Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: مردمی که نسبت به آینده مایوس باشند، به هیچ کاری دست نمی زنند و ممکن است به اقدامات پرخاشگرانه روی آورند پس وظیفه نخبگان این است که از سرمایه اجتماعی حفاظت کنند و امید به آینده را افزایش دهند. آفتاب‌‌نیوز : اسحاق جهانگیری صبح امروز طی سخنانی در افتتاحیه سیزدهمین کنگره انجمن جغرافیایی ایران که در محل سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح برگزار شد، با بیان این‌که «منتقدان و معترضان به نظام، نباید سوژه امنیت کشور باشند»، اظهار کرد: دولت مردمسالار از این موضوع آسیب نمی بیند و امروز نیز همه پذیرفته اند که توسعه پایدار و همه جانبه برای کشور به دلایل متعدد، ضرورتی جدی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وی افزود: در گذشته ما توسعه را صرفاً توسعه فیزیکی می دانستیم که مثلا چند واحد صنعتی ایجاد شود؛ به صورتی که مثلا صنعت فولاد در اصفهان راه‌اندازی شد اما امروز گفته می‌شود آب شرب مردم را قطع می‌کنند تا به فولاد بدهند و یا فولاد را به منطقه‌ای آورده‌اند که آب نداشته است. در تهران نیز به این نتیجه می رسیم که ده‌ها و صدها موضوع با سلامت مردم درگیر است که نشان می‌دهد زمانی که به توسعه فکر می کردیم به ابعاد آن توجه نشده است.
وی تاکید کرد: البته بعد از پیروزی انقلاب برای رسیدگی به روستاها و مناطق محروم کارهای بزرگی انجام شده است اما هنوز خیل مهاجرت جمعیت از روستاها به شهرها را مشاهده می‌کنیم و این در حالی است که در چهل سال گذشته هیچ دولتی نبوده که به مناطق محروم توجه نداشته باشد اما آیا یکی از مناطق محروم ما از این وضعیت خارج شده است؟
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان این‌که «ضعف جدی این است که بخش وسیعی از علومی که در توسعه موثر بوده اند یا حضور پررنگی نداشته اند یا دولت ها و تصمیم گیران از آنها خوب استفاده نکردند»، گفت: امروز مسئله کم آبی و بحران آب کشور را تهدید می کند و وقتی بحث مسائل زیست محیطی مطرح می شود، می گویند بحث توسعه اولویت است.
وی افزود: موضوع بیکاری نیز از دیگر مسائلی است که جز با افزایش سرمایه گذاری نمی‌شود از آن عبور کرد و امروز به مسئله جدی کشور تبدیل شده است.
جهانگیری با بیان این‌که «آن‌چه کشور را تهدید می‌کند، کسانی یا گروه هایی هستند که اعتماد و امید مردم را به عنوان بزرگترین سرمایه های اجتماعی کشور نشانه گرفته‌اند»، گفت: مردمی که نسبت به آینده مایوس باشند، به هیچ کاری دست نمی‌زنند و ممکن است به اقدامات پرخاشگرانه روی آورند پس وظیفه نخبگان این است که از سرمایه اجتماعی حفاظت کنند و امید به آینده را افزایش دهند چرا که قطعا با این روش، می توانیم مشکلات را پشت سر گذاریم و موفق شویم.
وی  با بیان این‌که «دشمنان با همین شرایطی که داریم تلاش می‌کنند ایران را از دستیابی به توسعه بازدارند»، گفت: دشمن همواره تلاش می کند که چوب لای چرخ توسعه کشور بگذارد، و با برگرداندن تحریم ها و ایجاد تهدید، مانع توسعه کشور شود؛ چرا که آنان هدف‌شان این است که نگذارند ایران با داشتن قدرت فراوان، در منطقه عمل کند اما کارهای آن‌ها بی‌نتیجه خواهد ماند.
جهانگیری با اشاره به این‌که «امروز با تحریم جدی روبرو هستیم و شرایط جدیدی پیش روی کشور قرار گرفته است»، گفت: باید متناسب با شرایط به توسعه پرداخته شود و آن‌چه می‌تواند توسعه ایران را به پیش ببرد ظرفیت نیروی انسانی است که نیاز است همه دستگاه‌های حاکمیتی، سیاست‌گذار و برنامه‌ریزان کشور و نهادهای رسمی و مدنی و شهروندان به آن توجه کنند.
وی در پایان با اشاره به ضرورت همبستگی اجتماعی در همه سطوح برای جلوگیری از گسست و تقویت سرمایه اجتماعی و اعتماد به آینده، گفت: این موضوع پیش نیاز توسعه کشور است و با انسجام و همبستگی است که می‌توانیم از همه توطئه‌ها عبور کرده و بر مشکلات غلبه کنیم.
منبع: خبرگزاری ایلنا کد خبر: ۵۳۰۲۱۸ تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

منبع: آفتاب

کلیدواژه: منتقدان معترضان امنیت کشور دولت مردم اسحاق جهانگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۰۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه»، به ویژه به استناد مواد ۴ و ۵ قانون فوق الذکر، اشخاص و نهادهای آمریکایی زیر را به دلیل حمایت و تامین مالی رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات تروریستی و ترویج و حمایت از تروریسیم و نقض فاحش حقوق بشری در جنگ علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه، تحت تحریم قرار می دهد:

اشخاص حقوقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می گیرند:

۱. شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین (The Lockheed Martin Corporation) به دلیل تهیه و تامین تجهیزات نظامی برای رژیم اسرائیل در طول جنگ غزه؛

۲. شرکت جنرال داینامیک (General Dynamics Corporation) به دلیل تهیه گلوله های ۱۵۵ میلی متری برای رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه؛

۳. شرکت اسکایدیو (Skydio) به دلیل ارسال پهپاد به رژیم اسرائیل در جنگ غزه؛

۴. شرکت شورون (Chevron Corporation) به دلیل همکاری با اسرائیل در استخراج چاه های گاز واقع در شرق مدیترانه و بهره برداری رژیم اسرائیل از منابع مالی حاصل از آن در حمله به غزه؛

۵. شرکت اطلاعاتی خارون (Kharon Company) به دلیل نقش آن در تحریم وزارت خزانه داری آمریکا علیه حماس، کوشش جهت قطع دسترسی حماس و جهاد اسلامی به شبکه انتقال ارز کریپتو به بهانه پولشویی؛

اشخاص حقیقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می گیرند:

۱. جیسون گرینبلات (Jason Greenblatt): مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به دلیل حمایت از نابودی حماس و اولویت دادن حذف این گروه به هر گونه اقدام اصلاحی در فلسطین؛

۲. مایکل روبین (Michael Rubin): از اندیشکده امریکن اینترپرایز به دلیل حمایت از تداوم حمله به حماس تا نابودی کامل این گروه و حذف آن در نوار غزه؛

۳. جیسون برادسکی :(Jason Brodsky) مدیر اجرایی گروه اتحاد علیه ایران هسته ای به دلیل طرح ایده های ضد فلسطینی و انتشار گزارش غیر واقعی در مورد جمهوری اسلامی ایران در عملیات طوفان الاقصی؛

۴. کلیفورد می (Clifford D. May): رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۵. ژنرال برایان فنتون (Bryan P. Fenton): فرمانده نیروهای عملیات ویژه ارتش آمریکا به دلیل کمک اطلاعاتی و امنیتی به رژیم صهیونیستی اسراییل؛

۶. براد کوپر(Brad Cooper) : فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۷. گرگ هایز (Gregory J. Hayes) :مدیرعامل شرکت تسلیحاتی RTX به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

جمهوری اسلامی ایران در راستای تعهدات بین المللی خود در حوزه حقوق بشر و نیز در مبارزه با تروریسم و تامین مالی تروریسم، به ویژه مبارزه با تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکا، تحریم های یادشده را علیه اشخاص و نهادهای فوق اعمال می نماید.

تمام نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را جهت اجرای این تحریم ها معمول خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • خدمتگزاری به مردم سرلوحه اقدامات بانک توسعه تعاون است