Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اصفهان - ايرنا - استاندار اصفهان تصريح کرد: بانک کشاورزي اين استان مکلف به استهمال باز پرداخت وام کشاورزان اين خطه است و در اين مورد نبايد کشاورزان تحت فشار گيرند.

به گزارش ايرنا ، ` محسن مهرعليزاده ` رو پنجشنبه در همايش کشاورزان خميني شهر اصفهان افزود: کشاورزان به دليل خشکسالي با مشکلات درآمدي مواجه شده اند که ممکن است نتوانند وام هاي دريافت شده از بانک کشاورزي را در موعد مقرر پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: از اينرو طي مذاکره با مسئولان بانک کشاورزي مقرر شد اين بانک بازپرداخت وام کشاورزان را استهمال کند و اين موضوع از طريق بانک مرکزي کشاورزي در تهران به سرپرستي بانک کشاورزي استان اصفهان اعلام شده است.
استمهال به معني مهلت گرفتن مي باشد. استمهال بدهي روشي است براي مهلت گرفتن بدهکار نزد ظلبکاران تا بتوانند ديون خود را در سر رسيد جديد به طلبکاران پرداخت نمايند.
استاندار اصفهان خطاب به کشاورزان گفت: چنانچه در اين خصوص با مشکلي مواجه شدند موارد به فرمانداري هاي استان گزارش کنند تا با مشکلات آنها رسيدگي شود.
وي کمبود آب را مهمترين مشکل استان اصفهان بيان کرد و افزود: بيشتر وقت مديريت استان براي حل مشکلات آب اين خطه صرف شده است و پيگيري مشکلات آب استان اصفهان را تا حل آن پيگيري خواهيم کرد.
مهرعليزاده بيان کرد: براي حل مشکلات آب استان اصفهان بايد دو موضوع ` ايجاد منابع جديد براي تامين آب ` و ` برنامه ريزي براي صرفه جويي و مصرف بهينه از اين مايع حياتي ` را با جديت دنبال کرد تا براساس آن بتوانيم ضمن تامين آب شرب ساکنان منطقه و نيازهاي آبي بخش هاي کشاورزي و صنعت را برآورده کرد.
وي با اشاره به اينکه عمليات حفر و تکميل تونل سوم کوهرنگ مراحل نهايي را طي مي کند و اين تونل با 99 درصد پيشرفت فيزيکي در آستانه بهره برداري قرار گرفته است، گفت: پروژه احداث سد اين تونل براي مدت هاي طولاني متوقف شده بود که با تلاش مديريت استان اصفهان از اول فروردين امسال عمليات اجراي اين پروژه از سرگرفته شد.
استاندار اصفهان با اشاره به اينکه اجراي پروژه سد تونل سوم کوهرنگ از سال 89 آغاز شده و بايد تا سال 93 به بهره برداري مي رسيد، تصريح کرد: اين پروژه که بايد چهار سال از بهره برداري آن مي گذشت اکنون 22 درصد پيشرفت فيزيکي دارد و براي پاره اي مشکلات متوقف شده بود.
وي با بيان اينکه به دنبال متهم کردن ديگران براي از دست دادن فرصت هاي از دست رفته براي احداث سد تونل سوم کوهرنگ نيستيم، گفت: ما به دنبال آن هستيم تا با تلاش هاي شبانه روزي فرصت هاي از دست را جبران و زمينه تکميل و بهره برداري از سد تونل سوم کوهرنگ را هرچه سريع تر فراهم کنيم تا از اين طريق بخشي از منابع آب استان اصفهان تامين شود.
مهرعليزاده به هجمه هاي دشمنان عليه دولت و نظام براي فاصله گرفتن مردم از دولت و نظام اشاره کرد و افزود: دشمنان نظام و دولت پس از تصدي دولت تدبير و اميد با برجسته کردن برخي مشکلات کشور سعي کرده اند بين دولت و مردم فاصله ايجاد کنند و اکنون تمرکز آنها بهره برداري از مشکلات کمبود آب عليه نظام و تحريک کشاورزان براي هجمه به دولت است.
وي افزود: مشکل کمبود آب مختص اصفهان نيست بلکه مشکلي ملي است و ناچاريم براي عبور از اين بحران تهميدات و تدابير لازم را اتخاذ کنيم .
استاندار اصفهان بيان کرد: طي ماه هاي اخير هماهنگي هاي لازم بين وزارت کشور و وزارت نيرو براي حل مشکل کم آبي استان اصفهان انجام ؛ و طي اين هماهنگي ها، جدولي براي برداشت هاي دقيق در بستر زاينده رود تنظيم شده است.
مهرعليزاده توضيح داد: براساس اين جدول اولويت حوضه آبريز زاينده رود ، تامين آب شرب ساکنان منطقه است و پس از آن آب بايد در اختيار صنايع و کشاورزي قرار گيرد.
وي درعين حال تصريح کرد: به رغم اينکه ميزان برداشت ها از بالادست زاينده رود مشخص شده است اما همچنان شاهد برخي از برداشت هاي غيرقانوني هستيم که چنانچه ادامه داد، دولت محکوم به استفاده از شيوه تحکم به جاي توصيه و نصيحت است.
استاندار اصفهان افزود: براي کنترل برداشت ها در بستر زاينده رود مقرر شد که قطع و وصل برق پمپ هاي داراي مجوز در اين بستر با يک برنامه زمانبندي انجام شود.
*** تامين آب صنايع همانند باغ ها اهميت دارند
وي با اشاره به اهميت صنايع در اقتصاد و اشتغال زايي گفت: جلوگيري از از بين رفتن باغات و زنده نگه داشتن درختان براي ما اهميت بسزايي دارد اما فعال بودن صنايع بويژه صنايع مادر که در اصفهان مستقر هستند نيز از اهميت بسزايي برخوردارند و بايد با اتخاذ راهبردهاي مناسب آب مورد نياز آنها تامين شود.
استاندار اصفهان تصريح کرد: درصورت تعطيلي هريک از صنايع مادر افزون بر بيکاري هزاران جوان ايراني، خسارت هاي مالي سنگيني را براي کشور در پي دارد بنابراين نمي توان از نقش مهم اين صنايع در اقتصاد و اشغالزايي کشور که بصورت غير مستقيم در زندگي ساکنان منطقه تاثيرگذارند، چشم پوشي کرد.
*** اعتبار آبرساني به باغات خميني شهر افزايش يافت
مهرعليزاده با اشاره به اينکه براي جلوگيري خشک شدن درختان باغات خميني شهر ناگزير هستيم بوسيله تانکر به اين باغ ها آبرساني کنيم، افزود: پيش از اين مبلغ 500 ميليون تومان براي آبرساني به باغات خميني شهر از طريق تانکر اختصاص يافته است.
وي افزود: اما باتوجه به گستردگي باغات اين منطقه و براي جلوگيري از نابودي آنها، مديريت استان اين اعتبار را به سه برابر افزايش خواهد داد و استانداري اصفهان مبلغ يک ميليارد تومان ديگر را به اين موضوع اختصاص مي دهد تا با نظارت فرمانداري و همياري امام جمعه و مشارکت کشاورزان بصورت خود اختياري براي آبرساني به باغات خميني شهر بوسيله تانکر هزينه شود.
ادامه دارد ....
2093
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۲۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است

یوسف منصوری: همانگونه که اطلاع داریم کشاورزی یکی از صنعت های مهم در بحث اقتصاد کشور می باشد که می تواند در تورم و مشکلات اساسی کشور نقش بسزایی ایفا و برای تأمین غذای جامعه، توسعه اقتصادی، حفظ منابع طبیعی و حفظ محیط زیست بسیار حائز اهمیت است.

کشور ما نیز از این قاعده مستثنا نیست و کیفیت در محصول کشاورزی میتواند از مشکلات جدی در کیفیت محصولات و همچنین تورم اقتصادی جلوگیری کند

شهرستان شوش یکی از شهرستانهای مهم کشور در بحث تولید گندم و سایر محصولات کشاورزی است که در سال های گذشته مقبولیت و حرف برای گفتن داشت. به گفته مسئولان در سال گذشته خوزستان رتبه اول در کشور را کسب کرد و شهرستان‌های شوش و کرخه در خوزستان دارای بالاترین آمار در برداشت گندم بودند.

در سالهای گذشته قطع برق چند ساعته برای چاه های عمیق کشاورزی در دو شهرستان شوش و کرخه مسبب کم شدن کیفیت در برداشت محصول استراتژیک گندم بود به طوری که در هر بیست و چهار ساعت شبانه روز، هشت ساعت برق چاه های عمیق کشاورزی در سطح شهرستان شوش و کرخه قطع می شد که به دلیل کشت تمام زمینهای موجود کشاورزان، امکان آبیاری تمام زمین کشت شده در مابقی ساعت های مجاز استفاده از برق در شبانه روز، کافی نبود و این موضوع باعث پایین آوردن کیفیت،تناج محصول و نارضایتی کشاورزان مناطقی از شهرستان گردید.

اغلب کشاورزان درگیر با موضوع قطع هشت ساعته برق چاه های عمیق، کشاورزان بخش فتح المبین در غرب کرخه از توابع شهرستان شوش بودند که با چندین بار مطالبه از محمدکعب عمیر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار وقت شهرستان کردند که متاسفانه نتیجه ای ملموس برای آن قشر حاصل نگردید

کشاورزان با پیگیری های خود پس از نشستهای فی مابین در شهرستان و با عزیمت چندین باره به مرکز استان، تقبل و تعهد برای دستور العمل های تحمیلیِ نو و ابتکاری آن سازمان را پذیرفتند، و قطعی برق را از هشت ساعت به پنج ساعت تقلیل شد تا از زیان صددرصدی نجات و ناچار به کار خود ادامه دهند.


در چند روز گذشته مسئولان دولتی از عدم قطعی برق در تابستان امسال خبر داده اند که انتظار می رود در فرصت پیش آمده و چند ماه قبل از کشت محصول گندم، مسئولان شهرستان پیگیر این موضوع باشند چرا که گندم شهرستان شوش از کیفیت بی نظیری در سطح جهان برخوردار است تا کشاورزان شهرستان و منطقه فتح المبین با خیالی آسوده کمک حال اقتصاد کشور در بحث با ارزش و مهم گندم باشند

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900037

دیگر خبرها

  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است