Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-28@14:36:47 GMT

واکنش رئیس پلیس ناجا به ماجرای ایرانشهر

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۷۱۱۴۰

واکنش رئیس پلیس ناجا به ماجرای ایرانشهر

به گزارش امتداد، سردار محمدرضا مقیمی در خصوص اخبار اخیر منتشر شده در خصوص تجاوز به چندین دختر در منطقه ایرانشهر سیستان و بلوچستان و موضوعاتی که در خصوص این ماجرا در شبکه‌های اجتماعی از تعداد قربانیان این اتفاق منتشر شده اظهار کرد: این پرونده در دست اقدام است و اطلاع‌رسانی جزئی درخصوص ابعاد مختلف آن به صلاح نیست مگر با مجوز قاضی پرونده ولی می‌توانم بگویم که این اتفاق به شکلی که در فضای مجازی عنوان شده نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس آگاهی ناجا افزود: در مجموع باید توجه داشت یک‌سری شایعات در برخی از پرونده‌ها منتشر می‌شود که حتی ممکن است به متهم دستگیر شده انتساب داشته باشد ولی تا مستندات قانونی در دست نباشد نمی‌توان این اتهامات را به دستگیر شدگان منتسب کرد چرا که قبلا مواردی را داشته‌ایم که فردی به ارتکاب به جرم و جنایتی اقرار داشته و حتی در بازسازی صحنه جرم نیز ریز به ریز صحنه را بازسازی کرده ولی بعد از گذشت حدود یک ماه مجرم اصلی با مستندات قانونی کامل دستگیر شده است حالا اینکه چرا شخصی حاضر می‌شود به جای مجرم خود را جا بزند دلایل مختلفی دارد که از جمله آنها شهرت است.

مقیمی با بیان اینکه در پرونده ایرانشهر در همه موارد شکایت تجاوز  مطرح نبوده، گفت: این پرونده بلافاصله بعد از وقوع شکایت یک آدم‌ربایی در دست بررسی پلیس قرار گرفت و آگاهی سیستان و بلوچستان که جزو قوی‌ترین پلیس‌های آگاهی در کشور است به سرعت موضوع را در دست بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید:

دستگیری یک نفر دیگر در پرونده اخیر ایرانشهر تعقیب قضایی عامل انتشار خبر کذب تجاوز به دختران در ایرانشهر

هشدار رئیس پلیس آگاهی به موضوع سرقت از منازل 

وی در ادامه با اشاره به افزایش سرقت از منازل طی سه ماه اخیر گفت: متاسفانه شاهد هستیم که به دنبال نگهداری مقادیر قابل توجه طلا و ارز در منازل برخی از شهروندان، سرقت از منازل افزایش یافته است و متاسفانه برخی از هموطنانمان منازل خود را تبدیل به خزانه‌های بانکی کرده‌اند و این در حالیست که هیچ‌گونه سیستم امنیتی در این منازل وجود ندارد و بعضا تا دهها و یا صدها میلیون تومان ارز و طلا در منازل نگهداری می‌شود.

مقیمی ادامه داد: در چنین شرایطی سارقان با ورود به منزل تنها مبادرت به سرقت طلا و ارز می‌کنند و این سوال برای مالباختگان بوجود می‌آید که چطور سارقان فقط وجوه نقد و طلاجات آنها را به سرقت برده‌اند در حالیکه سارقان عمدتا از محل نگهداری این اموال که در مکان‌های خاص نگهداری می‌شوند اطلاع دارند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه کشفیات سرقت منازل ۱۱ درصد افزایش داشته گفت: علیرغم این افزایش، متاسفانه کشف اموال مسروقه سخت‌تر شده چرا که این وجوهات به سرعت توسط سارقان خرج می‌شود. 

وی گفت: عمده سرقت از منازل درحوالی غروب اتفاق می‌افتد یعنی نیم ساعت قبل از غروب آفتاب تا دو ساعت بعد از غروب لذا باید هموطنان به نکات ایمنی توجه کرده و از نگهداری این اموال در منازلشان پرهیز کنند.

کاهش سرقت خودرو در کشور/کشف سرقتها ۱۳ درصد اضافه شد

مقیمی در ادامه با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی کشف سرقت در ۳ ماه اخیر گفت: این افزایش کشفیات در حالیست که وقوع سرقت در موضوعات مختلف از جمله موتورسیکلت‌، سرقت بانک‌ها و سرقت محموله‌ها کاهش داشته و حتی سرقت خودرو نیز به میزان ۶٫۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا خاطر نشان کرد: نکته حائز اهمیت آن است که سرقت خودرو برای پلیس به عنوان سرقت مادر محسوب می‌شود چرا که در جرایم دیگر استفاده می‌شود لذا این موضوع در اولویت ما قرار دارد.

وی در خصوص زمان کشف خودروهای مسروقه گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد از خودروهای مسروقه در کمتر از ۷۲ ساعت شناسایی می‌شوند ولی برخی از خودروهای خاص زمان کشف آنها طولانی‌تر خواهد بود.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۱۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در روزهای پایانی سال گذشته، خبری مبنی بر واکنش تند سفیر فنلاند به تولید گوشی‌ های تقلبی نوکیا در ایران منتشر شد که به نامه سفیر فنلاند در تهران به وزرای صنعت و امور خارجه کشورمان اشاره داشت.

در بخشی از نامه‌ سفیر فنلاند خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران آمده بود: با بررسی‌های انجام شده مشخص می‌شود که «شرکت ...» مستقر در استان مرکزی، اقدام به ساخت، تولید، عرضه و فروش گوشی‌های تلفن همراه با علامت تجاری نوکیا می‌نماید که برای مصرف‌کننده عادی تشخیص آن از محصولات واقعی نوکیا غیرممکن است... این در حالی است که شرکت فنلاندی نوکیا و نماینده رسمی آن در ایران به عنوان شاکی، هرگونه اعطای اختیار تولید و فروش محصولات نوکیا به شرکت‌های چینی و ایرانی را رد کرده‌اند."

همچنین در نامه‌ای که از سوی وکیل شرکت نوکیا در ایران به معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات رادیویی نوشته شد؛ آمده که یک شرکت ایرانی با استفاده غیرمجاز از علامت تجاری مشهور NOKIA اقدام به عرضه گوشی‌هایی با این آرم کرده است. در این نامه اشاره شده بود که «هیچ ارتباطی میان این شرکت و نوکیا وجود نداشته و نتایج آزمایشگاه نوکیا نشان می‌دهد محصولات تقلبی و فاقد استانداردها و تکنولوژی بوده است‌ لذا خارج از خدمات پس از فروش و حمایت‌های نوکیا هستند.»

اما چند روز پس از این نامه نگاری ها، محمدمهدی برادران، معاون وزیر صمت در حاشیه همایشی و در جمع خبرنگاران در رابطه با تولید تلفن همراه به اسم برند نوکیا، اظهار کرد: اگر به هر دلیل، این واحد توانسته باشد طبق استاندارد‌های داخل کشور از وزارت ارتباطات و سازمان حمایت مجوز‌های لازم را اخذ کند، با توجه به شرایط تحریم، الزامی نیست که مدرک معتبر از سایر کشور‌ها تهیه کنند.

معاون وزیر صمت در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا استفاده از نام برند خارجی تقلب محسوب می‌شود یا خیر، افزود: استفاده از نام برند خارجی در رابطه با این واحد تقلب نیست.

برادران همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با نامه سفیر فنلاند درباره تولید موبایل تقلبی با نام نوکیا، گفت: این الزام وجود ندارد که واحد‌ها رسماً ضمانت‌نامه شرکت خارجی را ارائه کنند. این شرکت‌ها عموماً در حال مونتاژ کالا هستند. حتی اگر کشور مقصد نامه‌ای هم ارسال کرده باشد با توجه به اینکه این کشور‌ها ایران را تحریم کرده‌اند، نظر آن‌ها برای ما مهم نیست و ما تعهدی به آن‌ها نداریم. اگر محصول استاندارد باشد، می‌تواند مجوز تولید دریافت کند و نمی‌توانیم از آن‌ها بپرسیم که چگونه تحریم را دور زده‌اند.

در نهایت با گذشت حدود دو ماه از این اظهارات معاون وزیر؛ امروز عباس علی آبادی وزیر صمت در نشست خبری به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: در کشور در خصوص موبایل هنوز برند معتبر و قابل قبولی که صد در صد خوداتکا باشیم نداریم. در وزارت صمت هم در بعد نرم افزاری و هم در بعد سخت افزاری برنامه داریم و جزو برنامه های اولویت دار ماست؛ هر اندازه که خودرو مهم است موبایل هم مهم است.

وزیر صمت تاکید کرد: در صورت محرز بودن تقلبی بودن نوکیا، کالای تقلبی در کشور نهاد مسئول خود را دارد و البته ما هم مسئول هستیم قطعا اگر ثابت شود لااقل به آن خدمت نمی دهیم و به دستگاه های مربوطه و تعزیرات معرفی می کنیم.

علی آبادی افزود: فروش کالای تقلبی در کشور ممنوع است؛ اگر متوجه بشویم جلوی واردات را می گیریم ارز و ریال به آن تخصیص نمی دهیم و به دستگاه های مرتبط معرفی می کنیم. 

این در حالی است که روز گذشته نیز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه پس‌ از جنجال‌ها در خصوص تولید موبایل با برند نوکیا در ایران بدون مجوز از شرکت نوکیا، سازمان توسعه تجارت ایران در نامه‌ای به وزارت صمت خواستار توضیح این وزارت‌خانه در خصوص تولید نوکیای تقلبی شده است.

هرجند باید یادآور شد که پیش از این فرشید فرحناکیان عضو هیات‌‌‌مدیرۀ کانون وکلای مرکز در یادداشتی با عنوان "تامل حقوقی در علامت تجاری نوکیا در ایران" بیان کرده بود: «آگهی رسمی ثبت علامت تجاری تحت مالکیت این شرکت در روزنامه رسمی شماره ۲۰۱۶۴ مورخ ۱۳۹۳.۳.۸ منتشرشده است. در این آگهی مدت اعتبار ثبت این علامت ۱۰ سال از تاریخ ۱۳۹۰.۱۲.۶ الی ۱۴۰۰.۱۲.۶ مقرر شده است. در سایت روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران آگهی دیگری مبنی بر تمدید مدت اعتبار ثبت این علامت منتشرنشده است. آنچه در حال حاضر اِعمال ضمانت اجراهای قانونی مقرر  در زمینه نقض حقوق ناشی از ثبت علائم تجاری را به نفع نوکیا کورپوریشن دشوار می‌‌‌سازد، عدم‌تمدید مدت اعتبار ثبت این علامت از تاریخ ۱۴۰۰.۱۲.۶ است. هر نوع تقاضای اِعمال این ضمانت اجراهای قانونی مقرر منوط به انجام تشریفات مجدد تقاضای ثبت و انتشار آگهی مالکیت علامت تجاری توسط نوکیا کورپوریشن است.»

 

دیگر خبرها

  • سرقت ۳۰۰ میلیارد ریال طلا در البرز/ سارقان دستگیر شدند
  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران
  • سارق ۲۰ میلیاردی منازل در اصفهان دستگیر شد
  • ببینید | خنده‌دارترین پرونده سرقت از زبان یک کارآگاه
  • جزییات ناگفته از سرقت بانک ملی توسط کاراگاه پرونده
  • سه قاچاقچی سوخت در ایرانشهر محکوم شدند
  • واکنش یک روحانی به ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس
  • طرح پایش هوشمند سارقان سابقه‌دار با پابند الکترونیکی در گفت و گو با رئیس پلیس آگاهی پایتخت | ماجرای سرقت دو سارق با پابند الکترونیکی چه بود
  • ماجرای عجیب سارقی که با پابند الکترونیکی به سرقت می‌رفت
  • کشف ۲۴ فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات