Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ولایتمداری، دوراندیشی و عاقبت اندیشی افرادی همچون شهید چمران در اوایل انقلاب اسلامی سبب پیروزی و حفظ این نظام شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی عصر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت شهید مصطفی چمران در حوزه هنری تهران افزود: در اسنادی که در وزارت دفاع در مورد شهید چمران بررسی کردم این نکته در مکاتبات وی با حضرت امام خمینی (ره) به چشم می خورد که استدلال می کردند که ارتش باید حفظ شود و نباید با آن برخورد خشن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: شهید چمران به رغم فشارهای برخی از عوامل گروهک های ضدانقلاب که در وزارت دفاع آن زمان بودند، اصرار داشت که قراردادهای خرید سلاح و تجهیزات لغو نشود و با این تیزبینی توانستیم برخی از تجهیزاتی که مبالغ آن هم پرداخت شده بود را بگیریم و طبق همین قراردادها هنوز هم از بابت قراردادها از آمریکا طلبکار هستیم.
امیر حاتمی یادآورشد: آن چه که از وجود چنین افرادی در نظام اسلامی پایه گذاری شده، امروز در نقطه ای هستیم که خار چشم دشمنان هستیم و دشمن سعی دارد که توان موشکی و حضور منطقه ای ما را متوقف کند که این آرزو را به گور خواهد برد.
وزیر دفاع تاکید کرد: امروز پس از طی راه 40 ساله به برکت خون شهیدانی مانند چمران این راه با استقامت و استحکام ادامه خواهد داشت و ما به عنوان سربازان فدایی ملت، راه چمران ها را ادامه خواهیم داد.
وی با بیان اینکه در همه عرصه های دفاعی آن چه مورد نیاز صنعت بومی ما است را داریم، گفت:به دنبال جنگ نیستیم بلکه به دنبال این هستیم که جنگی اتفاق نیافتد و برای این مهم باید قدرتمند باشیم و اگر جنگ هشت ساله به ما تحمیل شد چون دشمن احساس کرد که ما در ضعف قرار داریم.
امیر حاتمی به روحیه مردمی شهید چمران اشاره کرد و گفت: وی با حضور و نقش مردم در انقلاب اسلامی به خوبی واقف بود و به این مساله ایمان داشت که رمز پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی همراهی با مردم است.
وزیر دفاع ادامه داد: تمام تلاش دشمن در جنگ اقتصادی این است که انتقام حضور مردم در صحنه های انقلاب اسلامی را بگیرد و مردم را از دولتمردان مایوس و دوباره این راه آزموده را آزمایش کنند.
وی به جلسه سران قوا برای خدمت رسانی بهتر به مردم اشاره کرد و توضیح داد: این آمادگی نیز در مردم وجود دارد که در اولین فرصت جواب این حرکت دشمنان را بدهند.
چمران در دانشکده فنی دانشگاه تهران رشته الکترومکانیک خواند و با استفاده از بورس تحصیلی شاگردان ممتاز برای ادامه تحصیل راهی آمریکا شد. درجه کارشناسی ارشد مهندسی برق را از دانشگاه تگزاس گرفت و برای ادامه تحصیل به دانشگاه برکلی رفت و دوره دکتری در رشته الکترونیک و فیزیک پلاسما را با درجه ممتاز به پایان رساند.
در آمریکا به سبب مبارزه سیاسی ـ اعتقادی بورس تحصیلی‌اش قطع شد. در مصر و لبنان دوره آموزش نظامی را طی کرد. با دعوت امام موسی صدر به لبنان رفت و هشت سال آنجا ماند.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران وزیر دفاع دولت موقت جمهوری اسلامی، نماینده مجلس و فرمانده ستاد جنگ‌های نامنظم در جنگ عراق با ایران بود. چمران در دهلاویه در 31 خرداد 1360 بر اثر اصابت ترکش خمپاره دشمن به شهادت رسید.
شبد**اجتمام**1193**1010

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهيد چمران سالگرد وزير دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۳۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت فرا رسیدن ۲۵ شوال سالروز شهادت امام صادق(علیه السلام) مراسم سوگواری آن حضرت توسط موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و هیات انصارالشهدا روز جمعه ۱۴ اردیبهشت در مسجد جامع خرمشهر این‌موزه برگزار می شود.

برنامه مذکور روز جمعه ۱۴ اردیبهشت همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد جامع موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واقع در ضلع جنوبی مترو شهید حقانی برگزار می شود.

کد خبر 6093244 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • ۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند
  • آئین نکوداشت و تجلیل از اساتید برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد
  • استادان برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تجلیل شدند
  • ادارات کردستان خارج از بروکراسی اداری به کمک راهیان نور بیایند
  • معلمِ متفکر
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان