Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@00:54:49 GMT

ترامپ تسلیم فشار افکار عمومی شد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۰۳۰۲۶

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که به نهاد‌های فدرال این کشور دستور مستقیم داده تا والدین و کودکانی که پس از ورود غیرقانونی به خاک ایالات متحده از یکدیگر جدا شده بودند، بار دیگر به هم بپیوندند.

این نخستین گام در اجرای فرمانی است که ترامپ به دنبال اعتراضات گسترده نسبت به شرایط این خانواده‌ها صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتشار تصاویر ویدئویی این کودکان که پشت میله‌های زندان نشسته‌اند و فایل‌های صوتی از گریه آنها، خشم بسیاری را چه در داخل آمریکا و چه در سطح بین‌المللی برانگیخته است.

ملانیا ترامپ، همسر دونالد ترامپ، از جمله معترضان به این شرایط است که خواستار اصلاح آن شده بود. بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، خانم ترامپ روز پنج‌شنبه بازدید سرزده‌ای از بازداشتگاهی در تگزاس انجام داده که کودکان مهاجران غیرقانونی در آن نگهداری می‌شوند.

همزمان ترامپ در نشستی با اعضای کابینه خود تاکید کرد که دستورات لازم را به وزارتخانه‌های دادگستری، امنیت میهن و بهداشت و خدمات انسانی داده است تا با همکاری یکدیگر امکان آن را فراهم آورند که خانواده‌های مهاجران غیرقانونی در طول دوره مهاجرت خود کنار یکدیگر باشند و کسانی نیز که قبلا از هم جدا شده بودند، بار دیگر به هم بپیوندند.

فرمان دونالد ترامپ اگرچه واکنشی مثبت به اعتراضات تلقی می‌شود، اما پایانی بر سیاست «تحمل صفر» دولت آمریکا تلقی نمی‌شود که در ده هفته اخیر در رابطه با مهاجران غیرقانونی اجرا شده و بنا را بر عدم رواداری مطلق گذاشته است.

در عین حال برخی موانع قانونی نیز بر سر اجرای فرمان ترامپ وجود دارد و وکلای دولت وی باید درخواستی برای تعدیل حکم دادگاهی ارائه بدهند که دو دهه قبل صادر شده و بر مبنای آن کودکان زیر سن قانونی تنها تا بیست روز می‌توانند در بازداشتگاه نگهداری شوند.

طبق سیاست جدید آمریکا، مهاجرانی که به طور غیرقانونی به خاک ایالات متحده وارد می‌شوند تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند. وزارت دادگستری آمریکا تاکید دارد که این سیاست جدید همچنان باید اجرا شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۳۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!

به گزارش خبرآنلاین «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا ویدئویی را در شبکه اجتماعی ایکس به مناسبت سالگرد اظهار نظر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره کووید-۱۹ به اشتراک گذاشت.

طبق گزارش پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ چهار سال پیش درباره ویروس کووید-۱۹ گفته بود: «ضدعفونی‌کننده‌ای را دیده‌ام که ظرف یک دقیقه کارش را می‌سازد. حالا آیا راهی دارد که بشود مثلا همین را تزریق کرد، مثل تمیزکاری؟»

به نقل از ایسنا جو بایدن در ادامه پست ایکس در واکنش به اظهارات پیشین ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که در حال حاضر نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده است، نوشت: «ضدعفونی‌کننده تزریق نکنید! و به شخصی رای ندهید که به شما گفته بود ضدعفونی‌کننده تزریق کنید.»

در آن زمان کارشناسان پزشکی فورا به این پیشنهاد ترامپ واکنش نشان دادند و «وین گوپتا» متخصص ریه و کارشناس سیاست‌های بهداشت عمومی در آمریکا، اظهارات ترامپ را «پیام‌های بهداشتی ناشایست» خواند.

بایدن در جریان سخنرانی خود زمانی که تلاش داشت ترامپ را به عنوان شخصی غیر قابل اعتماد معرفی کند، گاف داد و به اشتباه گفت: «او چند بار باید ثابت کند که ما قابل اعتماد نیستیم؟»

شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز هم در تلاش برای تصحیح سخن رئیس‌جمهور سالخورده آمریکا، کلمه «ما» را با کلمه «او» جایگزین کرد، گرچه در ویدیوی آن به وضوح شنیده می‌شود که بایدن از ضمیر «ما» استفاده می‌کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899056

دیگر خبرها

  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • انزجار افکار عمومی جهان از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • حماس: تحت فشار آمریکا توافق نمی‌کنیم
  • جنگ رسانه‌ای نیازمند استراتژی است
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • افکار عمومی جهان مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه است
  • کنعانی: افکار عمومی جهان بیدار شده است
  • پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!