Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد بهشتی بعدازظهر پنج شنبه در سی و پنحمین نشست ماهیانه توسعه با عنوان «امتناع از زمینه» که در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: کهن ترین سندی که درباره مشخصات سرزمین و مردم  ایران توضیح می دهد نامه ای با عنوان «تنسر» است.

وی با بیان اینکه در این نامه توضیح داده شده که ایران کجاست و ایرانیان چه کسانی هستند، افزود: بزرگان تاریخ در گذشته این کشور را بهترین سرزمین جهان معرفی می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهشتی در ادامه با اشاره به بررسی های کارشناسانه انجام شده طی سال های گذشته درباره دلایل امتناع و توسعه گریزی ایرانیان، تصریح کرد: البته در همه این سال ها تلاش شده تا این مشکل برطرف و زمینه توسعه کشور فراهم شود.

وی با بیان اینکه از دهه ۳۰ تاکنون تلاش شده تا با سرمایه های موجود مشکلات کشور در بخش های مختلف برطرف شود، یادآورشد: متاسفانه ایران اسلامی در دهه معاصر به رغم وجود همه امکانات، مواهب و سرمایه ها به مدل بیماری اوتسیم مبتلا شده است.

رئیس پژوهشکده میراث فرهنگی و گردشگری در ادامه با اشاره به اینکه نظام آموزشی کشور نیز به این بیماری مبتلا است، افزود: در سال ۸۳ براثر بارش برف در رشت ۲۷ هزار سقف دچار خسارت و آسیب شد این آمار دلیلی بر ادعای وجود این بیماری در نظام آموزشی و نوع آموزش ها داده شده و عدم رعایت آیین نامه ها از سوی مهندسان ساختمانی است.

وی با بیان اینکه استان گیلان در سال های پیش از برف ۸۳ نیز شاهد بارش برف های سنگین تر بوده ولی این میزان از خسارت به ثبت نرسیده بود، گفت: متاسفانه در دانشگاه ها مهندسانی تربیت می شود که تنها وجود پول را عامل رسیدن به توسعه در سایه نادیده گرفتن ضوابط و قوانین می دانند.

بهشتی با بیان اینکه ایران به رغم کمبود آب بیشترین صادرات در حوزه کشاورزی است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در این زمینه هیچ ارزشی برای ایران و دارایی های آن قائل نیستیم. این در حالی است که در گذشته زمانی که همه دارایی های این کشور دارای ارزش بود خروج مواد خام از این ایران کاری زشت و قبیح شمرده می شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در گذشته پرداخت مالیات از سوی همه صنوف صورت می گرفت و برای تمام درآمدهای مالی شفاف سازی انجام شده و محل های هزینه کردها نیز مشخص بود.

خام فروشی مواد اولیه خطری برای اقتصاد ایران

رئیس پژوهشکده میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه گذشتگان از همه بخش ها در راستای ایجاد درآمد و ارزش افزوده بهره برداری کرده و پرداخت مالیات را نیز حائز اهمیت می دانستند، اظهار کرد: متاسفانه اقتصاد حال حاضر کشور تنها به فکر خام فروشی مواد اولیه است که این زنگ خطری برای اقتصاد کشور محسوب می شود.

بهشتی با بیان اینکه گذشتگان توسعه کشور را در گرو ایجاد ارزش افزوده در بخش های مختلف می دانند، گفت: امروز نیز نظام برنامه ریزی در کشور باید با شناسایی زمینه های توسعه مسیرهای رسیدن به آن را مشخص کند.

وی در ادامه با اشاره به شرایط اقلیمی و جغرافیایی ایران، ایران را از نظر زمین شناختی سرزمینی یک سرزمین دینامیک برشمرد و خاطرنشان کرد: مردمان چنین سرزمینی همیشه باید خود را آماده بروز حوادثی همانند سیل و زلزله و خشکسالی کنند.

به گفته این مسئول ایران کشوری دارای منابع و مواهب زیست محیطی بسیاری است و نیازمند یک مدل و الگوی خاص برای رسیدن به توسعه بوده و نمی تواند از الگوهای سرزمین های دیگر برای رسیدن به رشد و توسعه بهره گیری کند.

کد خبر 4327006

منبع: مهر

کلیدواژه: رشت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری سیدمحمد بهشتی گرگان بوشهر شهرکرد شیراز مشهد یاسوج عید سعید فطر خرم آباد تبریز بیرجند مواد مخدر خبرگزاری مهر ماه مبارك رمضان سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۷۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت از اعلام آمادگی وزارت بهداشت ایران برای همکاری در زمینه تقویت زیرساخت‌‌‌های نظام سلامت در قاره آفریقا خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر احمد نجاتیان در نشست تخصصی سلامت اجلاس ایران ـ آفریقا با اشاره به توانمندی‌‌های جمهوری اسلامی ایران در توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت ازجمله ایجاد 16 هزار تخت بیمارستانی و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی، شرکت‌های بیمارستان‌سازی و انجمن تخصصی مربوطه را یکی از ظرفیت‌های اساسی کشور برای صدور خدمات فنی و مهندسی در قالب ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی دانست.

وی در ادامه تاب‌آوری را از مؤلفه‌های اصلی نظام سلامت ایران عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران با 600 هزار نیرو در شرایط و بحران‌های مختلف وظیفه تأمین، حفظ و ارتقای سلامت را به‌خوبی انجام داده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت، از برگزاری 30 میلیون نفر ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت در وزارت بهداشت خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت‌های آموزشی ایران در حوزه سلامت توسط وزارت بهداشت و مؤسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت (معتمد) قابل‌گسترش در قاره آفریقا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • رادان: دشمن درحال برنامه‌ریزی برای از بین بردن عفاف و حجاب است
  • دشمن درحال برنامه‌ریزی برای از بین بردن حجاب است
  • دشمن در حال برنامه ریزی برای از بین بردن عفاف و حجاب است
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا
  • نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با هدف برنامه ریزی کلان در سال ۱۴۰۳
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند