Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ پرویز افشار در آستانه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در نشست خبری افزود : 26 ژوئن یا 5 تیر سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر تعیین شده است و ما هم در ایران به عنوان یک کشور پیشرو در مبارزه با مواد مخدر دور هم جمع می شویم تا برای مبارزه راهکارهای جدیدی بیابیم.
وی گفت: در کشور ما یک برنامه کشوری و برنامه های متعددی در سراسر کشور برگزار می سود و امسال سعی کرده ایم حضور مردم را در مبارزه با مواد مخدر توسعه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افشار ادامه داد: برنامه ها از یکم تا ششم تیرماه بر اساس شیوه نامه طراحی شده در سراسر کشور برگزار می شود.
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: امسال از تمرکز برنامه ها در مرکز جلوگیری کرده ایم و بیش از 380 برنامه برای هفته مبارزه با مواد مخدر به دست ما رسید که از مجموع آنها شیوه نامه ای برای سراسر کشور تدوین شد.
افشار گفت: در برنامه متمرکز تهران یکی از سران قوا و وزیر کشور در همایش حضور خواهند داشت و برنامه ها را افراد بهبود یافته اجرا خواهند کرد.
وی افزود : همچنین امسال مراسم امحای مواد مخدر در 5 استان برگزار می شود که دو برنامه همزمان در تهران و یکی از استان ها خواهد بود.
افشار تصریح کرد : در حاشیه مراسم امسال تقدیر می کنیم از خانواده شهدا و ایثارگرانی که از تیرماه سال گذشته تا امسال برای مبارزه با مواد مخدر جان در طبق اخلاص گذاشتند.
وی ادامه داد: خدمات درمان برای افرادی که نیاز به درمان دارند در این هفته به صورت رایگان انجام می شود.
وی تصریح کرد: در سه ماهه اول امسال در حوزه مقابله با عرضه مواد مخدر، مجموع کشفیات 212تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 197 تن بوده 6 درصد رشد داشته ایم.
وی گفت: 10 استان برتر در کشور در زمینه کشف مواد مطابق الگوی سال گذشته هستند یعنی استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان،فارس، تهران، کرمان، گلستان،خراسان رضوی، اصفهان، یزد و خوزستان همچنان 10 استان برتر در حوزه کشفیات مواد هستند و از مجموع کشفیات 53 درصد به سه استان اختصاص داشته است.
افشار گفت: مواد پیش ساز کاهش 70 درصدی داشته که مبادی گمرکی و مرزها آموزش گرفته اند و فضای ورود این مواد ناامن شده است.
وی ادامه داد: در 12 ماه سال 96 هم سه هزار و 12 نفر در 31 استان کشور به علت عوارض ناشی از مصرف مواد فوت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از ان 5 و شش دهم درصد کاهش داشته است.
افشار تصریح کرد : با مشارکت های مردمی برای توانمندسازی معتادان بهبود یافته کارهای خوبی انجام شده و در حال حاضر 2 هزار و 411 ngo فعال با ما همکاری دارند و بیش از 100 برنامه بهبود معتادان اجرا شده و بیشترین تمرکز ما به سمت اشتغال مولد معطوف شده است.
سخنگوی ستاد مبارزه گفت : در سه ماهه اول امسال به 79 هزار تماس با خط ملی مشاوره اعتیاد پاسخ داده شده است.
وی ادامه داد : کانون های همیاری مبارزه با اعتیاد در 290 مجموعه دانشگاهی فعال شده اند و برنامه ارائه می کنند.
افشار تصریح کرد: بازنگری در قانون مبارزه با مواد مخدر در دستور کار قرار دارد که باید به صورت همه جانبه بررسی و بازنگری شود و البته در طول یک سال گذشته کارگروهی ویژه تشکیل شده است.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مبارزه با مواد مخدر ستاد کشف سخنگو امسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۰۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه، دستگیری ۱۰ نفر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قراردادند.

وی افزود: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آن‌ها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام‌گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

وی همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیرشده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

حاجیان در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 748518

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه