Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@01:13:18 GMT

پذیرش 600نفر در حوزه های علمیه کرمان

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۰۲۵۳

پذیرش 600نفر در حوزه های علمیه کرمان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،حجت الاسلام محمد رضا عرب زاده گفت: آزمون ورودی حوزه‎های علمیه سراسر کشور ۹۷-۹۸ در اردیبهشت ماه برگزار شد، از استان کرمان حدود1400 داوطلب ثبت نام کردند.

وی افزود: قبولی در آزمون ورودی حوزه‎های علمیه بر اساس نمره آزمون و معدل آخرین مدرک تحصیلی داوطلبین با ضریب دو بوده است که البته مناطق محروم و فرزندان ایثارگران از امتیازاتی برخوردار بوده‎اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش و امور واحد‌های آموزشی حوزه علمیه کرمان تصریح کرد: قبول شدگان در آزمون ورودی بایستی از اول تیر ماه برای ثبت نام در مصاحبه به سامانه حوزه علمیه  مراجعه کنند.

وی اظهارکرد: مصاحبه‎ها از سوم تیر شروع می‎شود و به مدت دو هفته به طول می‎انجامد. بعد از مصاحبه، پذیرفته شدگان در دوره میثاق شرکت می‎کنند و بعد از آن و با گذراندن دوره آموزشی اختیار و تثبیت به عنوان طلبه رسمی حوزه‎های علمیه شناخته می‎شوند.

وی ادامه داد: مصاحبه، تحقیقات و دوره میثاق طلبگی از مراحل گزینش و دوره تثبیتی از مراحل پذیرش می‎باشد. البته تست پزشکی هم از دیگر مراحل پذیرش است که انجام آن بر عهده مرکز خدمات حوزه‎های علمیه است.

حجت الاسلام عرب زاده افزود:  علاقه‌مندانی که موفق به ورود به حوزه نشدند می توانند از طریق کمیسیون آموزش برای ورود به حوزه اقدام کند که برای کسب اطلاعات بیشتر در این موضوع به معاونت آموزش حوزه علمیه کرمان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ح

پذیرش 600نفر در حوزه های علمیه استان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه علمیه آزمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۰۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در کنکور ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی صدر با اعلام این خبر گفت: برای داوطلبانی که برای پذیرش در آزمون پذیرش دانشجو- معلم اعلام علاقه مندی کرده‌اند در گروه آزمایشی مربوطه یک کارت ورود به جلسه منتشر شده است.

وی افزود: این دسته از داوطلبان باید علاوه بر پاسخگویی به دفترچه‌های سؤالات آزمون اختصاصی مربوط به گروه آزمایشی انتخابی، به دفترچه سؤالات اختصاصی آزمون پذیرش دانشجو- معلم نیز پاسخ دهند.

صدر افزود: دفترچه سؤالات آزمون پذیرش دانشجو-معلم شامل ۲۰ سؤال با موضوع تعلیم و تربیت اسلامی و ۲۰ سؤال هوش و استعداد معلمی است و زمان پاسخگویی آن ۶۰ دقیقه خواهد بود.

معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در مورد تعداد داوطلبان آزمون دانشجو-معلم خاطرنشان کرد: در مجموع ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر برای شرکت در این آزمون داوطلب شده‌اند که ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

وی گفت: بیشترین علاقه مندی برای شرکت در آزمون دانشجو-معلم در گروه آزمایشی علوم انسانی با ۳۱۲هزار و ۱۱۱ داوطلب و کمترین علاقه مندی در گروه آزمایشی هنر با بیش از ۲۲ هزار داوطلب بوده است. در گروه آزمایشی علوم تجربی بیش از ۲۳۰ هزار داوطلب، در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی بیش از ۵۰ هزار داوطلب و در گروه آزمایشی زبان نیز بیش از ۴۴ هزار داوطلب شرکت در آزمون اختصاصی دانشجو-معلم شده‌اند.

صدر تصریح کرد: نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم در دانشگاه فرهنگیان در روزهای پنجشنبه ۶ و جمعه ۷ اردیبهشت برگزار خواهد شد. آزمون پذیرش دانشجو-معلم در سال ۱۴۰۳دریک نوبت و به صورت یک دفترچه مجزا و همزمان با نوبت اول آزمون سراسری برگزار می‌شود.

کد خبر 6088192

دیگر خبرها

  • پذیرش کمتر از ۳۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های لرستان
  • گفتگو با رتبه اول مستندنگاری جشنواره پژواک
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • زمین توان پذیرش رفاه مصنوعی را ندارد
  • رقابت بیش از ۴۵ هزار داوطلب کرمانی در کنکور
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • جزییات آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در کنکور ۱۴۰۳
  • رقابت ۲ هزار و ۲٠٠ دانش آموز زرندی در کنکور
  • رقابت ۱۲ هزار و ۷۷۸ دانش‌آموز کرمانی در ماراتُن کنکور
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان