Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سمنان- ايرنا- رئيس پليس راه نيروي انتظامي با اشاره به اهميت ايمني خودرو در کاهش تصادفات، گفت: خودروي ايمن و باکيفيت بايد با يارانه دولت در اختيار مردم قرار گيرد.

به گزارش ايرنا، سردار محمدحسين حميدي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سمنان افزود: اگر حاکميت و دولت مي خواهد کاري براي ارتقاي ايمني سفر انجام دهد، بايد براي خودروهاي ايمن يارانه بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تاکيد کرد: بايد با يارانه دولتي کاري کرد خودروي ايمن با قيمت نازل در اختيار مردم قرار بگيرد نه اين که با عوارض قيمت اين نوع خودروهاي ايمن افزايش يابد.
رئيس پليس راه ناجا با بيان اين که اکنون خودروي ناايمن با قيمت نازل و خودروي ايمن با قيمت بالا در اختيار مردم قرار مي گيرد، خاطرنشان کرد: اين مساله معادله‌اي است که با ايمني همخواني ندارد.
وي ادامه داد: از نظر پليس راه خودروي داخلي و خارجي مطرح نيست و از ديدگاه فني و ايمني، خودروي باکيفيت و بي‌کيفيت مطرح است و مردم و توليدکنندگان به بهترين شکل از اين مساله آگاهي دارند.
حميدي با بيان اين که ايمني خودرو از مهمترين عوامل تصادفات و تلفات است، تصريح کرد: در دنيا اصل بر اين است که اگر نشد تصادفات را کاهش داد بايد خودرويي ساخت که اگر تصادفي رخ داد مصدومي نداشته باشد و اين مساله اولويت کشورهاي توسعه يافته در صنعت خودرو است.
وي بيان داشت: در خودروهاي روز دنيا گزينه هاي انتخابي مختلفي براي ايمني وجود دارد که شايد براي ما فانتزي جلوه کند، ولي واقعيت اين است که دنيا بر روي ايمني خودرو تمرکز ويژه دارد.
حميدي يادآور شد: خودرويي که در مسافت 100 کيلومتر به اندازه چند روز فعاليت خستگي به راننده و سرنشين تحميل مي کند با خودرويي که کيفيت بالايي دارد و خستگي ندارد و در صورت خروج از جاده با کيسه هوا و انواع سامانه هاي ايمني به حفظ جان سرنشينان کمک مي کند، در شاخص ايمني تفاوت دارد.
رئيس پليس راه ناجا با اشاره به آغاز طرح تابستانه پليس راه از چند روز گذشته که تا پايان شهريور97 ادامه مي يابد، گفت: در تابستان 96 حدود پنج هزار نفر در سوانح رانندگي جان باختند که رقم قابل توجهي است، با وجود روند نزولي تلفات تصادفات جاده اي در کشور در سالهاي گذشته، هنوز اين رقم زياد است.
وي اضافه کرد: کاهش تلفات تصادفات جاده اي و شهري 50 درصد به اقدامات حاکميتي و اجرايي براي افزايش ايمني جاده ها و نظارتها و 50 درصد به توجه و دقت بيشتر رانندگان و خانواده ها نياز دارد.
وي تعطيلات در کشور را يکي از عوامل سفرهاي برنامه ريزي نشده دانست و گفت: يکي از تفاوتهاي ايران با کشور هاي توسعه يافته نوع تعطيلاتي است، در ايران 2 نوع تعطيلات تقويم شمسي و قمري وجود دارد که گاهي همزمان شدن اين 2 باعث سيل مسافرتهاي برنامه ريزي نشده مي شود.
رئيس پليس راه ناجا اظهارکرد: در کشورهاي پيشرفته تعطيلات ثابت بين فصول مختلف توزيع مي شود به طوري که مردم امکان برنامه ريزي بلندمدت دارند.
وي گفت: در ايران با تعطيلي چند روز متوالي، مردم بدون برنامه به جاده مي زنند که با ايجاد گره هاي ترافيکي، حوادث رانندگي به دنبال دارد.
وي تاکيد کرد: از پيشنهادات پليس راه بازنگري تعطيلات در کشور است، نمي گوييم تعطيلات کم يا زياد شود، معتقديم تعطيلات در کشور بايد برنامه ريزي شده توزيع شود تا مردم در طول سال سفر کنند که اين برنامه ريزي بازخورد اقتصادي مناسبي هم خواهد داشت و مردم براي اسکان و مسايل رفاهي و خدماتي به دليل انباشت مسافران به مشکل برنمي خورند.
به گفته حميدي، استفاده از سامانه هاي نظارتي هوشمند و پيشرفته از بديهيات جامعه ترافکي دنيا امروز است، و هوشمندسازي نظارت بر رفتار رانندگان در ناوگان حمل و نقل عمومي در بخش مسافري با سامانه سپهتن يا سامانه پايش هوشمند تردد ناوگان نتايج خوب نظارتي داشته است.
وي ادامه داد: هر اقدامي براي کاهش تصادفات در کشور هزينه نيست و سرمايه گذاري است، تجهيزات نظارتي و کنترلي رويکرد مناسبي است که از تصادفات پيشگيري مي کند و باعث کاهش تعداد مصدومان مي شود که هزينه هاي درماني قابل توجهي براي کشور دارند.
وي يادآور شد: با همکاري وزارتخانه هاي راه و کشور در گام اول اکنون 2 هزار دوربين نظارتي در حال نصب در جاده هاي کشور است که با دوربين هاي گذشته به حدود 2 هزار و 400 دوربين خواهد رسيد.
رئيس پليس راه ناجا افزود: نياز جاده هاي اصلي کشور حداقل 6 هزار دستگاه دوربين است تا با فواصل مناسب به طول هر 10 کيلومتر در جاده ها نصب شود، براي تامين اعتبار اين تجهيزات بخش خصوصي و بيمه ها بايد دولت را براي کاهش تصادفات کمک کنند.
وي با بيان اين که در اوج سفرها سمنان از استانهايي است که بيشترين ميزان تردد را ميزباني مي کند، گفت: اين استان به دليل موقعيت جغرافيايي، داراي محورهاي کويري است، در حالي که متوسط واژگوني خودرو در کشور 35 تا 40 درصد است، واژگوني و خروج خودرو از جاده در سمنان تا حدود 60 درصد از سوانح رانندگي را شامل مي شود.
حميدي اضافه کرد: عمده دليل واژگوني در جاده هاي استان سمنان ناتواني رانندگان در کنترل وسيله نقليه به دليل خستگي و خواب آلودگي در اثر رانندگي طولاني مدت است.
وي ايجاد توقفگاه و مجتمع هاي بين راهي را راهکار اصلي براي ايجاد انگيزه در مسافران براي توقف و رفع خستگي رانندگان برشمرد و تاکيد کرد: دستگاه هاي اجرايي مرتبط بايد در ايجاد اين زيرساخت براي افزايش امنيت جاده ها هم افزايي ويژه داشته باشند.
رئيس پليس راه استان سمنان خاطرنشان کرد: اطلاع رساني، آموزش، برنامه ريزي مسافران براي استراحت رانندگان، پرهيز از رانندگي طولاني و يکنواخت، نظارت ها و کنترل پليس، سلامت خودرو و تشديد نظارتهاي هوشمند پليس، از ديگر عواملي است که به ارتقاي ايمني جاده هاي کشور کمک مي کند.
سالانه حدود 16 هزار نفر در تصادفات جاده اي و شهري جان خود را از دست مي دهند و اکنون در 35 هزار کيلومتر از جاده هاي کشور که داراي بيشترين تردد هستند دوربين هاي نظارتي و هوشمند در حال نصب است.
حدود 600 کيلومتر از مسير 900 کيلومتري محور تهران- مشهد از استان سمنان عبور مي کند.
6103/6026
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۴۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران

مصطفی قدمی معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از اجرای یکصد برنامه آموزش مفاهیم ایمنی برای ۸ هزار دانش آموز در مدارس حاشیه راه‌های استان در سال گذشته خبر داد.

او افزود: این طرح با هدف ارتقای دانش ترافیکی دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها و به منظور جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی، با ارائه آموزش‌های ترافیکی به دانش آموزان و ایمن‌سازی فیزیکی محوطه و اطراف مدارس اجرا شده است.

قدمی با بیان اینکه مدرسه منشأ بسیاری از عادات و رفتار‌ها در دوره کودکی است که در بزرگسالی تکامل و بروز پیدا می‌کند، گفت: اجرای برنامه‌های ایمن سازی مدارس در حاشیه راه‌ها فرصت مناسبی برای بسترسازی زیرساخت‌های اصولی در جامعه است که در آینده تأثیرات خود را در زمینه ایمنی کلی حمل و نقل جاده‌ای نشان خواهد داد.

او افزود: به همین منظور هرساله تعدادی از مدارس حاشیه راه‌های استان انتخاب و برحسب اولویت‌بندی، عملیات آموزش و توزیع اقلام کمک آموزشی شامل بازی و سرگرمی با محتوای ترافیکی به مدارس اهدا می‌شود و همچنین ایمن‌سازی فیزیکی در محدوده مدارس با اجرای هاشور و نقوش و نصب علائم اجرا می‌شود.

قدمی با اشاره به اینکه این اداره‌کل در نظر دارد برای سال جاری هر ماه این طرح را در ده مدرسه اولویت‌دار اجرا کند، گفت: طرح ارتقای ایمنی در مدارس حاشیه راه‌های استان برگزار شد.

پنجمین جشنواره سرود با محتوای ایمنی (نغمه‌های ایمنی) نیز در سال گذشته برگزار گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • طرح یسنا؛ یارانه ۶۰۰ هزارتومانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ + جزییات
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد