان امسال و ۷۵ دلار در هر بشکه تا پایان سال ۲۰۱۸ را تغییر نداد.

گلدمن ساکس چندین ماه است که به افزایش قیمت نفت خوش‌بین است و در اواخر مه پیش بینی قیمت ۸۲.۵۰ دلار هر بشکه برنت را در حالی تایید کرد که قیمت‌ها بدنبال گزارش‌ها از آمادگی عربستان سعودی و روسیه برای بالا بردن سطح تولید، تصحیح شدند. گلدمن ساکس معتقد است که کمبود اخیر بازار، تقاضای قوی و سطح رو به رشد اختلالات، زمینه را برای افت بیشتر سطح ذخایر نفت در سال جاری فراهم می‌کند.

با گذشت سه هفته که بازار انتظار دارد اوپک و متحدانش در نشست هفته جاری با افزایش تولید موافقت کنند، گلدمن روی نظر خود پا برجاست.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران گلدمن ساکس انتظار دارند اوپک و متحدانش تولیدشان را یک میلیون بشکه در روز تا پایان امسال و ۵۰۰ هزار بشکه در روز در سال آینده افزایش دهند اما پیش بینی می‌کنند تقاضای قوی و کاهش بیشتر تولید ونزوئلا و محدود شدن صادرات نفت آمریکا، افزایش تولید را جبران کند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۶۹۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است

سیاوش سلیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به عدم اصلاح ارزش پایه گمرکی توسط گمرک ناچارا هرکیلو شیرخشک را در بازارهای جهانی ۲ دلار عرضه می‌کنیم، درحالیکه با نرخ ۲.۶۵ دلار باید به سامانه نیما برگردانیم.

به گفته او، رفع تعهد ارزی صادرات در برابر واردات محدود شده است به طوریکه صادرات حتما در قبال واردات کالاهای کشاورزی باید باشد که دست تولیدکننده شیرخشک بسته است که همین امر منجر به رکود بازار شده است.

سلیمی با اظهار نگرانی نسبت به افزایش قیمت شیرخام افزود: اگر قیمت شیرخام افزایش غیر متعارفی داشته باشد، بدون تردید صادرات شیرخشک و کره دچار مشکل می‌شود و شیرخام تولیدی بدلیل عدم جذب توسط کارخانجات جذب نخواهد شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن شیرخشک ادامه داد: با افزایش قیمت شیرخام، سرانه مصرف داخل تحت تاثیر قرار می‌گیرد، از این رو انتظار می‌رود که تصمیم منطقی در خصوص اصلاح قیمت صورت بگیرد.

او با بیان اینکه سالانه ۱۱ میلیون تن شیرخام در کشور تولید می‌شود، افزود: بنابر آمار ماهانه ۱۸ هزارتن شیرخشک در کشور تولید می‌شود که با ورود به فصل گرما درصدی از تولید کاهش می‌یابد و مجدد در نیمه دوم سال افزایش می‌یابد.

سلیمی با بیان اینکه سالانه ۷۰ تا ۸۰ هزارتن شیرخشک در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: با احتساب مصرف داخل، مابقی شیرخشک تولیدی باید به بازارهای هدف صادر شود که متاسفانه در بحث اصلاح ارزش پایه گمرکی به رغم موافقت وزارت جهاد، تاکنون گمرک اصلاح نکرده است که در صورت تسهیل با نگرانی کمتری به سمت افزایش قیمت شیرخام می‌رویم.

او از دپوی ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات خبر داد و گفت: با اصلاح ارزش پایه گمرکی، میزان دپوی شیرخشک در کارخانجات کاهش می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • پیش‌بینی یک فعال بازار: طلا در هفته آینده به این قیمت می‌رسد
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده/ طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • تورم ترکیه چقدر است؟
  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • کف قیمت نفت در ۸۰ دلار محکم شد