Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائتلافِ به فرماندهی عربستان سعودی امروز برای چندمین بار از تسلط بر فرودگاه الحدیده یمن خبر داد. این در حالی است که این خبر از منابع دیگر - بخصوص منابع میدانی -تایید نشده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از دبی، ائتلاف سعودی اعلام کرد نیروهای وابسته به منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن پس از یک هفته عملیات برای بازپس گیری شهر راهبردی حدیده از حوثی‌ها (نیروهای انصارالله) کنترل کامل فرودگاه حدیده را به دست گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالسلام الشهی فرمانده اماراتی نیروهای ائتلاف اعلام کرد فرودگاه حدیده به طور کامل از حضور حوثی‌ها پاکسازی شد و تحت کنترل کامل نیروهای وابسته به منصور هادی است. وی تاکید کرد فرودگاه حدیده با حمایت ائتلاف آزاد شد. امارات عربی متحده از نیروهای یمن در عملیات حدیده حمایت زمینی می‌کرد.
اما محمد البخیتی یک عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن گفت: نیروهای متجاوز از اطراف فرودگاه حدیده به عقب رانده شده‌اند و ضربات سنگینی به آنها وارد آمده است.
شبکه تلویزیونی المسیره نیز همزمان گزارش داد: در پی شکست‌های متوالی متجاوزان در جبهه ساحل غربی، متجاوزان با بهره‌گیری از نیروی هوایی و دریایی، موج حملاتشان را علیه فرودگاه حدیده تقویت کردند، آنان زیرساخت‌های فرودگاه را هدف قرار دادند تا جایی که مراکز دیده‌بانی و باند فرودگاه به طور کامل آسیب دیدند. در مقابل نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی نیز بر اساس شرایط جنگ و ضرورتی که افزایش دامنه عملیات هجومی دشمن ایجاد کرد تاکتیک‌های دفاعی متناسبی اتخاذ کردند تا بتوانند در برابر برتری هوایی و دریایی دشمن واکنش مناسب‌تری انجام دهند.
روزنامه الاخبار هم درمقاله‌ای درباره ادامه نبرد در الحدیده در غرب یمن نوشت، طولانی‌شدن جنگ الحدیده، متجاوزان به یمن را وادار خواهد کرد تا وارد یک جنگ فرسایشی شوند.
این تنها منابع میدانی یمنی نیستند که ادعای منابع خبری سعودی را درباره تسلط بر فرودگاه الحدیده یمن تکذیب می‌کنند بلکه منابع منتسب به متحدان سعودی نیز این ادعا را تایید نمی‌کنند.
به گزارش امروز شبکه تلویزیونی ای‌پی‌تی‌ان لایو، هدر نائورت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اینکه "اوضاع یمن و حدیده را از نزدیک زیر نظر داریم" از جواب دادن به سوال خبرنگاری که پرسید "آیا شما این موضوع را تایید می‌کنید که ائتلاف عربی کنترل فرودگاه را در اختیار گرفته است؟"، طفره رفت و گفت: "معتقدم که قطعا ائتلاف (به رهبری عربستان) باید در رابطه با فرودگاه و وضع آن پاسخ دهد".
شکست نظامیان منتسب به ائتلاف به رهبری سعودی‌ها تنها محدود به الحدیده نمی‌گردد برخی گزارش‌ها حاکی از این است که متجاوزان در همه میدان‌های نبرد تلفات گسترده می‌دهند.
به گزارش امروز تلویزیون المسیره در شرق پایگاه نظامی دود در جیزان یک نفربر مزدوران با موشکی هدایت شونده هدف قرار گرفت و تمامی سرنشینانش کشته شدند. همچنین مواضع نظامی مزدوران در پایگاههای خفاقه، فریضه و معریضه زیر آتش گلوله‌های توپخانه قرار گرفت. پیشروی مزدوران در تپه‌های نزدیک به جبل‌الدخان نیز با شکست مواجه شد و شماری از مزدوران پس از گرفتار شدن در میدان مین، کشته یا زخمی شدند. در عملیاتی علیه مواضع مزدوران در نجران و در نزدیکی گذرگاه خضرا، شماری از آنان کشته یا زخمی شدند. مراکز تجمع مزدوران در نزدیک گذرگاه خضرا و صحرای بقع نیز با گلوله باران توپخانه‌ای مواجه شد. در شکست پیشروی مزدوران در دو منطقه جبل شعیر و غرب مجازه در عسیر عربستان شمار قابل توجهی از نیروهای مزدور کشته و تعدادی نیز زخمی شدند، همچنین حمله خمپاره‌ای به مراکز تجمع مزدوران در غرب مجازه چندین کشته و زخمی برجای گذاشت.
المسیره در گزارش دیگری به نقل از یک منبع نظامی رعب و وحشت در میان متجاوزان را اینگونه تشریح کرد: جنگنده‌های متجاوز با هدف اجبار مزدوران به تداوم نبرد و هشدار جدی به آنان مبنی بر اینکه در برابر خود فقط دو گزینه مرگ یا پیشروی در جنگ را دارند، به مراکز تجمع نیروهای مزدور حمله کردند و هفت ماشین جنگی مزدوران را به همراه سرنشینانشان هدف قرار دادند در نتیجه برخی از نیروهای مزدور کشته یا زخمی شدند.
همزمان با انتشار گزارش‌ها درباره شکست ائتلاف به رهبری عربستان در میادین گوناگون جنگی در یمن بلومبرگ نوشت: نه‎تنها کشور عربستان سعودی با کاهش 80 درصدی سرمایه‎گذاری‎های مستقیم خارجی مواجه شده است، بلکه سایر کشورهای پادشاهی حاشیه خلیج (فارس) نیز با مشکل شدید تأمین بودجه و لزوم کاهش قابل توجه دستمزدهای کارکنان دولتی مواجه شده‎اند.
به گزارش این پایگاه اینترنتی، همه کشورهای پادشاهی حوزه خلیج فارس چنین مشکلی دارند. دولت، کارفرمای اصلی مردم است و حتی در شرایطی که کار زیادی برای افراد ندارد که انجام بدهند، آن‌ها را استخدام می‌کند و به آنان دستمزد ماهانه می‌پردازد. این در حالی است که اکنون این دولت‌های پادشاهی با کمبود منابع مالی مواجه شده‌اند.
قطعا هزینه‌های نظامی کشورهای حاشیه خلیج فارس در بحران‌هایی مانند سوریه و عراق، یمن و بحرین و امنيت ... نقش غیر قابل انکاری در اين کاهش سرمايه گذاري و کمبود منابع مالي دارد. به این هزینه‌ها باید هزینه‌های سیاسی و نظامی که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تامین منافع آنها در منطقه هزينه می‌کند و این کشورها باید بپردازند نیز اضافه کرد.

--------------------------------
عبدالرضا خلیلی

 

 

­
­

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: باتلاق يمن نابساماني اقتصادي ائتلاف به رهبري عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۱۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالار افلاک خرم آباد به علت تیراندازی‌ در مجالس عروسی پلمب شد

به گزارش جام جم آنلاین لرستان، علی حسنوند دادستان عمومی وانقلاب مرکز لرستان در این خصوص در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: باتوجه به گزارش مدیر فرودگاه خرم آباد ورییس پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی لرستان مبنی براینکه تالار مذکور درنزدیکی فرودگاه خرم آباد قرار دارد و تیراندازی های صورت گرفته در داخل تالار باعث اخلال امنیتی در روند پروازهای این فرودگاه شده است.
وی افزود: اینگونه تیراندازی ها ، لغو تعدادی از پروازهای این فرودگاه را بهمراه داشته است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان بیان کرد: موضوع مذکور در دستور کار دادستانی قرارگرفته، که علیرغم تذکرات داده شده به مدیر تالار مذکور، و اخذ تعهد از ایشان، متاسفانه نامبرده توجهی به تذکرات داده شده نداشته، که نهایتا دستور پلمپ تالار افلاک صادر شد.

دیگر خبرها

  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • آیا ساخت شهر فرودگاهی در ایران توجیه پذیر است؟
  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • تالار افلاک خرم آباد به علت تیراندازی‌ در مجالس عروسی پلمب شد
  • دلیل اختلال در پروازهای خرم آباد ؛ یک عروسی شهر را بهم ریخت !
  • روزی که شوروی پشت مزدوران را در ایران خالی کرد / پاسخ بختیار به ادعای رضا پهلوی / تصاویر رنگی آلمان‌ها از نبرد استالین گراد / گرامافونی که ایرانی‌ها ۱۲۰۰ سال پیش ساختند / آبادان در بیش از یک قرن پیش
  • پلمب‌ تالاری که باعث لغو پروازهای خرم‌‌آباد شد
  • دلیل عجیب و غریب تعطیلی یک تالار در خرم‌آباد
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران