Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای با اشاره به دیدار سید عباس عراقچی و سرگئی ریابکوف معاونان وزرای خارجه دو کشور اعلام کرد دو طرف برای ادامه هماهنگی اقدامات خود در چارچوب برجام توافق کردند.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) در بیانیه خود خاطرنشان کرد: سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه با سید عباس عراقچی معاون امور سیاسی وزیر خارجه ایران در مسکو دیدار و با وی رایزنی هایی را انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بیانیه آمده است: در مرکز توجه دو طرف همکاریهای ایران و روسیه برای حفظ طرح جامع اقدامات مشترک درباره برنامه هسته ای ایران (برجام) قرار داشت.
«طرف روسی در این دیدار بر پایبندی به برجام تاکید کرد.»
بیانیه می گوید: طرف های روسی و ایرانی برای تداوم هماهنگی های فشرده در این مورد (برجام) به منظور دفاع از همکاریهای بازرگانی و اقتصادی دو کشور در برابر تاثیرات تحریم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا توافق کردند.
دو طرف همچنین در خصوص برخی مسائل مورد علاقه متقابل گفت وگو کردند.
به گزارش ایرنا، عباس عراقچی امروز جمعه در دیدار با سرگئی ریابکوف همتای روس خود گفت: غرب باید با تبعات خروج آمریکا از برجام مقابله کند و خواسته های ایران تامین شود.
«سید عباس عراقچی» که به دعوت ریابکوف به روسیه سفر کرده است، پس از حضور در مسکو طی دیدار و گفت و گو با همتای خود بر ضرورت تامین مطالبات به حق جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.
طرفین همچنین بر ضرورت ارایه برنامه و راهکارهای لازم از سوی اعضای باقیمانده در برجام که بتواند حقوق مسلم ملت ایران را تامین کند، تاکید کردند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز 18 اردیبهشت ماه به بهانه عدم پایبندی ایران به برجام و ادعای حمایت تهران از تروریسم، کشورش را از توافق هسته ای ایران با 1+5 خارج کرد و یادآور شد که تحریم ها را باز خواهد گرداند.
روسیه، چین و دیگر اعضای گروه 1+5 با انتقاد شدید از آمریکا اعلام کردند که به توافق هسته ای پایبند می مانند. ایران مهلت زمانی به اروپا داده تا با حمایت از برجام این توافق را زنده نگه دارد.
اروپام*391*3404

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ايران روسيه برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۹۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رئیس اداره سیاسی جنبش حماس در خارج گفت که اظهارات اخیر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا درباره آتش‌بس تلاش برای فشار بر حماس و تبرئه رژیم اشغالگر از جنایت‌هایش است.

«سامی ابوزهری» در اظاهراتی که خبرگزاری رویترز آن را بازتاب داد، افزود که جنبش حماس همچنان در حال بررسی آخرین پیشنهاد ارائه شده درباره آتش‌بس است.

این مقام اردش حماس تأکید کرد که به اذعان هیئت مذاکره کننده اسرائیلی، نتانیاهو کسی است که مانع دستیابی به توافق می شود.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در چارچوب سفر منطقه‌ای و با هدف ادعایی بررسی مذاکرات آتش بس در غزه، وارد اراضی اشغالی شد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم در یادداشتی بن گویر و اسموتریچ (وزیران امنیت داخلی و دارایی رژیم صهیونیستی) را به خاطر مخالفت با توافق مبادله اسرا و تهدید به خروج از دولت، به شدت مورد حمله و انتقاد قرار داد.

کد خبر 6094196

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب اعتراف کرد
  • بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد
  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان