Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-08@17:13:02 GMT

ترامپ تسلیم فشار افکار عمومی شد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۰۳۰۲۶

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که به نهاد‌های فدرال این کشور دستور مستقیم داده تا والدین و کودکانی که پس از ورود غیرقانونی به خاک ایالات متحده از یکدیگر جدا شده بودند، بار دیگر به هم بپیوندند.

این نخستین گام در اجرای فرمانی است که ترامپ به دنبال اعتراضات گسترده نسبت به شرایط این خانواده‌ها صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتشار تصاویر ویدئویی این کودکان که پشت میله‌های زندان نشسته‌اند و فایل‌های صوتی از گریه آنها، خشم بسیاری را چه در داخل آمریکا و چه در سطح بین‌المللی برانگیخته است.

ملانیا ترامپ، همسر دونالد ترامپ، از جمله معترضان به این شرایط است که خواستار اصلاح آن شده بود. بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، خانم ترامپ روز پنج‌شنبه بازدید سرزده‌ای از بازداشتگاهی در تگزاس انجام داده که کودکان مهاجران غیرقانونی در آن نگهداری می‌شوند.

همزمان ترامپ در نشستی با اعضای کابینه خود تاکید کرد که دستورات لازم را به وزارتخانه‌های دادگستری، امنیت میهن و بهداشت و خدمات انسانی داده است تا با همکاری یکدیگر امکان آن را فراهم آورند که خانواده‌های مهاجران غیرقانونی در طول دوره مهاجرت خود کنار یکدیگر باشند و کسانی نیز که قبلا از هم جدا شده بودند، بار دیگر به هم بپیوندند.

فرمان دونالد ترامپ اگرچه واکنشی مثبت به اعتراضات تلقی می‌شود، اما پایانی بر سیاست «تحمل صفر» دولت آمریکا تلقی نمی‌شود که در ده هفته اخیر در رابطه با مهاجران غیرقانونی اجرا شده و بنا را بر عدم رواداری مطلق گذاشته است.

در عین حال برخی موانع قانونی نیز بر سر اجرای فرمان ترامپ وجود دارد و وکلای دولت وی باید درخواستی برای تعدیل حکم دادگاهی ارائه بدهند که دو دهه قبل صادر شده و بر مبنای آن کودکان زیر سن قانونی تنها تا بیست روز می‌توانند در بازداشتگاه نگهداری شوند.

طبق سیاست جدید آمریکا، مهاجرانی که به طور غیرقانونی به خاک ایالات متحده وارد می‌شوند تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند. وزارت دادگستری آمریکا تاکید دارد که این سیاست جدید همچنان باید اجرا شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۳۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طهرانچی: دانشگاهیان در یک شبکه ضدظلم، برای مبارزه با جنایات رژیم صهیونیستی دست در دست هم دهند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، وبینار بین‌المللی «غزه و جنبش دانشجویی آمریکا» عصر امروز به همت معانت بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و حضور مجازی اساتیدی از دانشگاه‌های آمریکا و برزیل برگزار شد.

دکتر طهرانچی در این وبینار گفت: موضوع موردبحث امروز، دو اتفاقی است که این روزها در جهان شاهد آن هستیم و هرکدام از منظر خود دارای اهمیت است. موضوع اول «غزه» است؛ مردم این سرزمین ماه‌هاست پذیرای بمب‌ها و بی‌رحمی‌های رژیم آپارتایدی هستند که بیش از 14 هزار کودک را به شهادت رسانده است. در دنیایی که سازوکارهای آن پس از جنگ جهانی دوم به گونه ای بود که دیگر جنگی اتفاق نیفتد، ماه‌هاست مردم بی‌دفاع غزه با سلاح‌های پیشرفته مورد تهاجم قرار می‌گیرند و خشن‌ترین نوع جنگ و نسل‌کشی در حال رخ دادن است.
وی افزود: این اتفاقات نشان داد سازمان‌هایی که تشکیل شده تا از حقوق کودک، زنان و حقوق بشر دفاع کنند، کارآیی ندارند و امروز مردم، جوانان، کودکان  و زنان غزه مورد بی‌رحمانه‌ترین نسل‌کشی تاریخ قرار گرفته‌اند. اینجا فقط بحث فلسطین و غزه نیست؛ بلکه بحث انسانیت است. می‌دانیم که جنگ سرد با شعار حقوق بشر به پایان رسید چرا که حقوق انسان‌ها برای وجدان‌های آگاه بسیار مهم است. این یک روی سکه اتفاقی است که این روزها در حال وقوع است.

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: موضوع دوم و روی دیگر سکه «دانشگاه‌های آمریکایی» است. واقعیت این است که دانشگاه‌های آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم، در دو حوزه فعالیت داشتند. در یک حوزه علم و فناوری غرب منجر به سلاحی شد که امروز بشر به آن دست یافته است و دانشگاه‌های آمریکا پیش‌قراول آن بودند چرا که دانشگاه‌های آمریکایی در کنار آزمایشگاه‌های بزرگ ملی ایالات متحده، نقش جدی در مسلح کردن دنیای معاصر دارند. درواقع وجدان انسانی دانشجویان نسل جوان آمریکا با حرکتی مواجه شدند که دانشگاه‌هایشان در آن بی نقش نیست. به درستی می‌بینیم اعتراضات دانشجویی همه جا، قطع رابطه با رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: البته دانشگاه‌های آمریکای در ارزش‌آفرینی و خلق ادبیات فرهنگی نیز نقش جدی داشته‌اند و در دو حوزه فرهنگ و علم و فناوری نقش‌آفرین بودند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی دانشجویان را مؤذن جامعه خطاب کرده‌اند، گفت: این واژه بدین معنی است که دانشجو دیدبانی است که سریع‌تر می‌بیند و به دلیل عدم وجود وابستگی مالی، سریع‌تر به سخن می‌آید. به همین دلیل ملاحظه می‌کنیم که وجدان‌های بیدار و انسان‌های حق‌طلب که در جوانان دانشگاه‌های آمریکا تجلی یافته، اعتراضات جدی نسبت به نسل‌کشی در جهان معاصر انجام می‌دهد و از سلاح‌های مدرن برای کودک‌کشی بیزاری می‌جوید. این روی دوم سکه است که زیبایی‌های این عرصه را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در واقعه غزه، با سیاهی‌ها و سفیدی‌هایی مواجه هستیم؛ سیاهی نسل‌کشی و ارسال سلاح برای آدم‌کش‌هاست. طرف سفید و روشن مردمی هستند که علیرغم خشونت‌ها، ایستاده‌اند و در ادامه ایستادگی نیز وجدان‌های بیدار دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های دنیا به ویژه ایالات متحده قرار دارد که با وجود تهدیدهای اخراج و ممنوع الورودی، اعتراضات خود را اعلام می‌کنند.

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: بدون شک این اعتراضات بزرگتر از اعتراضات زمان جنگ ویتنام است. اتفاقی که امروز شاهد آن هستیم، پایانی بر کشته شدن کودکان در غزه و قبل از آن در عراق، افغانستان و منطقه آسیای غربی است. سال‌هاست به بهانه‌های واهی کودکان در زمین بازی توسط اسلحه‌هایی که آمریکایی‌ها به منطقه ما سوغات آورده‌اند، کشته می‌شوند. این ساختمان که امروز از کشته‌های بی‌گناه مرتفع شده، چند سالی است که براساس رویه‌های غلط ایالات متحده در منطقه ما بنیان گذاشته شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دو جنگ علیه عراق، اشغال افغانستان، داعش در منطقه شامات و امروز رژیم صهیونیستی در غزه، کشتاری را رقم زده که حاصل آن جز کشته شدن کودکان و زنان و مردم بی‌گناه نبوده است.

وی با بیان اینکه اگر ظلم به حداکثر برسد، موجبات واژگونی را فراهم می‌آورد، گفت: عدالت، ظالمان را محاکمه می‌کند و امروز وجدان‌های بشری در تمام کره خاکی عدالت را طلب می‌کند. بنده به نوبه خود به عنوان یک دانشگاهی؛ از همکارانم و دانشجویان دانشگاه‌های سراسر دنیا که به عنوان پیشگامان جامعه بشری، پرچم نهضت اعتراض به ظلم و کودک‌کشی و آپارتاید رژیم صهیونیستی در منطقه را بلند کرده‌اند، تشکر می‌کنم. امروز این پرچم و چفیه فلسطینیان نماد مبارزه با ظلمی است که بیش از یک دهه در منطقه ما جاری است.

دکتر طهرانچی در پایان اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم اکنون که شورای امنیت، سازمان ملل و سازمان‌های ساخته شده برای امنیت‌بخشی، نمی‌توانند امنیت را برای کودکان فراهم کنند، ما دانشگاهیان در یک شبکه ضدظلم برای مبارزه با جنایات رژیم صهیونیستی و این نسل‌کشی‌ها و کودک‌کشی‌ها دست در دست هم بدهیم. فرقی نمی‌کند چه ایرانی، آمریکایی، عرب، اروپایی، مسلمان، مسیحی، یهودی و... همه باهم در یک شبکه منسجم صدای  خود را به گوش حکمرانان عالم برسانیم که مردم و کودکان برای فردا امنیت می‌خواهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طهرانچی: دانشگاهیان در یک شبکه ضدظلم، برای مبارزه با جنایات رژیم صهیونیستی دست در دست هم دهند
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • دستکاری و مدیریت افکار عمومی در بستر رسانه‌ های اجتماعی
  • با مشکلات ناشی از افکار منفی آشنا شوید
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!