Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-04@09:05:35 GMT

فعالیت 100 هزار واحد صنفی غیرمجاز در البرز

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۸۶۶۷۸

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: بسیاری از کارجویان تحصیلکرده هستند ولی با توجه به دارا بودن تخصص‌های لازم توانایی به کارگیری تخصص خود را ندارند، از این رو موسسات کاریابی با تمرکز بر مشاوره‌های دقیق این دسته از افراد را به سمت بازارهای کار هدایت نمایند. آفتاب‌‌نیوز : اسماعیل خلیلی در نشست با کاریابی‌های غیردولتی استان البرز که چهارشنبه 30 خرداد برگزار شد، از اشتغال 54 درصدی فعالان البرزی در بخش خدمات خبر داد و گفت: در استان البرز 100 هزار واحد صنفی با مجوز در حال خدمات‌رسانی هستند و به همین تعداد نیز بدون مجوز و بصورت پراکنده مشاغلی در سطح استان فعالیت دارند که لزوم توجه به بخش خدمات را از سوی دستگاه‌ها ذیربط می‌طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه تفکرات و نگرش‌ها در حوزه اشتغال در حال تغییر از تعاریف سنتی است افزود: با توجه به رشد تکنولوژی‌های صنعتی و به کارگیری ماشین‌ابزارهای پیشرفته و هوشمند در واحدهای صنعتی و صنایع، امروزه شاهد خروج نیروی انسانی از صنایع و تمایل آنان به اشتغال در بخش خدمات پس از تولید هستیم، بنابراین باید به اشتغال نوع جدید متفاوت‌تر از گذشته نگاه کرد و برنامه‌ریزی‌هایی در بخش خدمات شکل بگیرد.
خلیلی اضافه کرد: برای تحقق این مهم و رسیدن به اشتغال می بایست سهم خدمات در اشتغال مورد توجه قرار بگیرد.
وی ادامه داد: برنامه‌ریزی دست اندرکاران بخش اشتغال و کاریابی‌های این استان برای ایجاد اشتغال در بخش خدمات استان ضروری است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود.
خلیلی خاطرنشان کرد: سال جاری فرصت بسیار مناسبی برای کاریابی‌هاست تا بتوانند با تلاش و جدیت خود و حمایت‌های دولت، بخشی از مشکلات حوزه اشتغال جوانان را برطرف سازند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز همچنین در این جلسه با تاکید بر اینکه کاریابی‌ها به عنوان خط اول اشتغال باید مشکلات موجود و شرایط اقتصادی جامعه هدف را مد نظر قرار دهند، گفت: تعامل کاریابی‌ها با یکدیگر و با مشاغل، آشنایی کاریابی‌ها با نیازهای بازار کار استان و شناسایی متقاضیان کار، ارائه راهنمایی و مشاوره تخصصی، هدایت کارجویان به سوی فرصت‌های شغلی مناسب با شرایط آنان و در نتیجه افزایش بهره‌وری، ارتقا کیفیت وسرعت بخشی خدمات و نیز اجرای دستورالعمل‌های وزارت متبوع در جهت فعالیت‌ کاریابی‌ها از وظایف مهم کاریابی‌های استان در سالجاری است.
‌به گزارش ایسنا‌، خلیلی همچنین خاطرنشان کرد: اولین نقش و وظیفه دفاتر کاریابی اشتغال و هدایت کارجو به سمت کار است، زیرا بسیاری از کارجویان تحصیلکرده هستند ولی با توجه به دارا بودن تخصص‌های لازم توانایی به کارگیری تخصص خود را ندارند، از این رو موسسات کاریابی با تمرکز بر مشاوره‌های دقیق این دسته از افراد را به سمت بازارهای کار هدایت نمایند.

کد خبر: ۵۳۰۰۶۲ تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۱

منبع: آفتاب

کلیدواژه: واحد صنفی غیرمجاز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۶۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت پنج میلیارد ریالی برای مرغ فروش مشهدی

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان مشهد گفت: پرونده واحد صنفی عرضه کننده مرغ گوشتی به اتهام گران فروشی به ارزش ۵۲۵ ریال در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی مرکز استان رسیدگی شد.

عالمی نژاد افزود: شعبه باتوجه به مدارک و مستندات در پرونده، اتهام گران فروشی را محرز دانست و متهم را به پرداخت مبلغ پنج میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی ادامه داد: بازرسان اتاق اصناف در بازرسی از بازار گوشت مشهد پرونده گران فروشی یک واحد صنفی عرضه کننده مرغ گوشتی را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی مشهد ارسال کرده بودند.

دیگر خبرها

  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد
  • واحدهای صنفی فاقد شناسه یکتا در دریافت خدمات با مشکل روبرو می‌شوند
  • ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • شناسایی و پلمب دو واحد غیرمجاز در محلات
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • تخریب ۱۲ ویلای غیرمجاز در چهارباغ البرز
  • محکومیت پنج میلیارد ریالی برای مرغ فروش مشهدی