Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@20:01:00 GMT

6 میلیون خانوار مشمول بیمه روستایی و عشایری

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۸۸۷۷۱

6 میلیون خانوار مشمول بیمه روستایی و عشایری

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، تعداد خانوار مشمول بیمه صندوق کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور را 6 میلیون و 700هزارخانوار برآورد کرد و افزود: با تمهیدات اندیشیده شده تا پایان برنامه ششم توسعه حدود 70 درصد از جمعیت هدف زیر پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

ایران آنلاین / مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، افراد زیر پوشش این صندوق را یک میلیون و 600 هزار خانوار اعلام کرد و گفت: در دولت دوازدهم میزان افراد بیمه روستایی و عشایری دو برابر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا واعظ مهدوی ، تعداد افراد بیمه شده در سه ماهه نخست امسال را 177هزار و 316 نفر ذکر کرد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد رشد داشته است.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: تخفیف و رایگان کردن سهم بیمه گذاران مشمول صندوق در مناطق زلزله زده استانهای کرمانشاه و کرمان،امسال اجرایی می شود.
واعظ مهدوی تصریح کرد: طبق آیین نامه بیمه همگانی حوادث غیر مترقبه کشور، با ارائه گزارش ستاد بحران و استانداران استانهای یاد شده و انجام فرایند تایید شورای عالی بیمه، سهم پرداختی افراد بیمه گذار در مناطق حادثه دیده رایگان خواهد شد.
وی، بیمه اجتماعی را یکی از ابزارهای تحقق عدالت و کاهش نابرابری دانست و ادامه داد: دغدغه دولت دوازدهم افزایش ضریب پوشش بیمه اجتماعی برای طبقه مولد کشور است.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، حرکت در مسیر اصلاح ساختار مدیریت های استانی منطبق با ساختار جمعیت هدف و تعادل بخشی بین منابع و مصارف را از مهمترین برنامه های امسال صندوق عنوان کرد.
وی ادامه داد: بازاریابی توسط کارگزاران از طریق شبکه های اجتماعی سنتی مانند شورایارها، دهیاری ها و تعاونی های روستایی عشایری کمک بزرگی به گسترش چتر بیمه روستاییان می کند.
واعظ مهدوی تعامل فعال و سازنده با سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی و انعقاد تفاهمنامه های همکاری با سازمان ها و دستگاه های مرتبط با جامعه هدف را از دیگر برنامه های صندوق دانست.
وی افزود: براساس برنامه هدفگذاری شده، امسال فرایند نقل و انتقال سوابق در سامانه بیمه ای به طور کامل مکانیزه شود.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور به منظور شرکت در اجلاس دو روزه مدیران صندوق بیمه کشاورزان ، روستاییان و عشایر سراسر کشور در کوهرنگ به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

/ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۸۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی ١٠ خانوار عشایر گرفتار در بارندگی‌های اخیر شهرستان دنا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ،کاظم فلاحی دوست،افزود: در ساعت ۱۳:۲۰ دیروز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت، طی تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (Eoc) استان، گرفتار شدن ۱۰ خانوار عشایری در سیلاب منطقه دشت بازار واقع در شهر سی سخت شهرستان دنا، گزارش شد. وی گفت: بلافاصله تیم امدادی شهرستان دنا به منطقه حادثه اعزام و بعد از ارزیابی اولیه، نجاتگران هلال‌احمر به چادر‌های عشایر که دچار آبگرفتگی شده بودند، امدادرسانی کردند. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: طبق تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان در ساعت ۱۹:۰۵ دیروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، مبنی بر عدم هوشیاری وتب بالی کودکی یکساله در منطقه تنگ سیب زیلایی، بلافاصله تیم امدادی مارگون بهمراه کادر اورژانس ١١۵ به محل حادثه اعزام شد. فلاحی دوست افزود: باتوجه به بارندگی سخت گذر بودن مسیر امکان انتقال برای اورژانس میسر نبود. اقدامات اولیه توسط نجاتگران هلال‌احمر انجام شد و کودک با امبولانس هلال‌احمر به منطقه دسترس در جاده انتقال و جهت انتقال به مرکز درمانی به اورژانس ۱۱۵ تحویل داده شد.

دیگر خبرها

  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری شهرستان کوهرنگ
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری در کوهرنگ
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟
  • امدادرسانی ١٠ خانوار عشایر گرفتار در بارندگی‌های اخیر شهرستان دنا
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