Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد > انرژی - ایسنا نوشت: احتمال اینکه اوپک در نشست روز جمعه برای افزایش سطح تولید به توافق برسد با ملایم شدن موضع ایران در این خصوص و پیشنهاد عربستان برای افزایش عرضه به میزان ۶۰۰ هزار بشکه در روز، قوت گرفت.

در پایان یک روز رفت و آمدهای دیپلماتیک در وین، نمایندگان اطمینان بیشتری نسبت به حصول توافق برای افزایش تولید در نشست روز جمعه پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران پس از دیدار با همتایان متعددش اظهار کرد: نسبت به نتیجه نشست اوپک خوش بین است. این اظهارات تفاوت فاحشی با اظهاراتی داشت که وی روز سه شنبه در بدو ورود به وین مطرح کرده و رسیدن به توافق برای افزایش تولید را بعید دانسته بود. زنگنه همچنین با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه تلفنی گفت و گو کرد.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان پس از دیدارهای متعدد در وین، به خبرنگاران گفت: مطمئنم که در پایان روز منطق غلبه خواهد کرد. اظهارات وی منعکس کننده اظهاراتی بود که محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک پیشتر عنوان کرده بود.

در آستانه دیدار رسمی روز جمعه، نمایندگان تلاش می کنند طرحی را برای افزایش تولید و کاهش نگرانی مصرف کنندگان نسبت به قیمتهای بالاتر پیدا کنند که وتو نشود. این مذاکرات در حالی برگزار شد که اوپک میزبان یک کنفرانس انرژی بین المللی با حضور صدها مقامات، مدیر و سرمایه گذار بود.

نمایندگان اوپک که مایل نبودند نامشان فاش شود، به بلومبرگ اظهار کردند: پیشنهاد عربستان شامل محاسبه پیچیده ای بر مبنای میزان کاهش تولید اوپک بوده که فراتر از هدف اولیه ۱.۸ میلیون بشکه در روزی است که در توافق سال ۲۰۱۶ تعیین شده بود.

عربستان و متحدانش برآورد می کنند که میزان کاهش عرضه اکنون به ۲.۸ میلیون بشکه در روز رسیده شده است. تحت توافق کاغذی، تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز افزایش پیدا می کند تا این گروه به هدف اولیه خود بازگردد. با این حال اکثر کشورها نمی توانند تولیدشان را افزایش دهند که به معنای بازگشت تنها ۶۰۰ هزار بشکه در روز عرضه جدید به بازار است. چنین میزان عرضه ای معادل حدود ۰.۵ درصد از تولید جهانی نفت است.

2323

کلید واژه‌ها : اوپک - نفت - صادرات نفت - قیمت نفت - وین -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اوپک نفت صادرات نفت قیمت نفت وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۴۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای

به گزارش قدس آنلاین، حبیب جهان ساز در خصوص وضعیت برداشت و میزان تولید برگ سبز چای شمال کشور، اظهار داشت: اکنون تولید چای در سطح ۲۲ هزار هکتار از اراضی شمال کشور به ویژه در استان گیلان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر بخشی از اراضی چای شمال کشور احیا شده است اظهار داشت: تقریباً ۶ هزار هکتار اراضی چای غیرفعال دیگر در شمال کشور داریم که با مدیریت و اقدامات حمایتی می‌توان آنها را نیز احیا کرد.

رئیس سازمان چای کشور خاطرنشان کرد: اکنون سطح زیرکشت چای شمال کشور به ۲۲ هزار هکتار رسیده که در سال‌های گذشته این میزان حدود ۱۵ هزار هکتار بوده است.

جهان ساز گفت: اکنون قیمت مصوب هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۱۸ هزار تومان و برگ سبز چای درجه دو ۱۵ هزار تومان تعیین شده که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که سال گذشته قیمت خرید هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان و برگ سبز چای درجه دو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد: امسال قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای متناسب با هزینه‌های تمام شده تولید و نرخ تورم متناسب‌سازی شده است و با توجه به شرایط اقتصادی و صرفه بازار کارخانه‌ها برای حمایت از چایکاران ممکن است این محصول را بیش از مبلغ مذکور خریداری کنند.

آغاز خرید برگ سبز چای از نیمه اردیبهشت ماه

جهان ساز گفت: برداشت برگ سبز چای همه ساله اوایل اردیبهشت ماه انجام می‌شود امسال به دلیل شدت بارندگی‌ها و سرد شدن هوا این مهم به تعویق افتاده است.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد برداشت برگ سبز چای از اواسط اردیبهشت ماه انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • موافقت حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی»
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی» موافقت کرد
  • توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • پیش بینی تولید ۱۵۰۰ قلم کالای دانش بنیان در مازندران
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم