Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشورهای دانمارک و نروژ در نظر دارند تا پناهجویان زیر سن قانونی که از افغانستان به این کشورها مهاجرت کردند را بر اساس طرح مشترکی با دولت افغانستان به کابل بازگردانند. ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «تورکیل آملاند» معاون وزارت دادگستری نروژ به «رویترز» گفت: درباره اخراج پناهجویان زیر سن قانونی افغان به کابل با مقامات دولت افغانستان در حال مذاکره هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما تلاش داریم تا مرکزی را با امکانات مناسب آموزشی و رفاهی در کابل برای اخراج پناهجویان زیر سن قانونی در هماهنگی با سازمان ملل و دولت افغانستان ایجاد کنیم.

بر اساس این گزارش کشورهای دانمارک و نروژ تصمیم گرفتند تنها آنهایی را که بالای 15 سال سن دارند با ایجاد مرکز رفاهی در افغانستان به صورت اجباری به این کشور اخراج کنند.

از سوی دیگر، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل با اخراج اجباری پناهجویان زیر سن قانونی به افغانستان مخالف هستند زیرا اوضاع امنیتی این کشور را برای اسکان آنها مساعد نمی‌داند.

در چند سال اخیر ده‌ها هزار پناهجوی افغان به دلیل وضعیت نامطلوب امنیتی از افغانستان راهی کشورهای اروپایی شدند که درخواست پناهندگی بسیاری از آنها از سوی کشورهای اروپایی پذیرفته نشده است.

این در حالی است که سازمان دیده بان حقوق بشر نیز قبل از این از کشورهای اروپایی خواسته بود تا روند اخراج پناهجویان افغان را متوقف کنند.

گفتنی است که به دلیل جنگ و ناامنی بیش از یک میلیون آواره داخلی در افغانستان حضور دارند.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۲۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در نروژ

سازمان توسعه تجارت مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در کشور نروژ، شهر اسلو را صادر کرد.

به گزارش مشرق، سازمان توسعه تجارت مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در کشور نروژ، شهر اسلو را صادر کرد.

بنا بر این خبر، با صدور مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در کشور نروژ شهر اسلو، به شرکت صنایع دومان قشم تحت نظارت سازمان توسعه تجارت موافقت شد. گفتنی است مدت اعتبار این مجوز از تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۰۸ تا ۱۴۰۴/۰۱/۲۷ است.

بر این اساس این شرکت متعهد است فعالیت‌های خود را در چارچوب ضوابط و شروط ابلاغی عمل کرده و در صورت عدم رعایت شرایط و الزامات مربوط، حسب تصمیم کارگروه مراکز تجاری، مجوز فوق‌الذکر قابل تعلیق یا ابطال است.

دیگر خبرها

  • بلژیک: کشورهای اروپایی صدور سلاح به اسرائیل را متوقف کنند
  • نارضایتی فزاینده اروپایی‌ها از دموکراسی
  • صدور مجوز تاسیس و فعالیت مرکز تجاری ایران در نروژ
  • پیوستن قزاقستان به جمع شرکای کریدور ترانس افغان
  • صدور مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در نروژ
  • برگزاری کنفرانسی برای مهار مهاجران در دانمارک
  • تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان
  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان