Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:12:13 GMT

جرایم 74 درصد زندانیان خراسان جنوبی مواد مخدر است

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۴۸۹۹

جرایم 74 درصد زندانیان خراسان جنوبی مواد مخدر است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی امنیتی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر60 درصد زندانیان استان 18 تا 30 سال سن دارند و 74 درصد زندانیان جرایم آنان مربوط به مواد مخدر است.

به گزارش ایرنا علی هاشمی روز پنجشنبه در نشست خبری اعضای شورای قضایی استان افزود: اکنون 99 درصد زندانیان استان مرد و هفت درصد زن هستند در حالیکه در کشور سه درصد زن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه 13 درصد زندانیان استان جرایم مربوط به سرقت دارند، افزود: از نظر سطح سواد چهار درصد بیسواد محض، 21 درصد دارای مقطع ابتدایی، 44 راهنمایی، 9 درصد دبیرستان و مابقی دیپلم و بالاتر هستند.
وی اظهار داشت: یکی از اولویت های این اداره کل خروج زندان از داخل شهرها به بیرون از حریم شهر است که اکنون هفت زندان استان در خارج شهرها هستند و زندان طبس نیز خارج شهر در دست ساخت است.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی امنیتی خراسان جنوبی یادآور شد: اکنون سرانه هر زندانی در استان چهار متر مربع است از آنجایی که اگر فضای فیزیکی وجود نداشته باشد اصلاح و تربیت به درستی انجام نمی شود با افتتاح زندان طبس سرانه هر زندانی از چهار متر بیشتر خواهد شد.
هاشمی تعداد زندانیان جرایم غیرعمد استان را 330 نفر دانست و افزود: از این تعداد 178 نفر جرایم غیرعمد از جمله مهریه، نفقه، دیه و بدهی مالی غیر کلاهبرداری دارند.
وی یکی از وظایف اداره کل زندان ها را اجرای حکم حبس دانست و گفت: این در حالیست که رسالت این سازمان اصلاحی و تربیتی بوده و در این زمینه اقدامات خوبی در استان انجام می شود.
وی بیان کرد: سال 95 و 96 تعداد زندانیان جرایم غیرعمد با همکاری ستاد دیه سه رقمی شد و پارسال 109 زندانی غیر عمد با بیش از 9 میلیارد بدهی آزاد شدند.
مدیرکل زندان های خراسان جنوبی یادآور شد: در حال حاضر 30 درصد زندانیان استان مشغول بکار هستند که در این زمینه انتظار می رود دستگاه های متولی بیشتر ورود پیدا کنند.
هاشمی اظهار داشت: با راه اندازی شورای حل اختلاف در زندان مرکزی بیرجند 11 هزار و 14 مورد مرخصی زندانی داشتیم که پنج هزار و 812 نفر از این مرخصی بهره مند شدند.
وی گفت: پارسال 263 نفر با گذشت شاکی آزاد شدند 722 نفر مشمول عفو قرار گرفتند که منجر به تخفیف مجازات شدند و 65 نفر نیز منجر به آزادی شد.
مدیرکل زندان های خراسان جنوبی افزود: بر اساس بخشنامه ای که برای مرخصی زندانیان در لیالی قدر و عید فطر امسال ابلاغ شد زندانیانی که شرایط کافی و وافی داشتند از مرخصی 15 روزه استفاده کردند.
هاشمی ادامه داد: بر اساس این بخشنامه یکهزار و 40 نفر از مرخصی استفاده کردند و 31 هزار و 200 روز مرخصی به زندانیان داده شد.
وی اضافه کرد: همچنین در این مدت 158 نفر منجر به آزادی شد و افرادی که کمتر از 6 ماه از زندانی آنها باقی مانده بود بنا بر بخشنامه رسیده آزاد شدند.
وی رسیدگی و توجه ویژه به سلامت جسم و روح زندانیان را یکی از رسالت های سازمان زندان ها عنوان کرد و گفت: 49 نفر کادر درمانی در زندان های استان فعال هستند که پارسال 14 هزار مورد ویزیت و سه ماهه امسال سه هزار و 500 ویزیت عمومی ارایه دادند.
هاشمی ادامه داد: در حوزه سلامت روان نیز پارسال یکهزار و 150 نفر و امسال 421 نفر تحت درمان نگهدارنده با متادون قرار گرفتند، همچنین پارسال بیش از 360 نفر از زندانیان غیربومی به محل اقامتشان منتقل شدند.
7557 * 6054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي زنداني مواد مخدر خراسان جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۴۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر کل زندان‌های فارس گفت: در ماه مبارک رمضان امسال، ۱۶ جشن گلریزان در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه برگزار شد که در این جشنها، خیران ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک کردند
اسحاق ابراهیمی افزود: در حال حاضر بیش از ۹۵۰ زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استاندر حال گذراندن دوره محکومیت خود هستند.
وی افزود: شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱ بنام ستاد دیه استان فارس برای دریافت کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان فارس آماده  است.

 

دیگر خبرها

  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • ‌کمک ۴۴ میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند