Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر سابق مالزی بر این باور است که نباید به خاطر رسوایی مالی صندوق سرمایه گذاری این کشور مورد سرزنش قرار گیرد. ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، نجیب رزاق نخست وزیر پیشین مالزی در سخنانی گفت: من نباید به خاطر رسوایی مالی صندوق سرمایه گذاری دولتی مورد سرزنش واقع شوم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من هیچ چیزی درباره انتقال پول از صندوق سرمایه گذاری دولتی به حساب شخصی ام نمی دانم و هیچ اطلاعی در این خصوص ندارم.

نخست وزیر سابق مالزی توجیه ها و دلایلی درباره نگهداری مقادیر هنگفت پول نقد، اشیاء قیمتی و جواهرات در خانه اش دارد. مقام های قضایی و پلیس مالزی این اشیاء قیمتی و لوکس و جواهرات و پول نقد را از خانه نجیب رزاق و سایر نزدیکانش کشف و ضبط کرده اند.

رزاق در نخستین مصاحبه خود با رویترز از زمان شکست تکان دهنده در انتخابات مالزی، گفت: مشاوران من و رئیس هیئت مدیره صندوق سرمایه گذاری دولتی مالزی به اشتباه اتهامات مربوط به اختلاس و سوء استفاده مالی را از من مخفی کرده اند.

ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی سه شنبه در سخنانی تاکید کرد: پس از تحقیقاتی که درباره غارت یک صندوق سرمایه گذاری دولتی انجام شده، مالزی قصد دارد اتهامات متعددی از جمله رشوه خواری و اختلاس را علیه نجیب رزاق نخست وزیر سابق این کشور مطرح کند.

وی افزود: بازرسان و مقام های قضایی پیش از این یک پرونده کامل علیه مظنونانی که در غارت منابع مالی صندوق سرمایه گذاری دولتی دست داشته اند، آماده کرده اند. نجیب رزاق یک نقش اصلی و کلیدی در این اتهامات داشته است.

ایالات متحده نیز آمادگی خود را برای همکاری کامل با مالزی برای تحقیق درباره این پرونده رسوایی مالی اعلام کرده است.

نجیب رزاق مدعی شده است که هیچ اطلاعی از انتقال صدها میلیون دلار از صندوق سرمایه گذاری دولتی مالزی به یک حساب شخصی اش نداشته است.

وی گفت: این اقدامات بدون اطلاع من انجام شده است. من هرگز به مدیران صندوق سرمایه گذاری دولتی مالزی دستوری برای این گونه برداشت ها نداده ام. من مدت زیادی در دولت فعالیت کرده ام و می دانم چه چیزی درست و چه چیزی اشتباه است.

در حالی که پلیس و مقام های قضایی مالزی بیش از 300 صندوق حاوی جواهرات، اشیاء قیمتی و لوکس و پول نقد را در خانه نجیب رزاق و بستگانش پیدا کرده اند ولی نخست وزیر سابق مالزی ادعا می کند که این جواهرات و اشیاء قیمتی، هدایایی است که به همسرش و دخترش اهدا شده و هیچ ارتباطی با صندوق سرمایه گذاری دولتی ندارد.

وی افزود: 114 میلیون رینگیت پول نقدی که در خانه من در کوالالامپور پیدا شده است، بخشی از پول متعلق به سازمان ملی مالای یونایتد بوده است که من تا قبل از استعفا از مقام نخست وزیری، ریاست آن را بر عهده داشتم.

ماهاتیر محمد بلافاصله پس از به قدرت رسیدن اقدام به بازنگری و لغو قراردادها و پروژه های تصویب شده از سوی نجیب رزاق کرده است. به عنوان مثال ماهاتیر محمد دستور لغو پروژه قطار سریع السیر با سنگاپور را صادر کرده است.

مقام های قضایی مالزی، نجیب رزاق و همسرش را ممنوع الخروج کرده اند. پلیس هم طی روزهای گذشته به خانه نخست وزیر سابق مالزی و برخی نزدیکانش یورش برده است.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده است که بیش از 4.5 میلیارد دلار از منابع مالی این صندوق دولتی مالزی مورد سوء استفاده قرار گرفته و 700 میلیون دلار از منابع مالی این صندوق در حساب شخصی نجیب رزاق است.

انتهای پیام /

R1036247/P36447/S8,87/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۸۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این خانه لوکس و جمع و جور یک کانتینر است! (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مزایده اموال متهم پرونده صندوق سرمایه گذاری بهمئی
  • این خانه لوکس و جمع و جور یک کانتینر است! (عکس)
  • «رزاق» بودن خداوند را در فرزندآوری فراموش نکنیم
  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی
  • مرسدس‌بنزهایی که در خیابان می‌بینید، چقدر خرج نگهداری دارند؟
  • استقبال چشم‌گیر از صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • خودروهای میلیاردی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی به مزایده گذاشته می‌شود+ جزئیات
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری