Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@23:24:18 GMT

تکمیل چرخه درمان بیماران سرطانی در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۷۰۳۴۰

تکمیل چرخه درمان بیماران سرطانی در سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: فعالیت مرکز رادیو تراپی و اشعه درمانی در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان چرخه درمان بیماران مبتلا به سرطان را در استان سیستان و بلوچستان تکمیل کرده و این امر مصداق بارز تحقق عدالت در سلامت است‌.

‌به گزارش ایسنا- ‌دکتر سید محمد هاشمی شهری افزود: این مرکز پرتو درمانی در مجاورت بخش شیمی درمانی دانشگاه قرار دارد و از زمان شروع فعالیت این مرکز تا‌کنون بالغ بر 470 بیمار سرطانی از خدمات درمانی آن استفاده کرده‌اند‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی طول درمان بیماران در بخش اشعه درمانی را از زمان پذیرش تا پایان دوره به طور متوسط 2 تا 6 هفته اعلام کرد و افزود: بسیاری از بیمارانی که تحت پرتو درمانی و شیمی درمانی قرار می‌گیرند نیاز به مراقبت‌های خاص دارویی، تغذیه‌ای و حفاظت در برابر عفونت‌های مختلف را دارند و بدون تردید ارائه این خدمات در محل سکونت بیماران علاوه بر ارتقاء کیفیّت زندگی آنان، بسیاری از مشکلات جانبی خانواده‌ها و همراهیان را کاهش می‌دهد‌‌.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: تا قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت هزینه‌های سرسام آور درمان بیماری سرطان باعث می‌شد تا برخی از خانواده‌ها به منظور تامین هزینه درمان به مرحله فقر مطلق سقوط کنند و یا در مواردی شاهد بودیم که برخی از بیماران از دریافت خدمات درمانی محروم می‌شدند.

دکتر هاشمی افزود: خوشبختانه متعاقب اجرای طرح تحول نظام سلامت و ابلاغ بسته رایگان شدن درمان بیماران سرطانی به دانشگاه‌های علوم پزشکی بسیاری از مشکلات اقتصادی خانواده بیماران برطرف شد اما با وجود این اقدام ارزشمند و خیرخواهانه، تامین هزینه مسافرت‌های درمانی جهت سپری کردن دوره‌های طولانی پرتو درمانی در دیگر نقاط کشور برای بسیاری از بیماران استان سیستان و بلوچستان همچنان دشوار بود‌.

وی با اشاره به فاصله 1500 کیلومتری زاهدان از تهران گفت: نزیکترین مرکز استان به زاهدان 500 کیلومتر فاصله دارد و اگر هزینه مسافرت و اقامت 2 تا 6 هفته‌ای یک بیمار سرطانی و یک نفر همراه را حداقل معادل  3  میلیون تومان در نظر بگیریم، راه اندازی مرکز رادیوتراپی در زاهدان عملا از صرف یک و نیم میلیارد تومان هزینه مسافرت‌های درمانی از سوی هموطنان عزیز ساکن در سیستان و بلوچستان پیشگیری بعمل آورده است‌.

دکتر هاشمی شهری با اشاره به اهمیت پیشگیری اولیه از بروز بیماری‌های مزمن غیر‌واگیر و از جمله سرطان بر ضرورت خود مراقبتی و اصلاح سبک زندگی مردم تاکید کرد و گفت: از آنجا که هزینه‌های بخش درمان بسیار سرسام آور بوده و تمام کشورهای دنیا نیز دچار محدودیت‌هایی در منابع مالی حوزه درمان هستند، مناسب ترین و عاقلانه ترین اقدام برای حفظ سلامت انسان‌ها و ارتقاء کیفیّت زندگی شهروندان کنترل عوامل خطر این بیماری‌هاست که از آن به عنوان پیشگیری اولیه یاد می‌شود.

وی فعالیت بدنی منظم، تغذیه مناسب و دوری از دخانیات و الکل را از جمله مهمترین توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی برای کنترل عوامل خطر و پیشگیری اولیه ابتلاء به بیماری‌های مزمن غیر واگیر عنوان کرد‌.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، تشخیص به موقع بیماری سرطان  نیز می‌تواند به عنوان گام دوم پیشگیری  منجر به کاهش بسیاری از عوارض سوء جسمی و هزینه‌های اقتصادی بیماران شود.

دکتر هاشمی، ساخت و تجهیز مراکز غربالگری سرطان در قالب برنامه های عمرانی طرح تحول نظام سلامت را از مصادیق اقدام در جهت پیشگیری ثانویه از بروز سرطان برشمرد و گفت: مرکز غربالگری سرطان در بیمارستان علی ‌بن ابی طالب(ع) زاهدان با 575 مترمربع زیر بنا در مراحل انتها‌یی عملیات ساختمانی قرار دارد و به زودی تجهیز و راه‌اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: مرکز غربالگری سرطان بیمارستان رازی سراوان نیز 575 مترمربع زیربنا دارد و در حال حاضر از 90 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به فراگیر بودن و عدالت محور بودن طرح تحول نظام سلامت افزود: علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در منطقه تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی زابل و ایرانشهر نیز بخش‌های غربالگری سرطان تعریف شده‌ که در مراحل مختلف ساخت و تجهیز است و به محض تکمیل، در سرویس خدمت به هم استانی‌های عزیز قرار خواهد گرفت.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام سرطان منطقه سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۰۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مریم اسلامی پزشک و ی تخصصی ژنتیک، فلوشیپ پزشکی بازساختی اظهار کرد: واکسن سرطان، میزان بقا را دو برابر می‌کند و امید جدیدی را برانگیخته می‌کند.

این واکسن سفارشی، امیدی برای درمان دارد و در مرحله نهایی آزمایشات در UCLH قرار دارد.

بیماران بریتانیایی در حال آزمایش واکسن بالقوه درمانی شخصی‌شده mRNA برای ملانوم هستند که نور امیدی را برای بیماران سرطان پوست ارائه می‌کند.

اینواکسن سفارشی ساخته شده توسط Moderna و MSD می‌تواند برای هر بیمار در عرض چند هفته ایجاد شود. به گفته Metro، آزمایشات اولیه کاهش قابل توجهی در عود ملانوم نشان داد.

این واکسن با دستور دادن به سیستم ایمنی بدن برای هدف قرار دادن و از بین بردن سلول‌های سرطانی عمل می‌کند.
این درمان نوآورانه در حال حاضر تحت آزمایشات مرحله نهایی به رهبری UCLH قرار دارد و بالقوه می‌تواند در برابر سرطان‌های ریه، مثانه و کلیه نیز موثر باشد.

Heather Shaw، سرپرست این کارآزمایی، نسبت به توانایی این دارو در درمان ملانوما ابراز خوش بینی کرد و در حال بررسی کاربرد آن در سایر سرطان‌ها است.

او گفت: اینیکی از هیجان‌انگیزترین چیز‌هایی است که در مدت زمان طولانی دیده‌ایم. اینیک ابزار واقعاً دقیق است. چیز‌ها بسیار فنی هستند و به خوبی برایبیمار ایجاد می‌شوند، بیماران واقعاً در مورد آنها هیجان زده هستند.
Steve Young، مردی ۵۲ ساله از استیونیج، که یکی از اولین شرکت کنندگان در UCLH است. برای تقریباً ده سال، Steve Young برآمدگی روی سر خود داشت که هیچ فکری برای آن نمی‌کرد. با این حال، معلوم شد که ملانوما است، تشخیصی که شوک بزرگی به همراه داشت.
پدرم در ۵۷ سالگی بر اثر آمفیزم درگذشت، و من در واقع فکر کردم: "من از پدرم کوچکتر خواهم مرد. "

او افزود: این واقعاً علاقه من را برانگیخت. به محض اینکه آنها به این فناوری mRNA که برای مبارزه با سرطان استفاده می‌شود اشاره کردند، من به نظرم جذاب می‌رسید و هنوز هم همان احساس را دارم. من واقعاً بسیار هیجان زده هستم. این بهترین شانس من برای جلوگیری از مسیر سرطان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی