Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه موندو دپورتیوو به تمجید از بازیکن ایرانی - استرالیایی پرداخت که با پیراهن تیم ملی فوتبال استرالیا بازی می‌کند.

به‌ گزارش ایران آنلاین، موندو دپورتیوو در گزارشی نوشت: برت فان مارویک، سرمربی هلندی تیم‌ ‌ملی فوتبال استرالیا با قرار دادن بازیکن جوان ۱۹ ساله‌ای به نام دنیل ارزانی در فهرست ۲۳ نفره تیم خود برای جام جهانی همه را شگفت زده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمربی هلندی معتقد است ارزانی بازیکن آینده داری است. دنیل جوان‌ترین بازیکن جام جهانی است و به نظر می‌رسد آینده درخشانی داشته باشد. او پس از اینکه در بازی مقابل فرانسه از دقیقه 84 به میدان آمد، برابر دانمارک فرصت بیشتری داشت و از دقیقه 68 وارد زمین شد. با وجود این که زمان کمی داشت تا خود را نشان دهد، همه متوجه قابلیت‌هایش شدند.

او پیش از این برای دیدار مقابل چک و مجارستان (دو هفته‌ پیش از جام جهانی) نیز به تیم‌ ‌ملی دعوت شده بود. بدترین اتفاق برای ارزانی این بود که پدرش جان و مادرش سیما نتوانستند نخستین بازی پسرشان را در جام جهانی از نزدیک تماشا کنند. آنها از سیدنی به روسیه سفر کرده بودند اما به خاطر مشکلات خانوادگی مجبور شدند به استرالیا باز گردند. خانواده‌ ارزانی بازی پسرشان را از تلویزیون تماشا کردند. با این حال بازیکن ایرانی – استرالیایی در این باره گفت‌: تعداد زیادی از اعضای خانواده‌ ام در دیدار برابر دانمارک در ورزشگاه حضور داشتند. برادرم و عمویم بازی من را تماشا کردند. روز مهم و شیرینی برای من بود.

ارزانی در ایران متولد شده است ولی در زمان کودکی به همراه خانواده‌اش به سیدنی مهاجرت کرد. او پس از بازی کردن برای تیم‌ ‌ملی استرالیا گفت‌:  با این کشور سازگاری بیشتری دارم و می‌توانم پیشرفت کنم.

مهاجم ملی‌پوش استرالیا در ادامه‌ به کودکی‌اش در خرم آباد اشاره کرد و گفت‌: بازی‌های زیادی را به همراه دوستانم در خیابان های این شهر انجام می دادم. در اینجا بود که دریبل زنی و دیگر تکنیک‌های فوتبالی را یاد گرفتم. بازی کردن در خیابان‌ها باعث شد اعتماد به نفس پیدا کنم. باید خود را باور داشته باشیم به خصوص زمانی که اشتباه می‌کنیم. در این ‌دوره بیشترین توانایی‌های خود را به دست آوردم.

 بازی ارزانی یادآور  بازی آنتوان گریزمان است. او کمتر از گریزمان گلزنی می‌کند اما ارزانی در کناره‌ها سریع عمل می‌کند و استعدادش در پاس دادن است. او بازیکن سریعی است و به راحتی می‌تواند ریتم بازی‌اش را تغییر دهد و بازیکنان حریف را دریبل بزند.

بازیکن استرالیایی فوتبال خود را در سال ۲۰۱۴ در تیم سنتر آف اکسلنس آغاز و یک فصل برای این تیم بازی کرد. او توانست دو گل در ۲۰ بازی لیگ به ثمر برساند. ارزانی در سال ۲۰۱۶ به تیم ملبورن سیتی پیوست و اولین بازی‌اش را برای این تیم در آگوست سال ۲۰۱۶ انجام داد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۶۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکونام: بهترین بوده‌ایم، بهترین هستیم و باید بهترین باشیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال بعد از برتری دیرهنگام تیمش مقابل ذوب‌آهن تمجید ویژه‌ای از آبی‌پوشان داشت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، جواد نکونام پس از پیروزی 2 بر یک استقلال مقابل ذوب‌آهن در نشست خبری اظهار داشت: ابتدا یک گلایه کنم. یک لیوان آب اینجا نیست بخوریم. این همه راه تا نشست خبری می‌آییم و سازمان لیگ می‌گوید باید به نشست خبری بیاییم. حداقل احترام بگذارید یک لیوان آب اینجا قرار بدهید. جای ما که درست نیست؛ حداقل وقتی این همه پله بالا می‌آییم، به مربیان احترام بگذارید.

می‌دانستیم یک غفلت می‌تواند دردسرساز شود
وی در مورد دیدار با ذوب‌آهن خاطرنشان کرد: می‌دانستیم بازی سختی پیش رو داریم. ذوب‌آهن در انتقال به حمله تیم خوبی است و می‌دانستیم یک غفلت می‌تواند دردسرساز شود. روی توپی کاملاً ساده، بی‌تمرکز بودیم و گل خوردیم که همین گل، بازی را برای ما سخت کرد.

سرو سوپ گاندو با دستورپخت خارجی برای ماندن در صدر + فیلم

باید یک گل در نیمه اول می‌زدیم که این اتفاق نیفتاد
سرمربی تیم فوتبال استقلال در ادامه تصریح کرد: توانستیم شکل تیم را زود درست کنیم و موقعیت‌های زیادی به وجود آوردیم. باید یک گل در نیمه اول می‌زدیم که این اتفاق نیفتاد. با شروع نیمه دوم تلاش کردیم نظم تیمی داشته باشیم تا خط دفاعی بتواند کار خودش را انجام بدهد. موقعیت‌ها، ضربات ایستگاهی و کرنرهای زیادی داشتیم و خدا را شکر سه گل زدیم که یکی از آنها هَند بود. کوپال ناظمی به صحنه نزدیک بود و به نظرم خطای هَند رخ داد.

