Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@20:29:49 GMT

آب در آبادان سهمیه‌بندی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۷۳۲۰۵

آب در آبادان سهمیه‌بندی شد

شهر > محیط زیست ایران - همشهری آنلاین:
اداره آبفای آبادان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آب شرب شهروندان آبادان با توجه شوری آب رودخانه بهمنشیر به حد آب دریا و متوقف شدن برداشت آب از این رودخانه و نیز افت فشار، سهمیه‌بندی شده است.

به گزارش ایرنا، شوری آب رودخانه بهمنشیر به حد آب دریا رسیده و به دلیل شوری بسیار، نمی‌توان از آن برداشت کرد که این امر سبب کاهش تولید آب آبادان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این اطلاعیه افزوده شده است: هم اکنون آب شرب شهروندان آبادان تنها از خط آبرسانی غدیر تامین می‌شود.

این اطلاعیه می‌افزاید: تا پایان تیرماه جاری که خط دوم آبرسانی غدیر کامل می‌شود، ناچار به سهمیه‌بندی آب شرب در مناطق مختلف آبادان هستیم.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: تا بهره‌برداری کامل از خط دوم غدیر شهروندان نسبت به نصب منبع آب در منازل برای ذخیره‌سازی اقدام کنند.

به گزارش ایرنا اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری روز دوشنبه هفته گذشته در نشست شورای اقتصاد مقاومتی گفته بود: دولت عزم خود را برای رفع مشکل آب شرب شهرهای آبادان و خرمشهر در کوتاه‌ترین زمان ممکن جزم کرده است.

شهروندان آبادان و خرمشهر در چند هفته گذشته به دلیل شوری بیش از حد آب رودخانه بهمنشیر که تامین‌کننده اصلی آب آشامیدنی شهروندان آبادان و خرمشهر است با مشکلات زیادی رو به رو شده‌اند.

برای برطرف کردن شوری آب شرب خرمشهر و آبادان، طرح احداث سد خاکی مارد، اجرای مرحله دوم طرح آبرسانی غدیر و راه‌اندازی دستگاه آب شیرین کن در دست اجرا است.

در همین زمینه: مازندران در تعطیلات مشکل کمبود آب دارد جدیدترین گزارش مرکز آمار | کم باران‌ترین و پر باران‌ترین استا‌های ایران هشدار نسبت به خالی شدن مرزها به دلیل خشکسالی هامون و هیرمند هشدار ناسا نسبت به جدی بودن کمبود آب شیرین خطر تنش آبی در منطقه جدی است آب مورد نیاز ۱۰ نسل آینده را مصرف کردیم

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۳۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس اروند مجازی شد

دبیر کمیته اضطرار آلودگی هوای استان فعالیت مدارس کلیه مقاطع تحصیلی نوبت صبح در ۶ شهرستان را غیر حضوری اعلام کرد.

بر این اساس مدارس در شهرستان های اهواز، باوی، کارون، آبادان، خرمشهر و شادگان برای سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به صورت غیرحضوری است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات بزرگ فارس
  • وقوع ناپایداری های جوی در نقاط مختلف استان کرمان
  • مدارس اروند مجازی شد
  • تصویب تشکیل بنیاد شیخ انصاری در دزفول
  • جریمه 350 میلیون تومانی باشگاه استقلال خوزستان
  • حکم کمیته انضباطی برای تکرار یک دیدار تعیین‌کننده
  • رای کمیته انضباطی به برگزاری دیدار استقلال ملاثانی - فجر
  • حکم کمیته انضباطی به لغو جنجالی بازی لیگ یک صادر شد