Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطیب نماز جمعه اهواز گفت: دولت و قوه قضائیه با نظارت بر بازار مانع از احتکار کالا شوند و با بازاریان محتکر برخورد کند. ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱ استانها خوزستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز ضمن تبریک روز اصناف اظهار داشت: کتابی شبیه کتاب نهج‌البلاغه امیرالمومنین(ع) پیدا نمی‌شود که در فصاحت کلام کاملا بی‌نظیر است و در این کتاب ابتدا به همه حاکمان در تمام زمینه‌ها تذکر می‌دهد‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در کلام امیرالمومنین(ع) نخستین صنف حیاتی جامعه را نیروهای مسلح و صنف دوم حیات جامعه را دستگاه قضایی عنوان کردند و در باره صنف دوم می‌فرمایند که قاضی انتخاب شده توسط والی باید علم زیادی داشته باشد و والی باید قاضی را انتخاب کند که واقعا باسواد باشد.

موسوی جزایری با بیان اینکه قاضی باید در کنار داشتن معلومات باید عادل باشد، گفت: سومین صنف کارگزاران و چهارمین صنف بخش مالیات است که به همه آنها نیز تذکرات لازم را ارائه داده زیرا این اصناف در واقع پایه‌های نظام اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه صنف پنجم در کلام امام علی(ع) دبیران و کاتبان هستند، گفت: ششمین صنف در کلام امیرالمومنین(ع) تجار و صنعت‌گران هستند که عده‌ای باید صنعت‌گر و عده‌ای دیگر تاجر باشد و امیرالمومنین(ع) وظایف هر دو طیف را کاملا شرح داده است.

امام جمعه افزود: اصناف از جمله اقشاری هستند که بیشترین بار خیر جامعه را به دوش می‌کشند و اینکه می‌پندارند همه بازاریان احتکار می‌کنند باید گفت که این گونه نیست و همه بازاریان این اقدام را انجام نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه کمک به ساخت مسجد، ایتام و بیماری از جمله عملکردهای خیر اصناف است، گفت: احتکارکنندگان یک گروهی هستند و همه بازاریان جزو این گروه محسوب نمی‌شوند و از خدمات و مزایایی این صنف  حضور مستمر در کنار نهضت است.

خطیب نماز جمعه اهواز افزود: امام راحل بازاریان را یکی از بازوان جامعه عنوان کردند بنابراین باید این صنف را یکی از نعمت‌های بزرگ حساب کرد که امام راحل در مدح آنها این گونه گفتند.

وی تصریح کرد: از بازاریان توقع داریم که خودشان جلوی احتکارکنندگان را بگیرند و نگذارند که این نهضت 80 میلیونی تشکیل شده توسط 50 یا 100 نفر محتکر دچار مشکل شود و امیدواریم که کاسبان با ایستادگی مانع از احتکار شوند و در ادامه نیز دولت افرادی که دست به احتکار می‌زنند را مجازات کند.

موسوی جزایری با بیان اینکه احتکارکنندگان قصد دارند که با ایجاد هرج و مرج نظام اسلامی را متزلزل کنند، گفت: در کنار دولت قوه قضاییه نیز باید ورود کند و با حکم خود این موضوع را خاتمه دهد.

وی با اشاره به وضعیت آب و هوا در خوزستان بیان کرد: دستگاه‌های خنک کننده در مناطق گرم حیاتی هستند و مانند نان و آب است در صورتی که یک وسیله خنک کننده مانند کولر گازی در بازار بسیار گران شده و بازاریان در پاسخ به افزایش قیمت می‌گویند دولت به ما دلار 4200 تومان نمی‌دهد و ما مجبور هستیم دلار گران تهیه کنیم در نتیجه خرید وسایل براب فروشنده گران تمام می‌شود.

خطیب نماز جمعه اهواز ادامه داد: اگر راست می‌گویند و دولت کولر گازی را به حساب نیاورده و به تاجران دلار4200 را نداده باید گفت که این عملکرد دولت یک خطای بزرگی است زیرا دولت قول داده بود برای مصارف ضروری دلار دولتی بدهد.

وی با بیان اینکه از تزریق دلار دولتی در بازار اطلاعی نداریم، گفت: اگر دولت دلار به نرخ دولتی داده است اما تاجران منکر هستند مسئولان امر باید با نفی کنندگان دریافت دلار دولتی برخورد کنند تا مسئله خاتمه یابد.

موسوی جزایری تصریح کرد: اگر ثابت شود که دولت دلار دولتی تزریق کرده و عده‌ای برای منافع خود منکر هستند پس دولت خود وارد عمل شود و وسایل خنک کننده مانند کولر را خریداری و به صورت مستقیم به مردم بفروشد.

وی با اشاره به سالروز واقعه سال 1344 قمری گفت: گروهی دست ساز توسط انگلیس به نام وهابیت مرقدهای ائمه اطهار(ع) در بقیع را با خاک یکسان کردند که این حرکت غیراخلاقی وهابیت را سرکوب و این مصیبت را تسلیت می‌گوییم.

انتهای پیام/ح

R41468/P1357/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۵۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان

عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: هدفگذاری صادرات کالا‌های غیر نفتی در سال ۱۴۰۲ بیش از سه میلیارد و صد میلیون دلار بود که سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار محقق شد که دو برابر سال قبل از آن بود..

 شهرزاد افزود: هدف گذاری ما برای سال ۱۴۰۳ بیش از ۴ میلیارد دلار است.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: بیشترین صادرات در بخش صنعت و معدن، شامل فلزات معمولی مانند فولاد، موادمعدنی، و محصولات کشاورزی و صنایع دستی بوده است.

قاسمی افزود: کشور‌های چین، امارات متحده عربی و عمان بیشترین مقصد صادرات کالا‌های غیرنفتی هرمزگان است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: با افزایش واحد‌های تولیدی - صنعتی و معدنی در استان و زیرساخت‌ها، هدفگذاری امسال نیز محقق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • توزیع رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی با دلار چند نرخی!
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • رشد جنون آمیز قیمت کاکائو در جهان؛، شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد