Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که نخست وزیر هلند اخیرا از افزایش نظامیان این کشور به افغانستان خبر داده بود، وزیر خارجه این کشور نیز در دیدار با رئیس جمهور افغانستان و فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در باره مشارکت نظامی هلند در افغانستان گفت‌وگو کرد. ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «استفانوس آبراهام بلاک» که در ماه مارس سال 2018 میلادی به عنوان وزیر خارجه جدید هلند منصوب شد در نخستین سفرش به کابل با «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان و ژنرال «جان نیکلسون» فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلاک و غنی در این دیدار درباره مسایل افغانستان، آتش‌بس اخیر در این کشور و همچنین روند صلح گفت‌وگو کردند.

وزیر خارجه هلند همچنین بر ادامه همکاری‌های این کشور با افغانستان در عرصه‌های مختلف بویژه در روند صلح و ادامه مشارکت در ماموریت «حمایت قاطع» تاکید کرد.

وی در دیدار با ژنرال نیکلسون نیز درباره طرح هلند درباره مشارکت و افزایش نظامیان هلندی مستقر در افغانستان در طی 3 سال آینده گفت‌وگو کرد.

اخیرا نیز «مارک روته» نخست وزیر هلند اخیرا در یک کنفرانس خبری درباره افزایش حضور نظامی هلند در افغانستان گفته بود: طی سال‌های آینده 60 نیروی دیگر به مزارشریف اعزام می‌شوند تا در همکاری با نیروهای آلمانی از یگانی از نیروهای ویژه افغان حمایت کنند.

به گفته وی قرار است تا در کنار این نظامیان، 6 نیروی پلیس هلند نیز برای مشاوره، آموزش و کمک به نیروهای امنیتی افغان به این کشور اعزام شوند.

لازم بذکر است که هم اکنون حدود 100 نظامی هلندی در افغانستان حضور دارد و حضور نظامی این کشور در افغانستان به سال 2002 میلادی باز می‌گردد.

بلاک با سفر به «مزارشریف» واقع در شمال افغانستان نیز با نظامیان هلندی مستقر در افغانستان نیز دیدار کرد.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۴۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار گروسی با وزیر خارجه ایران

عکاس: علی احمدوند

دیگر خبرها

  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • دیدار گروسی با وزیر خارجه ایران
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا