Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-26@08:18:50 GMT

اردوهای جهادی مصداق کار فرهنگی تاثیر گذار است

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۶۶۰۰

اردوهای جهادی مصداق کار فرهنگی تاثیر گذار است

به گزارش خبرگزاری بسییج از کرج ، حمید رضا جوانبخت معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده سما استان البرز با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف برگزاری اردوهای جهادی، سازندگی است گفت: در وهله اول آغاز این سازندگی، ساختن خود است. به عبارتی خودسازی، اولین هدف اردوی جهادی است؛ همان‌طور که برترین جهادها جهاد اکبر در معرکه نفسانیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می توان فهمید که همراهی این خودسازی در کنار کمک به هم میهنان مان در مناطق محروم، چه برکتی خواهد داشت. 

 

حمید رضا جوانبخت در ادامه با توجه به اینکه حضور قشر فرهیخته و آینده ساز جامعه در چنین میادینی، آشنایی ملموس با مشکلات و ایجاد دغدغه برای رسیدن به جامعه مهدوی و آرمان شهر مطلوب را نیز سبب می‌گردد، افزود: در فضای اردوهای جهادی، هوای تزکیه نفس برای جوانان به وجود می‌آید. فضای این گروه‌ها بسیار ارزشی است و سبب رشد اخلاقی شرکت کننده‌ها می‌شود. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده سما استان البرز تاکید کرد: دانشجویان داوطلبی که در اردوهای جهادی شرکت کرده‌اند می ‌توانند با شناسایی ظرفیت‌ های منطقه ‌ای برای ایجاد اشتغال بومی به پشتیبانی دانشی که فراگرفته ‌اند در ایجاد اقتصادی مقاوم و کارآفرین نقش مهی ایفا کنند. 

وی در پایان با اشاره به اینکه اردوهای جهادی مصداق کار فرهنگی تاثیر گذار است، خاطر نشان کرد: اردوهای جهادی با هدف خدمت بی منت به مردم به ویژه روستابیان با محور برنامه های خودسازی، خودباوری و رشد روحیه خوباوری و اعتماد به نفس در جوانان برگزار می شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۶۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، محسن رضایی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان افزود: نزدیک به ۱۰ درصد این تعداد، پارسال به عضویت کانون های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی درآمده اند که نشان دهنده جذابیت فعالیت در این مراکز است.

او اضافه کرد: حدود ۵۰ درصد کانون های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی مربوط به روستاهاست که نقش بسزایی در شکوفایی استعدادها و توان افزایی نوجوانان روستایی دارد.

رضایی تصریح کرد: همچنین ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری در آذربایجان غربی ویژه بانوان فعالیت می کند که از این تعداد ۸۶ کانون پارسال ایجاد شده و اقبال روزافزون دختران به سمت فعالیت های فرهنگی و هنری را نشان می دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: بخش مهمی از فعالیت های این کانون ها در بستر مسجد شکل می گیرد و اهتمام ویژه این نهاد، ایجاد جذابیت با زبان هنر شامل سرود و تئاتر برای حضور در فضای مسجد برای نوجوانان و جوانان است.

دیگر خبرها

  • دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • شکستی که مصداق وعده صادق بود/ پنجه عقاب در شن‌های طبس
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • سهم «هیچ» از اقتصاد خلاق
  • استقبال ویژه اردوهای مدارس از مجموعه ارم سبز
  • رونمایی از ۶ دستاورد صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد ملی «مانوین»