Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@22:14:16 GMT

بیشترین آمار اعتیاد مربوط به سکونتگاههای غیر رسمی است

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۵۹۴۴

بیشترین آمار اعتیاد مربوط به سکونتگاههای غیر رسمی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان، حجت‌الاسلام علی جلالی در دیدار با سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: آسیب های اجتماعی در حوزه اعتیاد جامعه را به شدت بحرانی و درگیر کرده است.

حجت‌الاسلام جلالی افزود:‌ سازمان تبلیغات اسلامی به‌ عنوان یک نهاد فرهنگی وظیفه دارد که در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی در جامعه که یکی از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است قدم بردارد و اعتیاد و آلوده شدن جامعه به مواد مخدر نیز مصداق آسیب اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان تصریح کرد:‌اعتبارات خوبی در حوزه مواد مخدر دیده شده است اما متاسفانه بخش اندکی از این اعتبارات در اختیار مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی قرار می گیرد که اگر این اعتبارات بیش از این به سازمان اختصاص می یافت طرح ها و برنامه های مفید و موثری در سطح جامعه اجرا می شد.

وی تصریح کرد: روحانیون مستقر، هیئات مذهبی، کانون مداحان، موسسات و خانه های قرآن روستایی و شهری ظرفیتهای بزرگی است که در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد اگر طرح و برنامه مدون و همچنین حمایت های مادی باشد می توان به خوبی از این ظرفیت بزرگ استفاده های لازم و کافی را برد.

جلالی همچنین به سکونتگاههای غیر رسمی و مناطق حاشیه نشین اشاره کرد و افزود: متاسفانه بیشترین آمار اعتیاد به مواد مخدر و همچنین توزیع و فروش مواد مخدر صنعتی و سنتی در این مناطق وجود دارد و این نشان از عدم آگاهی و نا آشنایی مردم این مناطق با مضرات و آسیبهای مواد مخدر است.

مصطفی پاسیار در این دیدار گزارشی از برنامه های شورای مبارزه با مواد مخدر ارائه کرد و افزود: ۱۵ پایگاه کاهش آسیبهای اجتماعی در چهار شهرستان استان کرمان به صورت پایلوت در سال جاری راه اندازی می‌شود و سعی داریم در این پایگاهها بر اساس نیازهای روز جامعه در حوزه کاهش آسیبهای مواد مخدر گام برداریم و همچنین در این راستا استفاده از ظرفیت روحانیون و هیئات مذهبی در دستور کار قرار دارد و لذا نیاز به همکاری و هماهنگی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی داریم.

گفتنی است؛ مصطفی پاسیار سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمان بهمراه کارشناس پژوهش و آموزش و مسئول روباط عمومی شورا ضمن حضور در اداره کل تبلیغات اسلامی استان با مدیر کل تبلیغات اسلامی استان دیدار و گفتگو کرد.

کد خبر 4327040

منبع: مهر

کلیدواژه: اعتیاد سازمان تبلیغات اسلامی کرمان علی جلالی گرگان بوشهر شهرکرد مشهد شیراز یاسوج عید سعید فطر خرم آباد بیرجند مواد مخدر تبریز سانحه تصادف ماه مبارك رمضان خبرگزاری مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۵۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰ بسته هرویین در معده ۲ قاچاقچی

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از کشف ۱۵۰ بسته مواد مخدر از نوع هروئین معادل یک کیلو و ۱۵۴ گرم از درون معده قاچاقچیان مواد مخدر در این شهر خبر داد.

به گزارش مهر، سرهنگ علی‌اصغر محمدپور در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای برخورد با قاچاق، روز گذشته مأموران انتظامی جهرم حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک سواری پراید حامل ۲ سرنشین مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که سرنشینان اقدام به بلعیدن مواد مخدر کرده‌اند و قصد انتقال آن را به شیراز دارند.

فرمانده انتظامی جهرم با اشاره به اینکه پس از انتقال به مقر انتظامی و خروج مواد مخدر از معده قاچاقچیان، در مجموع ۱۵۰ بسته هروئین به وزن یک کیلو و ۱۵۴ گرم کشف شد، گفت: متهمین برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جاسازی ۴۱۷ گرم هروئین در معده یک قاچاقچی کشفی تازه درباره معتادان به مواد مخدر

دیگر خبرها

  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • (ویدئو) ماجرای کم شدن لول‌های تریاک در سریال آینه عبرت؛ مواد مخدر مصرفی آتقی واقعی بود!
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • ۱۵۰ بسته هرویین در معده ۲ قاچاقچی
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان