Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@05:11:15 GMT

طارمی؛ اشک مقدس ستاره

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۰۹۶۰۸

طارمی؛ اشک مقدس ستاره

در نمایش درخشان تیم ملی برابر اسپانیا مهدی طارمی یک ستاره ویژه بود. او در این بازی بعد از مدت ها در ترکیب تیم ملی در پستی به غیر از وینگر چپ به میدان رفت، اما چه تفاوتی می کند؟! کیفیت طارمی در حدی است که حتی در یک پست جدید هم می تواند ستاره تیم باشد.


منحصر به فرد و ویژه
مهدی طارمی در مسابقه ای که حداقل یازده ستاره بزرگ دنیای فوتبال در یک طرف آن بودند بازهم بازیکن متمایزی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یک سمت میدان دیه گو کاستا مهاجم سرشناس و خطرناک اسپانیا که با رقم قراردادی بالغ بر 50 میلیون پوند به آتلتیکو مادرید برگشته حضور داشت که ستاره های مطرحی چون ایسکو، دیوید سیلوا و اینیستا ساپورتش می کردند. اما در میان یازده جنگجوی تیم ایران که بدون ادعا و دور از هرگونه نمایشی به فکر اجرای وظایفشان در زمین بودند طارمی ستاره ای انگشت نما بود. بازی او حتی از دیه گو کاستای مشهور هم بیشتر به چشم آمد. او در نیمه اول وظایف کاملا دفاعی داشت و عملکردش فراتر از انتظار بود. در نیمه دوم اما او آرام آرام به دروازه حریف نزدیک تر شد و هرچه او به دروازه اسپانیا نزدیکتر شد خطرهای بیشتری به وجود آمد. دو ضربه سر خطرناک، توپ گیری های عالی و پاس ها و دریبل هایش او را تبدیل به بهترین بازیکن تیم ملی ایران در این مسابقه کرد.

 

 


طارمی می توانست حداقل یک گل به تیم پرستاره اسپانیا زده و برای تیم ایران حداقل یک امتیاز باارزش را بگیرد اما توپ های او با بدشانسی اش تبدیل به گل نشد. او حتی روی گل ایران که توسط داور مردود اعلام کرد نقش داشت و خطایی که منجر به این گل شد را خودش با تمام ویژگیهای منحصربه فردش که توپ گیری های غافلگیرانه و دریبل های خاص خودش است گرفت.
طارمی در پایان بازی و در حالی که بازیکنان برای ابراز احساسات به سمت تماشاگران رفته بودند و با وجود باخت روحیه خوبی داشتند درحالی که اشک می ریخت به سوی دیگر زمین می رفت. عکسی هم از او در حال تعویض لباس یا خوش و بش با ستاره های رئال و بارسا منتشر نشد شاید به این دلیل که او خوب می داند که می توانست ستاره بزرگ این بازی لقب بگیرد. اگر آن ضربه سر خطرناک دقایق آخر که حاصل لایی زیبای وحید امیری بود وارد دروازه شده بود یا آن یکی ضربه سر که خودش همه کارهایش را انجام داده بود... آن وقت طارمی نه تنها تمامی خاطرات تلخ یکسال گذشته اش را پاک کند که تبدیل به قهرمان تیم ملی هم بشود.


نمایش مهدی اما در بازی برابر اسپانیا حالا این امیدواری را به وجود آورده که او بتواند با بازی درخشانش برابر پرتغال و گلزنی در بازی با این تیم این بار در پایان مرحله گروهی لبخند شادی برلب داشته باشد. درواقع این بازی یک یادآوری خوب به تمام کسانی بود که در تمام یکسال اخیر به واسطه حواشی زیاد پیرامون او توان و استعداد فوتبالی او را فراموش کرده بودند. او به همه باردیگر ثابت کرد که یکی از بهترین استعدادهای حال حاضر فوتبال آسیا است. طارمی نشان داد که لیاقت او بازی در لیگ هایی به مراتب بزرگتر و سطح بالاتر از لیگ ستارگان قطر است. بی شک جام جهانی می تواند درهای بهترین باشگاه های جهان را به روی او بگشاید. خدا را چه دیدید شاید به زودی طارمی بار دیگر با همین ستاره های بزرگ تیم اسپانیا بازی کند و این بار در رقابت های باشگاهی... این آرزوی غیرقابل دسترسی برای شماره 17 فوق العاده فوتبال ایران نیست. بازی با پرتغال می تواند باردیگر توانایی های پسر خجالتی اما پرحاشیه فوتبال ایران را به جهانیان نشان داده و دروازه های فوتبال جهان را به روی او باز کند. برابر پرتغال همه در انتظار لبخند شادی او و دیگر یوزهای تیم ملی هستیم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۹۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانشین طارمی در پورتو مشخص شد/ مهاجم بازل جایگزین بازیکن ایرانی

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی طارمی مهاجم تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پورتو پس از ۴ سال تصمیم به جدایی از این تیم پرتغالی گرفت و پس از پایان فصل، با قراردادی آزاد راهی تیم اینتر میلان ایتالیا می‌شود.

طارمی در سال‌های اخیر عملکرد خیلی خوبی در پورتو داشت و فصل گذشته با ۲۲ گل به عنوان آقای گل لیگ پرتغال شناخته شد و مورد توجه سران اینتر قرار گرفت. در همین زمینه سران پورتو، «تیرنو باری» مهاجم اهل گینه تیم بازل سوئیس را مدنظر قرار داده‌اند تا جایگزین طارمی شود. آنها اعتقاد دارند که «باری» در کنار «اوانیلسون» می‌توانند زوج خطرناکی را در خط حمله این تیم به وجود آورند.

مدیران پورتو از جدایی طارمی مطمئن هستند و پس از پایان مسابقات این بازیکن رسماً راهی اینتر می‌شود تا دومین مهاجم تیم ملی ایران پس از سردار آزمون در سری آ ایتالیا مشغول به فعالیت شود.

کد خبر 6090530

دیگر خبرها

  • خلاصه‌بازی بارسلونا و والنسیا + فیلم
  • ما قطعاً در جام جهانی همه را شگفت‌زده خواهیم کرد | درخواست ویژه ستاره تیم ملی
  • درخواست ویژه ستاره تیم ملی ایران قبل از جام جهانی
  • سردار به سبک طارمی پنالتی گرفت! (فیلم)
  • جانشین طارمی در پورتو مشخص شد/ مهاجم بازل جایگزین بازیکن ایرانی
  • قفل‌ها این بار برای ستاره تیم‌ملی در آسیا بسته ماندند
  • گارد افتخار رئالی‌ها برای ستاره سابق اسپانیا (عکس)
  • تایید شد؛ طارمی به اینتر پیوست | افشای جزئیات قرارداد
  • جدایی نیمیر عبدالعزیز و انگاپت از ترکیه
  • تایید شد؛ طارمی به اینتر پیوست | افشای جزئیات قرداد