Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@03:11:36 GMT

تولید و رونمایی بزرگترین تابلوی معرق شجره شیعه

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۷۰۷۸۵

تولید و رونمایی بزرگترین تابلوی معرق شجره شیعه

مصطفی مصری؛ هنرمند معرق‌کار در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: به تازگی تابلویی با تکنیک معرق چرم و پوست تولید کرده‌ام در ابعاد 5 در 7 متر که این تابلو در اصل نمایی از یک درخت بزرگ و تناور با شاخ و برگ‌های زیاد است که در آن اسمای انبیای الهی، امامان معصوم(ع) و امامزادگان زیادی در میان شاخ و برگ آن حک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در خلق این تابلو از 812 تکه چرم و پوست استفاده شده و آنها در کنار هم قرار گرفته‌اند گفت: من نام این اثر را بزرگترین تابلوی معرق شجره شیعه دنیا نامگذاری کرده‌ام که در تولید آن 8 نفر دیگر که اغلب بانوان هنرمند بودند با من همکاری داشتند و توانستیم این تابلو را در چیزی حدود 15 ماه به سرانجام رسانده و آماده عرضه کنیم.

مصری گفت: تمام اجزای این تابلو از چرم و پوست طبیعی است و تمام قطعات در این تابلوی معرق بر روی زمینه چرم، سوار شده است؛ این اثر را روز یکشنبه گذشته 27 خرداد در امام‌زاده ابوالحسن(ع) واقع در شهر ری، شهرک توحید، مورد رونمایی قرار گرفت؛ امام‌زاده‌ای که نام ایشان نیز بر روی یکی از برگ‌های درخت داخل اثر به چشم می‌خورد.

این کارآفرین با اشاره به اینکه تولید این اثر کاملاً با هزینه شخصی بوده و از سوی هیچ نهاد قرآنی و هنری مورد حمایت قرار نگرفته است گفت: این تابلوی معرق چرم و پوست به مدت 6 ماه در صحن مطهر این امامزاده برای بازدید علاقه‌مندان باقی خواهد ماند و البته هیئتی از سوی دفتر گینس واقع در امارات متحده عربی ظرف چند روز آینده برای ثبت آن به ایران خواهند آمد.

مصری در پایان گفت: بسیار علاقه‌مند هستم که این اثر هنری مورد توجه از سوی نهادهای فرهنگی و حمایتی قرار گرفته و آنها نسبت به در اختیارگیری این اثر در این فاصله زمانی اقدام کنند اما اگر این امر محقق نشد، شخصاً نسبت به انتقال این اثر به کشور عمان اقدام خواهم کرد.

انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۰۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرخ‌پوست‌ها در بازی پرسپولیس! + عکس

 دیدار حساس تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه آزادی آغاز شد. دیداری که با وجود حساسیت بالا، دارای حاشیه‌های زیادی هم بود، حاشیه‌ای که د نهایت منجر به شکایت باشگاه پرسپولیس از سپاهانی‌ها شد.

جدای از این حاشیه ها، روز گذشته در میان سکوی هواداران، یکی از خانم‌های هوادار با تیپی متفاوت، سوژه عکاسان شد که در ادامه می‌بینید:

منبع: خبرآنلاین

 

tags # پرسپولیس سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • نمی‌توانم نسبت به ظلم و نسل‌کشی در غزه بی‌تفاوت باشم
  • آموختن اتول‌رانی زیر تابلو پرستو | مسئول آموزش رانندگان یک افسر روسی بود
  • بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود
  • نصب تابلو‌ها و علائم ترافیکی در کمربندی نسیم شمال 
  • کاروان حجاج استان سمنان در مسجد شجره
  • سرکوب دانشجویان در آمریکا، تابلوی تمدن غربی است
  • یک‌ماه تا افتتاح بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور
  • سرخ‌پوست‌ها در بازی پرسپولیس! + عکس