Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع روسیه تاکید کرد، افزایش حضور نظامی ناتو در جهت‌گیری راهبردی جنوب غربی این کشور، مسکو را به اتخاذ تدابیری برای خنثی سازی هر نوع تهدید احتمالی وادار کرده است. ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ بین الملل اروپا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که فعال شدن پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به سمت جهت گیری راهبردی جنوب غربی روسیه، این کشور را وادار ساخته تا اقدامات متقابلی برای خنثی سازی تهدیدات در زمینه امنیت ملی اتخاذ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایگو روز چهارشنبه در نشستی با مقامات وزارت دفاع در بندر سواستوپل گفت: «ما شاهد هستیم که از آغاز سال در جهت گیری جنوب غربی کشور، ناتو 13تمرین نظامی گسترده انجام داده که در آنها بیش از 40 هزار نیروی نظامی و 2000 واحد تجهیزات نظامی شرکت داشتند. این اقدامات ما را وادار ساخته تا تدابیر متقارنی برای خنثی‌سازی هر نوع تهدیدات احتمالی در این جهت گیری راهبردی را در نظر بگیریم.»

وزیر دفاع روسیه یادآور شد که برای پاسخگویی مناسب به این اقدامات لازم است تا ترکیبی از اقدامات بازدارنده راهبردی و همچنین افزایش توانایی رزمی نیروهای منطقه نظامی جنوبی کشور اعمال شود.

به گفته وزیر دفاع روسیه، افزایش توان بالقوه نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای این کشور با توجه به اظهارات بی اساس مقامات لهستان و کشورهای منطقه بالتیک درباره آماده شدن روسیه برای تجاوز نظامی به آنها صورت می گیرد، در حالیکه روسیه ترکیب نیروهای خود در منطقه تماس با کشورهای عضو ناتو را افزایش نداده است.

انتهای پیام/

 

R1445/P36447/S8,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۸۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد آمریکا تلاش می کند تا محوریت را در منطقه آسیا و اقیانوسیه به دست بگیرد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که ساختارهای نظامی و سیاسی با محوریت آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه مانند آکواس در تلاش هستند تا نظام امنیتی در منطقه را به نظامی با محوریت آمریکا تبدیل کنند.

وزیر دفاع روسیه، در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای، هشدار داد: در مورد این منطقه نیز شاهد تلاش های نظامند برای اصلاح نظام امنیتی منطقه از «آسه آن» محور به آمریکا محور هستیم. این کار با تقویت ساختارهای نظامی-سیاسی واشنگتن محور مانند آکواس انجام می شود.

کد خبر 6089114

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • پوتین: پاسخ متقارن به تحریم‌های غرب به نفع روسیه نیست
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود