Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه چهار سایت بزرگ آزمایش موشکی در کره شمالی منهدم شده است مدعی شد که فرآیند «خلع کامل سلاح هسته ای» در این کشور آسیایی هم اکنون آغاز شده است.

خبرگزاری مهر: رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه چهار سایت بزرگ آزمایش موشکی در کره شمالی منهدم شده است مدعی شد که فرآیند «خلع کامل سلاح هسته ای» در این کشور آسیایی هم اکنون آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رویترز، «دونالد ترامپ» روز پنج شنبه در نشستی با حضور اعضای کابینه خود در کاخ سفید اظهار داشت که کره شمالی چهار سایت بزرگ آزمایش موشکی خود را منهدم کرده و مدعی شد که فرآیند «خلع کامل سلاح هسته ای» در این کشور هم اکنون آغاز شده است.

ترامپ در ادامه افزود: «آن‌ها [کره شمالی]پرتاب موشک‌ها از جمله موشک‌های بالستیک را متوقف کرده اند. آن‌ها یک سایت آزمایش خود را منهدم کردند. آن را منفجر کردند. آن‌ها در حال حاضر یکی از بزرگترین سایت‌های آزمایش موشکی خود را منهدم کردند و در واقع، این یکی از چهار سایت بزرگ آزمایش موشک در این کشور است».

از سوی دیگر، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که آیا کره شمالی پس از نشست تاریخی سران واشنگتن- پیونگ یانگ در روز دوازدهم ژوئن]تا بحال اقدامی برای خلع سلاح هسته‌ای انجام داده است یا خیر، گفت:: «نه، من از آن اطلاعی ندارم. مذاکرات مفصل در این باره هنوز آغاز نشده است. من تا بدین حد پیش بینی نمی‌کردم».

این در حالی است که گروه دیده بانی کره شمالی مستقر در آمریکا موسوم به «۳۸ نورث» در تحلیلی که اوایل هفته جاری منتشر شد، اعلام کرد که هیچ نشانه‌ای دال بر فعالیت در جهت انهدام سایت «سوهائی» و هیچ سایت آزمایش موشکی دیگر دیده نشده است.

ترامپ که رهبری یک جریان بین المللی را برای اِعمال فشار بر کره شمالی جهت کنار گذاردن فرآیند توسعه موشک‌های هسته‌ای با قابلیت دسترسی به خاک آمریکا برعهده داشت، خطاب به خبرنگاران گفت که پس از دیدار با رهبر کره شمالی در روز دوازدهم ژوئن، «کیم جونگ اون» به وی قول داد که یکی از سایت‌های پرتاب موشک کره شمالی را منهدم کند.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Uri

منبع: فردا

کلیدواژه: کره شمالی خلع سلاح هسته ای ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۱۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد

 دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر حمایت خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اعلام و تاکید کرد: برخی از سیاستمداران یهودی در ایالات متحده پشت (رژیم) اسرائیل را خالی کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، ترامپ در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز همچنین بار دیگر به شدت از تظاهرات‌های ضد صهیونیستی اخیر در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین انتقاد کرد و مدعی شد که شرکت کنندگان در این تظاهرات‌ها، شست وشوی مغزی شده‌اند.

ترامپ در ادامه با حمله به چاک شومر رئیس اکثریت دموکرات در مجلس سنا و بلندپایه‌ترین مقام یهودی در آمریکا که پیشتر با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه خواستار استعفای او شده بود، گفت: من دارم می‌بینم سیاستمداران یهودی (در آمریکا) پشت اسرائیل را خالی کرده‌اند. من این را می‌بینم، شما هم می‌بینید.

وی با اعلام حمایت دوباره از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، از اقدامات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حمایت از (رژیم) اسرائیل انتقاد کرد و مدعی شد که دولت بایدن به اندازه کافی از این رژیم حمایت نمی‌کند.

ترامپ افزود: الان هیچ‌کس نمی‌داند ایالات متحده در کجا ایستاده است و به نظر من بایدن در کنار (رژیم) اسرائیل نایستاده و با این کار اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • ادعای جدید دختر دیگو مارادونا درباره مرگ اسطوره
  • ادعای جدید: الکل یا ماده سمی علت مرگ مارادوناست!
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  • موشک های ایران بر فراز کنست /عکسی از پوستر معنادار سایت رهبری