Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-02@03:46:50 GMT

ماهانه چند نوزاد بی هویت در تهران متولد می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۶۹۶۸۴

ماهانه چند نوزاد بی هویت در تهران متولد می‌شود؟

معاون استاندار یک آماری اعلام می‌کند، نماینده مجلس آمار دیگری، بهزیستی اما هیچ‌کدام را تائید نمی‌کند و خودش آمار دیگری می‌دهد؛ با همه این تفاسیر مشخص نیست، هر ماه چه تعداد کودک بی‌هویت متولد می‌شوند؟ و تکلیف این کودکان چیست؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، اوایل خرداد ماه امسال شکرالله حسن بیگی، معاون اجتماعی و سیاسی استاندار تهران از ثبت هفتگی 10 مورد تولد نوزادان بی هویت در بیمارستان‌های تهران خبر داده و گفته بود این نوزادان با مشکل دریافت شناسنامه مواجه هستند، هنوز چندی از انتشار این خبر نگذشته بود که محمد جواد فتحی،‌ عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی آمار جدیدی ارائه کرد و پرده دیگری ماجرای تولد نوزادان بی هویت در پایتخت برداشت و گفت: ماهانه 100 نوزاد بی هویت در تهران متولد می‌شود این در حالیست که هیچ یک از این افراد به گزارش سازمان مشخصی استناد نکرده و آمار ضد و نقیضی را اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داریوش بیات نژاد، مدیرکل بهزیستی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با استناد به گزارشات این سازمان در سال 96 هر دو آمار اعلام شده را رد و اظهار کرد: براساس گزارش سال گذشته بهزیستی استان تهران 448 نفر کودک بی سرپرست و بد سرپرست را در مراکز خود پذیرش کرد که از این تعداد فقط 199 نفر کودکان فاقد هویت بودند که می‌توان نتیجه گیری کرد ماهانه تقریبا حدود 16 کودک فاقد هویت در مراکز بهزیستی پذیرش می‌شود.

وی با تاکید براینکه همه کودکان فاقد هویت، فاقد سرپرست و بد سرپرست با دستور و حکم قضایی در مراکز بهزیستی پذیرش می‌شوند، افزود: معمولا نوزادان فاقد هویت و فاقد سرپرست را طی مراحل قانونی و قضایی در قالب طرح امین موقت و فرزندخواندگی به خانواده‌های دارای صلاحیت واگذار می کنیم.

بیات نژاد با اشاره به اینکه ورودی و خروجی بهزیستی استان تهران در سال گذشته تقریبا به یک میزان گزارش شده است، افزود: کودکانی که در مراکز بهزیستی پذیرش می‌شوند معمولا به دلیل فوت والدین، اعتیاد والدین، بیماری لاعلاج یا وجود یک ناهنجاری در خانواده به سازمان بهزیستی انتقال می‌یابند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران همچنین به موضوع نوزادفروشی که از سوی استاندار تهران اعلام شده بود واکنش نشان داد و گفت: باتوجه به اینکه وظیفه و مسئولیت کارشناسان سامانه 123 اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی رسیدگی به گزارشات ثبت شده در این سامانه است چنانچه گزارشی در این زمینه به ما اعلام شود براساس مسئولیت خود بلافاصله نسبت به پیگیری و رسیدگی آن اقدام می‌کنیم اما تاکنون گزارشی مبنی بر نوزاد فروشی در استان تهران نداشتیم و ممکن است در حد شایعات عمومی باشد.

وی همچنین در مورد اظهارات مطرح شده مبنی بر اینکه بهزیستی متولی رسیدگی به پدیده نوزاد فروشی در استان تهران است، گفت: خرید و فروش نوزاد تخلف و جرم است و برهمین اساس دستگاه‌های امنیتی، قضایی و انتظامی در این زمینه مسئولیت دارند و براساس وظایف ذاتی، سازمان بهزیستی تنها مسئولیت ساماندهی و نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست را برعهده دارد.

بیات نژاد گفت: سازمان بهزیستی به واسطه تکلیف قانونی و شرعی که در برابر مراقبت و نگهداری و ساماندهی کودکان بی سرپرست دارد نسبت به این موضوع ورود می‌کند، چنانچه گزارش مصداقی و موردی مبنی بر نوزادفروشی به بهزیستی استان تهران اعلام شود باتوجه به مسئولیتی که این سازمان در برابر تک تک افراد فاقد سرپرست و بی هویت دارد از طریق مقامات قضایی اقامه دعوی کرده و مانع بروز جرم نوزاد فروشی در پایتخت می‌شویم.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۶۹۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، نوزادان از شش ماهگی می‌توانند ماست را امتحان کنند. ماست یک راه مفید برای اطمینان از دریافت برخی از مواد مغذی مورد نیاز کودک شما است و تطبیق پذیری آن باعث می شود که زمینه مناسبی برای معرفی میوه ها و سبزیجاتی باشد که برای تمام عمر از آنها لذت خواهند برد.

ماست، پروتئین و مواد مغذی ضروری مانند کلسیم برای ساخت استخوان‌ها و ماهیچه‌های قوی، «روی» برای حمایت از رشد و عملکرد سیستم ایمنی بدن و «ب ۱۲» برای رشد مغز و تولید گلبول‌های قرمز سالم را دارد. ماست، بافت لطیفی دارد و برای کسانی که برای اولین‌بار این ماده غذایی را تجربه می‌کنند به‌راحتی پذیرفته می‌شود. ماست به دلیل فرآیند تخمیری که طی می‌کند، کیفیت خوبی دارد. بیشتر ماست‌ها با کشت‌های زنده و فعال تهیه می‌شوند، بنابراین پروبیوتیک‌ها (باکتری‌های خوب) را برای سلامت دستگاه گوارش فراهم می‌کنند.

در شش ماهگی، شیر مادر و در شرایط خاص شیر خشک همچنان منبع اصلی تغذیه کودک هستند و این در طول سال اول زندگی او نیز خواهد بود و سپس آماده می‌شوند تا از غذاهای دیگری مانند ماست لذت ببرند. در شش ماه اول زندگی، شیر مادر یا شیر خشک غنی شده با آهن باید تنها منبع تغذیه کودک به حساب می‌آید.

۳ ایده برای صبحانه که کودکان آنها را دوست خواهند داشت

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، ماست ساده، بهترین انتخاب برای کودک است، زیرا در عین حال سرشار از مواد مغذی و فاقد قندهای افزوده است و می‌تواند پایه و اساس ماجراجویی طعم عالی بعدی کودک باشد.

افزودن میوه‌ها یا سبزیجات پوره شده به ماست ساده یک راه جذاب و مناسب برای معرفی طعم‌ها است؛ هلو یا موز پوره شده را برای یک تجربه شیرین با ماست مخلوط کنید. همچنین برای یک غذای خوش طعم، سیب زمینی شیرین پوره شده را با ماست مخلوط کنید. ماست را با منبع پروتئین دیگری مانند پوره مرغ یا لوبیا جفت کنید.

از ۱۲ تا ۲۳ ماهگی، کودک در حال رشد شما می‌تواند مصرف لبنیات را تا مجموع دو وعده در روز افزایش دهد. این می‌تواند ترکیبی از شیر گاو، ماست و پنیر باشد. با پزشک اطفال خود در مورد اینکه چه زمانی و چه مقدار غذا باید به کودک خود برای رشد و تکامل سالم معرفی کنید، مشورت کنید.

کد خبر 848657 برچسب‌ها خبر مهم کودکان تغذیه

دیگر خبرها

  • از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟
  • چرا گزارش «بی بی سی» فاقد اعتبار است؟
  • جذب امریه سربازی در سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • مالیات ماهانه طلافروش‌ها ماهی فقط ۸۰۰ هزار تومان!
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • فیلم/ مالیات ماهانه طلافروش‌ها چقدر است؟
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • اعضای هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی منصوب شدند
  • هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی مشخص شدند