بازیکنانم دل بزرگی دارند و کار بزرگی کردند
نکونام تعویض‌های خودش را سرشار از ریسک توصیف کرد و گفت: می‌خواستیم هجومی‌تر بازی کنیم که خدا را شکر به بازی بازگشتیم و سه امتیازی ارزشمند گرفتیم. از هواداران تشکر می‌کنم که سنگ‌تمام گذاشتند. خدا را شکر که پاسخ محبت آنها را دادیم و امیدوارم این برد مبارک‌شان باشد. هواداران از راه‌های دوری آمده‌اند و آنها را به جلسه تیم بردم تا بازیکنان بدانند چه مسئولیت سنگینی دارند. این برد را به بازیکنان بزرگم تقدیم می‌کنم که دل بزرگی دارند و کار بزرگی کردند.

قضاوت داور بی‌نقص بود
وی با تمجید از قضاوت کوپال ناظمی بیان کرد: همیشه بعد از مسابقه درباره داوری صحبت کرده‌ام و پس از آن، همه چیز برای من تمام شده است. ناظمی برای من سه اشتباه تأثیرگذار داشت، اما قبل از مسابقه هم گفتم داور خوبی است و در این مسابقه بی‌نقص بود. بازی به‌سرعت بین دو زمین منتقل می‌شد و ناظمی با دوندگی خود توانست آن را کنترل کند.

خودمان را با خودمان مقایسه می‌کنیم نه دیگران
سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش که آیا برتری پرسپولیس در عملکرد شاگردانش تأثیرگذار بود یا خیر، عنوان کرد: قبل از بازی تمرکزمان فقط روی کار خودمان است. شما نفرات تیم‌های رقیب را کنار بازیکنان ما بگذارید و بعد همدیگر را مقایسه می‌کنیم. ما خودمان را با خودمان مقایسه می‌کنیم.

بهترین بوده‌ایم، بهترین هستیم و باید بهترین باشیم
نکونام عملکرد بازیکنان استقلال را ستود و اظهار داشت: تاکنون بهترین بوده‌ایم، بهترین هستیم و باید بهترین باشیم. برخی بازیکنان استقلال بعد از بازی جان نداشتند که از زمین بلند شوند. وقتی ایمان سلیمی مصدوم شد، صالح حردانی را دفاع وسط گذاشتم. نگاه من همیشه مثبت است و روی چهار بازی باقیمانده تمرکز می‌کنیم. دیدار بعدی سخت‌تر است.

به‌خاطر استقلال حرص می‌خوردم
وی در مورد کمک بازیکنان خارجی استقلال به صدرنشینی آبی‌ها خاطرنشان کرد: تلاش کردیم تیمی قوی و در شأن استقلال و هواداران داشته باشیم. دیدید محمد حسین اسلامی (بازیکن ذوب‌آهن) چه فوتبالی بازی کرد. این نفرات را رصد کردم و می‌دانم به دردمان می‌خورند. بازیکنان کلیدی مانند مهدی‌پور و یامگا را تا پایان فصل در اختیار ندارم. سیلوا با ما تمرین کرد، اما از بین او و سهرابیان باید یکی را می‌آوردم تا هر دو را از دست ندهیم. به‌خاطر استقلال حرص می‌خوردم و می‌خورم.

سرمربی استقلال در واکنش به سؤال خبرنگاری که از رسانه او دلِ خوشی نداشت، پاسخ داد: دوست ندارم جواب شما را بدهم. بعداً در جاهای قانونی صحبت می‌کنیم.

اظهارنظر نکونام در مورد درگیری حامدی‌فر
نکونام درباره درگیری امید حامدی‌فر بازیکن استقلال با مهرداد رضایی تصریح کرد: صحنه را ندیدم و هنگامی که دیدم وسط زمین شلوغ شد، درباره ماجرا پرسیدم. به من گفتند حرکاتی صورت می‌گرفت که بازیکن ما، بازیکن حریف را از پشت هُل داد و هیچ چیز دیگری نبوده است.

فعلاً تمرکز ما روی بازی بعدی با فولاد است نه دیدار با پیکان
وی در مورد احتمال برگزاری دیدار هفته سی‌ام استقلال مقابل پیکان در شهر قزوین گفت: خداوند همایون شاهرخی را حفظ کند که می‌گفت چو فردا رسد فکر فردا کنیم. فعلاً تمرکز ما روی بازی بعدی با فولاد در تهران است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نکونام: می‌دانستیم بازی سختی پیش رو داریم
  • نکونام: بهترین بوده‌ایم، بهترین هستیم و باید بهترین باشیم
  • علیرضا فغانی در کنار داوران بین المللی فوتبال ایران
  • ورود عجیب و خنده‌دار بازیکن تعویضی به زمین بازی / فیلم
  • تصاویر نجومی هفدهم اردیبهشت (6 مه)
  • انتقال فرعون به صلاح همه!
  • صدرنشین استرالیا قهرمان آسیا شد
  • نوجوان ۱۶ ساله با شلیک پلیس استرالیا کشته شد
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • نماهنگ/شریک جرم