Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   مرتضی جمشیدیان با توجه به آغاز عملیات اکتشاف بدون مجوز از یک معدن در پناهگاه حیات وحش موته در روزهای گذشته اظهار داشت: این معدن با کاربرد سنگ و تراورتن در داخل پناهگاه حیات وحش موته قرار دارد و از ۲۷ تا ۲۸ سال پیش تاکنون محیط زیست با احداث آن مخالفت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دلیل ارجاع موضوع به کمیسیون تبصره ۵، توسط مدیرکل وقت سازمان صنعت و معدن استان در تاریخ ۱۶/۵/۹۵ جلسه ای با استاندار وقت آقای زرگرپور و شش دستگاه دیگر تشکیل شده است که از هفت عضو مدنظر پنج نفر از اعضاء حضور داشتند و با توجه به دو رای موافق و دو رای مخالف در ارتباط با احداث این معدن، نظر نهایی به استاندار موکول شد.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان تاکید کرد: آقای زرگرپور پس از بازدید از منطقه به دلیل قرار داشتن معدن در درون پناهگاه حیات وحش با صدور پروانه اکتشاف این معدن مخالفت کرد.

تهیه صورت جلسه صوری و ارائه پروانه بهره‌برداری توسط سازمان صنعت و معدن!

وی بیان داشت: بهره‌برداران این معدن با استناد به همان جلسه قبلی، یک صورت جلسه صوری تهیه و آن را به امضای مهرعلیزاده استاندار جدید ارائه کردند در شرایطی که جلسه جدیدی برای رای گیری از اعضای کمیسیون در این ارتباط برگزار نشده و محیط زیست استان نیز در جریان امر قرار نگرفته است اما سازمان صنعت و معدن بر همین اساس در اردیبهشت‌ماه پروانه‌ای در این ارتباط صادر کرده است.

وی با بیان اینکه هیچ مجوز و پروانه ساختی از سوی استانداری و سازمان صنعت و معدن اصفهان به اداره کل محیط زیست استان اصفهان ابلاغ نشده است، ابراز داشت: در روزهای گذشته ماشین آلاتی برای آغاز اکتشاف توسط مسئولان معدن وارد منطقه شد که با همکاری مردم محلی و دوست‌داران محیط زیست فعالیت اکتشافی در این معدن را متوقف کردیم.

اطمینان از دسترسی به محصول اثبات نشده است

جمشیدیان با بیان اینکه حتی ارزش اکتشاف این معدن و اطمینان از دسترسی به محصول اثبات نشده است، تاکید کرد: با توجه به اینکه فعالیت‌های صنایع در داخل مناطق حفاظت شده آسیب جدی به ارزش‌های محیط زیستی این مناطق وارد می‌کند امیدواریم مسئولان استان تعامل و همکاری لازم را در راستای عدم فعالیت این معدن در این منطقه داشته باشند.

منبع: مهر

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۹۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست

به گزارش خبرگزاری مهر، نرجس شهمیری، با اشاره به اینکه سی و هشتمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست و چهارمین جلسه این شورا در دولت مردمی و انقلابی برگزار می‌شود، تعیین بهای جانوران وحشی از لحاظ مطالبه ضرر و زیان، سند فرابخشی برای نجات یوزپلنگ آسیایی، ارتقای سطح حفاظتی شش منطقه، اصلاح و بازنگری و اجرای پروژه‌های ۵ منطقه، ارجاع کار سیستمی و پایش خود اظهاری در پایش آلاینده‌های واحدهای مشمول خود اظهاری و به‌روزرسانی تعرفه‌های آزمایشگاه‌ها جهت آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست را از جمله دستورات سی و هشتمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست عنوان کرد.

کد خبر 6094866

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • بهره‌برداری از معدن آلبلاغ برکات زیادی برای مردم دارد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست