Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@02:13:00 GMT

دوربین‌ ثبت سرعت در تمام محورهای اصلی گیلان نصب شد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۷۰۰۸۹

دوربین‌ ثبت سرعت در تمام محورهای اصلی گیلان نصب شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان گفت:‌ دوربین‌های ثابت ثبت سرعت در تمام محورها و راه‌های اصلی و شریانی گیلان نصب شدند. ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ استانها گیلان نظرات

محمدرضا نازک‌کار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در راستای بهره‌گیری از فناوری‌های جدید از سال گذشته تاکنون اقدام به نصب و جانمایی دوربین‌های ثابت ثبت سرعت در تمامی راه‌های شریانی استان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر و طبق آمارها 170 شرکت حمل و نقل داخلی کالا،‌ 132 شرکت حمل و نقل داخلی مسافر و حدود 12 هزار راننده در بخش حمل و نقل داخلی و بین المللی کالا و مسافر گیلان فعالیت می‌کنند.

نازک‌کار به آمار افراد شاغل در حوزه حمل و نقل استان گیلان اشاره کرد و بیان داشت:‌ با در نظر گرفتن آمارهای موجود در حال حاضر تعداد شاغلان فعال در بخش مربوط به حمل و نقل استان گیلان به صورت مستقیم و رسمی حدود 15 هزار نفر تخمین زده می‌شود.

وی آمارهای غیررسمی از تعداد شاغلان حوزه حمل و نقل گیلان را نیز برشمرد و تصریح کرد:‌ به صورت غیررسمی هم‌اکنون بیش از 50 هزار نفر در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر استان گیلان مشغول فعالیت هستند که این موضوع از لحاظ ایجاد اشتغال بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان به برنامه‌های این اداره کل در راستای جانمایی علائم جاده‌ای اشاره کرد و افزود:‌ با توجه به موقعیت استراتژیک استان گیلان و گردشگرپذیر بودن آن برنامه‌های مربوط به نصب و تعمیر علائم جاده‌ای به طور مستمر انجام می‌شود.

نازک‌کار نصب علائم جاده‌ای را بر اساس پیش‌بینی طرح‌های عمرانی و تزریق اعتبارات لازم دانست و عنوان کرد:‌ اداره کل راهداری گیلان هر ساله با یک برنامه‌ریزی مدون نسبت به تعویض،‌ اصلاح و به روزرسانی علائم ایمنی در طول محورهای استان اقدام می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه جانمایی علائم جاده‌ای انجام شد ابراز داشت:‌ ارتقای ایمنی جاده‌ها همواره از اهداف اصلی این اداره کل بوده و هست بنابراین امسال نیز برنامه‌های مربوطه با جدیدت دنبال می‌شود.

وی به برخی از اقداماتی که در راستای افزایش ایمنی جاده‌ها و محورهای استان گیلان انجام می‌شود اشاره کرد و اظهار داشت:‌ در طول سال گذشته و سه ماهه امسال نسبت به خط‌کشی حدود ‌هزار و 50 کیلومتر از جاده‌های فرعی و اصلی استان گیلان اقدام کرده‌ایم.

نازک‌کار از تهیه و نصب علایم جاده‌ای در مکان‌های تعیین شده به تعداد 10 هزار و 500 عدد خبر داد و تصریح کرد:‌ تهیه و نصب نیوجرسی،‌ نصب گارد ریل در نقاط پرتگاهی به میزان 15 کیلومتر و اجرای سیستم روشنایی در 5.3 کیلومتر از جاده‌های استان از دیگر این برنامه‌ها هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان به نصب تعداد 100 دستگاه چراغ چشمک‌زن اشاره کرد و افزود:‌ علاوه بر این روش‌های نوین،‌ با نصب دوربین‌های ثابت ثبت سرعت در حال حاضر تمامی راه‌های شریانی گیلان تحت پوشش این نوع سیستم کنترل قرار دارند.

نازک‌کار با تأکید بر اینکه استفاده از نیوجرسی‌های مفصلی و لولایی نقش به‌سزایی در ایمن‌سازی راه‌ها و کاهش‌ تلفات جاده‌ای دارد بیان داشت:‌ تاکنون نسبت به نصب این مدل از نیوجرسی‌ها در سطح بیش از 10 کیلومتر از آزادراه‌های استان گیلان اقدام شده است.

انتهای پیام/م

R7877/P1486/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۰۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۳۵۰ روستا

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: راههای ارتباطی بیش از ۳۵۰ روستا استان در اثر سیلاب آسیب وارد گردیده که با تلاش عوامل راهداری تمامی محورها بازگشایی شد.

اسداله جلال زاده، امروز شنبه ۸ اردیبهشت به رسانه‌ها گفت: با توجه به مخاطرات جوّی ایجادشده بواسطه سیلاب چندین روز گذشته، تعداد ۶۰ تیم عملیاتی راهداری و تعداد ۱۹۰ نفر راهدار با ۱۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری سبک و سنگین بصورت شبانه روزی جهت عملیات بازگشایی محورهای روستایی بکارگیری شدند.

وی افزود: به راه های ارتباطی بیش از ۳۵۰روستا  در استان طی چندین روز گذشته در اثر سیلاب آسیب وارد گردیده و با تلاش شبانه روزی عوامل راهداری تمامی محورهای آسیب دیده از سیلاب اخیر بازگشایی گردیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر راهداران مشغول پاکسازی پل ها، آبنماها، تخلیه قنوها و ریزش برداری کامل محورهای خاکی و کوهستانی با هدف ایجاد ارتباط ایمن و پایدار برای راههای مذکور هستند.

جلال زاده در پایان سامانه گویای ۱۴۱ را راه ارتباطی بین هم استانی های محترم با مرکز مدیریت راه های استان عنوان کرد و افزود مشکلات بوجودآمده بواسطه سیلاب اخیر توسط همشهریان به سامانه ۱۴۱ انعکاس یافته و در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • ضرورت کاهش سرعت متوسط سالانه خودروها/ مقوله آموزرش در رسانه‌ها پررنگ‌تر شود
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • با رانندگان پر خطر و ماجراجو برخورد شود/ کنارگذرها به شهر دوم تبدیل شده است
  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • خط‌کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۳۵۰ روستا