Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@03:34:11 GMT

10 نکته از بازی شجاعانه یوزهای ایرانی!

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۸۵۹۳۵

10 نکته از بازی شجاعانه یوزهای ایرانی!

تیم ملی ایران امروز علی رغم بازی شجاعانه و زیبا موفق نشد از شکست برابر اسپانیا نجات پیدا کند تا یکی از بهترین بازی های تاریخ ملی ایران با کسب نتیجه برای تیم ملی همراه نشود.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران امروز 54 دقیقه بدون نقص در زمین دفاع کرد و موقعیت گلی به حریف خود نداد، بعد از آن که در این دقیقه گل دریافت کرد هم بازی تهاجمی تیم ملی با چند موقعیت خوب گلزنی همراه بود که با بدشناسی گل ایران در موقعیت آفساید زده شد و البته چند موقعیت دیگر وارد دروازه اسپانیا نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالح مصطفوی مربی سابق استقلال و تیم ملی  در گفت و گو با ورزش سه 10 نکته تاکتیکی از بازی ایران برابر اسپانیا را بیان کرد که در ادامه آن را می خوانید:


1-  آغاز بازی با سیستم 1-5-4،  کم عمق و پر ارز بازی کردیم، فاصله آخرین مدافع تا مهاجم حدود 20 متر بود ولی با 5 هافبک میانی کل ارز زمین را پوشش داده بودیم به طوری که اکثر تعویض بازی های اسپانیا ناکام ماند.


2-  کانال میانی پر از بازیکنان جنگنده ایرانی بود. امید ابراهیمی، وحید امیری و عزت اللهی 3 هافبم میانی با جنگندگی فراوان سعی در پوشش کانال میانی و جلوگیری از هافبک های خلاق اسپانیا داشتند.

 

 


3-  ایسکو، اینیستا و سیلوا با حرکت به داخل در کانال میانی سعی در عبور از خط هافبک ایران و ایجاد موقعیت داشتند که داوید سیلوا از سمت رست اسپانیا وقتی به داخل می زد، اغلب وحید امیری را جا گذاشت و موقعیت های نیمه اول اسپانیا بیشتر به این ترتیب شکل گرفت.


4-  تیم ایران در نیمه اول زود ماکیت توپ را از دست می داد، تا زمانی که تمرکز برای انتقال توپ به حمله در کانال های کنار بود، با گرفتن اوت دستی و یا ضربه ایستگاهی روی دروازه حریف موقعیت ایجاد می کردیم اما زمانی که سعی در حفظ توپ در کانال میانی می کردیم اغلب ناموفق بودیم.


5-  اسپانیا نیمه دوم را با جابه جایی اینیستا و سیلوا و سعی در ایجاد  برتری عددی در کانال های کناری آغاز کرد و چندین موقعیت خطرناک روی ارسال از جناحین ایجاد کرد.


6-  وینگرهای اسپانیا لب خط بازی کردند، حتی ایسکو و دفاع کنارها داخل بازی کردند که این موضوع روی عملکرد دفاعی ایران تا قبل از گل تاثیرگذار بود.


7-  روی گل اسپانیا این بار اینیستا به داخل زد و وحید امیری را جا گذاشت، پوشش عزت اللهی ناکام ماند و او هم جا ماند، دیگو کاستا با استفاده از فیزیک بدنی مرتضی پورعلی گنجی را جا گذاشت و پوشش رامین رضاییان با بدشناسی جواب نداد.

 


8-  واکنش شجاعانه تیم ملی بعد از گل؛  شروع پرس از بالا و کانتر پرس (هر جا توپ را از دست می دادیم سعی در باز پس گیری سریع توپ در همان منطقه داشتیم)  را به همراه داشت که این موضوع باعث شد توپ گیری بیشتر و ایجاد موقعیت های بهتر شود.


9-  مثل همیشه روی ضربات ایستگاهی خطرناک بودیم و بدشناس که گل ما را داور درست اعلام کرد، کمک داور و ویدئو چک نه.

 


10-  طارمی عملکرد فوق العاده ای در توپ گیری داشت ولی اگر با دقت و شانس در ضربات آخر همراه می شد شاید نتیجه دیگری رقم می خورد، این عملکرد مطلوب در کنار بازی جسورانه و سخت کوشانه وحید امیری می توانست بهترین نتیجه تاریخ ملی ایران را رقم بزند.

تیم ملی اسپانیا جام جهانی 2018 (روسیه) تیم ملی ایران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی اسپانیا جام جهانی 2018 روسیه تیم ملی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۵۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تن‌هاخ: منچستریونایتد سرگرم‌کننده ترین تیم است!

منچستریونایتد در ادامه نتایج ضعیف خود، نتوانست تیم رده نوزدهمی برنلی را هم شکست بدهد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ تن هاخ در مصاحبه پس از بازی به اسکای گفت: ما خودمان را در موقعیت پیروزی قرار دادیم و بر بخش زیادی از بازی حاکم بودیم. فقط در اواخر نیمه اول بود که چند موقعیت به حریف دادیم، اما بقیه بازی برای ما بود. ما در موقعیت پیروزی بودیم و آن را از دست دادیم. این نتیجه هم حاصل بدشانسی ماست و هم ضعف روحی. در هفته‌های اخیر از داوری هم ضربه خورده‌ایم. 

او در مورد پنالتی‌ای که شبیه به پنالتی اعلام نشده‌ بازی با وولورهمپتون در ابتدای فصل بود، گفت: متوجه این شباهت هستم. پنالتی بود. اما در محوطه جریمه حریف حداقل سه پنالتی دیدم. قضاوت داوران واقعا ناپایدار است. اگر پنالتی هفته گذشته روی آرون ون بیساکا درست بود، چرا امروز نگرفتند؟ حداقل یک خطای پنالتی هم روی گارناچو اتفاق افتاد.

در مورد احتمال بیشتر صعود به لیگ اروپا:

 این واقعیت است. با این همه عقب‌ماندگی، رسیدن به «چهارمی» کار آسانی نیست. ما باید برنده می‌شدیم. در چند هفته گذشته به موقعیت‌های برد رسیدیم و بعد آن را از دست دادیم. فاصله در این مرحله از فصل خیلی زیاد است.

در مورد از دست دادن موقعیت‌ها:

 هر تیمی موقعیت از دست می‌دهد. اما وقتی به ما مربوط می‌شود عجیب است. ما موقعیت‌های زیادی خلق کردیم. ما در حال حاضر یکی از پویاترین و جذاب‌ترین تیم‌های لیگ هستیم. با خوب فوتبال بازی کردن، موقعیت‌های زیادی خلق می‌کنیم. از دست دادن کنترل بازی غیرضروری بود. ما این را در بین دو نیمه اصلاح کردیم و نیمه دوم خیلی بهتر بود.

دیگر خبرها

  • رخ‌نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار (فیلم)
  • تن‌هاخ: منچستریونایتد سرگرم‌کننده ترین تیم است!
  • چشمک یوزهای ایرانی به قهرمانی شماره ۱۳
  • نقش سازنده گلزن تراکتور در بازی با ذوب آهن!
  • توماس توخل درباره رئال مادرید چه گفت؟
  • توخل فاش کرد: چرا بایرن از رئال می‌ترسد!
  • مطهری یک نفس راحت در تراکتور کشید (عکس)
  • مشکل صلاح کلوپ را میلیاردر می‌کند!
  • خلاصه بازی آلومینیوم - پرسپولیس (فیلم)
  • صعود نفس‌گیر یوزهای ایرانی به فینال