Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان > آسیا و اقیانوسیه - همشهری آنلاین:
منابع خبری به نقل ازوزیر دفاع مالزی گزارش دادند: دولت جدید ماهاتیر محمد حضور نظامیان مالزی در عربستان را مورد بررسی مجدد قرار می‌دهد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی مالزی ' برناما' 'محمد سبو' وزیر دفاع این کشور روز چهارشنبه در اظهاراتی گفت: دولت پاکاتان هاراپان (ائتلاف امید به رهبری ماهاتیر محمد) موضوع حضور نیروهای نظامی مالزی در عربستان را که توسط دولت قبل به این کشور اعزام شدند بازبینی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظامیان مالزیایی در دوره نجیب رزاق نخست وزیر پیشین مالزی و رهبر حزب باریسان نشنال جبهه ملی در ریاض حضور یافتند و هشام الدین حسین وزیر دفاع وی به نگرانی های سازمان ملل در مورد ورود نیروهای مالزی به جنگ یمن پاسخ نداد و اظهار کرد سربازان مالزیایی صرفا برای تخلیه اتباع مالزی از این کشور و اهداف انسان دوستانه درآنجا فعالیت دارند.

سبو وزیر دفاع مالزی گفت که حضور نیروهای نظامی مالزی در عربستان سعودی ، کوالالامپور را به طور غیرمستقیم به منازعه خاورمیانه مرتبط کرده است.

وی افزود: این درحالی است که مالزی هرگز در هیچ حمله ای علیه یمن به عنوان یک کشور اسلامی دخالت نکرده است.

وی تاکید کرد: کوالالامپور همواره سیاست بیطرفی را در سیاست خارجی خود به کار بسته و از هیچ یک از ایدئولوژی های سیاسی یا قدرت های بزرگ جهان طرفداری نکرده است.

سبو همچنین توضیح داد: مالزی عضو فعال جنبش عدم تعهد بوده و حتی در دوره ای نیز ریاست آن را برعهده داشته است.

وزیردفاع مالزی افزود: دولت بزودی در مورد وضعیت نیروهای نظامی کشور در عربستان بازبینی های لازم را انجام خواهد داد.

برخی گروههای مدنی و حامی صلح و حقوق بشری در مالزی پس از روی کارآمدن ماهاتیر محمد در ماه گذشته با ارسال نامه ای به وی خواستار پایان یافتن حضور نظامیان این کشور در عربستان شدند.

گروه مدنی وکلا برای آزادی مالزی نیز با نامه ای به وزیردفاع مالزی خواستار پایان یافتن مشارکت نظامی مالزی در منازعه یمن و فراخوانی نیروهای این کشور به مالزی شدند.

تاکنون آماررسمی از تعداد نظامیان مالزیایی حاضر در ریاض ارائه نشده است.

ماهاتیر محمد رهبر ائتلاف پاکاتان هاراپان (ائتلاف امید) توانست با آرای مردم مالزی در چهاردهمین انتخابات سراسری این کشور در روز 9 ماه مه (22 اردیبهشت) پس از 15 سال کناره گیری از قدرت ، درسن 92 سالگی به عرصه سیاسی این کشور بازگردد تا نخست وزیر هفتم این کشور باشد.

عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگردان 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار نفر یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.

در همین زمینه: ائتلاف سعودی به اهداف خود در الحدیده دست نیافته است انصارالله یمن : ۲۰۱۸ سال حملات موشکی علیه عربستان است خشم عربستان و امارات از پیروزی ماهاتیر محمد اعضای کابینه دولت جدید مالزی مشخص شد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۱۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاآرتص: تحریم مردمی رستوران‌های اسرائیلی را ورشکست کرد

به نوشته روزنامه پر مخاطب رژیم صهیونیستی، رستوران‌های اسرائیلی و مرتبط با اسرائیل در سرتاسر جهان با موج گسترده‌ای از تحریم مواجه هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه هاآرتص در گزارشی نوشت: رستوران‌های اسرائیلی از زمان آغاز جنگ غزه، با موج گسترده‌ای از تحریم مواجه شده‌اند.

این رسانه عبری زبان نوشت، در هفتمین ماه از آغاز جنگ غزه که در اکتبر گذشته آغاز شد، می‌توان اعلام کرد که رستوران‌های اسرائیلی و مرتبط با اسرائیل با موج گسترده‌ای از تحریم در سرتاسر جهان مواجه هستند.

نویسنده گزارش آورده است، همزمان با ادامه حملات اسرائیل علیه نوار غزه، امروز شاهد آن هستیم که سر آشپزهای مشهور فعال در این رستوران‌ها هویت خود را از مردم پنهان می‌کنند، زیرا مردم جهان رستوران‌های اسرائیلی را در حال حاضر تحریم کرده‌اند، این در حالی است که این رستوران‌ها طی یک دهه گذشته یکی از پر مشتری‌‌ترین رستوران‌های جهانی محسوب می‌شدند.

هاآرتص همچنین خبر داد، رستوران داران در اسرائیل هم از 15 اکتبر گذشته اعلام کردند به دلیل جنگ دیگر مالیات پرداخت نخواهند کرد.

اتحادیه رستوران داران اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد، تصمیم دولت در رابطه با معاف کردن شرکت‌‌هایی که در شعاع 40 کیلومتری مناطق درگیری قرار دارند از پرداخت مالیات ما را شوکه کرد زیرا این رستوران‌ها هستند که از آن زمان به بعد به طور کامل تعطیل شده‌اند.

در بعد بین المللی نیز چندی پیش شرکت فست فود کنتاکی مالزی در بیانیه‌ای اعلام کرد بیش از یکصد شعبه خود را در این کشور به شکل موقت تعطیل می‌کند تا بتواند پاسخگوی شرایط اقتصادی دشواری که دچار آن شده است، گردد.

گفتنی است رسانه‌های محلی مالزی اعلام کرده بودند که این تصمیم کنتاکی به دلیل تحریم گسترده رستوران‌های آمریکایی حامی اسرائیل توسط مردم مالزی صورت گرفته است.

به نوشته این رسانه‌ها، از زمان آغاز جنگ غزه، مردم مالزی برخی از کالاها و خدمات شرکت‌های جهانی به ویژه رستوران‌ها و برخی از مارک‌های پوشاک آمریکایی را به دلیل روابط و حمایتی که آنها از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه مردم غزه دارند، تحریم کرده و زیان‌های هنگفتی به آنها وارد کرده‌اند.

در همین راستا روزنامه یدیعوت آحارانوت هم در گزارشی خبر داده بود که 900 نفر از صاحبان رستوران‌ها و شخصیت‌های بارز صنایع غذایی آمریکایی شمالی با امضای طوماری خواهان تحریم غذاهای اسرائیل در اعتراض به نسل کشی صورت گرفته در غزه شدند.

یدیعوت آحارانوت به نقل از این طومار آورده است، اسرئیل با سرقت هویت غذاهای فلسطینی سعی در محو آنها در جهان آشپزی دارد همان طور که برای محو ملت فلسطین تلاش می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احتمال بازنگری قانون ممنوعیت مسابقات ملی در خارج از کشور
  • هاآرتص: تحریم مردمی رستوران‌های اسرائیلی را ورشکست کرد
  • منتظر محمد ستاره استقلالی مسافر پاریس شد
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • عربستانی‌ها برای محمد صلاح شرط گذاشتند!
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • ستاره کره ای تاتنهام در راه عربستان
  • بخش خصوصی؛ضدتحریم،ارزآور
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم