Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@23:31:54 GMT

5 دهیاری جدید در فارس شکل گرفت

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۱۰۱۰۰

5 دهیاری جدید در فارس شکل گرفت

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس روز جمعه در گزارشی از قول عنایت اله رحیمی افزود: این دهیاری ها در روستاهای برآفتاب، حیدری، مزرعه قنبرآباد، همت لو از توابع دهستان آویز بخش مرکزی شهرستان فراشبند و روستای آتشکده از دهستان احمد آباد بخش مرکزی شهرستان فیروز آباد شکل گرفت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: با ابلاغ وزیر کشور، تعداد دهیاری های استان فارس از 2 هزار و 106 دهیاری به 2 هزار و 111 دهیاری افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رحیمی اظهار داشت: با توجه به خشکسالی های اخیر که جامعه روستایی و عشایری را با مشکلاتی به ویژه در زمینه معیشت مواجه کرده است، لازم است مدیران حوزه روستایی وعشایری برای کاهش این مشکلات و افزایش خدمات همچنین ایجاد زیر ساخت ها، برای توسعه روستاها بر اساس شرایط حال و آینده تلاش مضاعفی داشته باشند.
وی از سازمان جهاد کشاورزی، سازمان آب، صنعت، معدن وتجارت ، تعاون روستایی و امور عشایر و دیگر دستگاه های اجرایی خواست با تدوین برنامه جهت کاهش مشکلات روستاییان گامهای بلندی را بردارند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس یادآور شد: هم اینک جمعیتی افزون بر یک میلیون و 432 هزار و 455 نفر در چهار هزار و 152 روستای دارای سکنه در سطح استان فارس زندگی می کنند و جمعیتی افزون بر 147 هزار نفر به صورت عشایر کوچ رو هستند.
رحیمی افزود: پارسال افزون بر 188 میلیارد تومان اعتبار از منابع درآمدی دولت جهت عمران و آبادانی روستاها به حساب دهیاری های استان واریز شد، البته اعتبارات دیگری نیز به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دیگر دستگاههای اجرایی جهت توسعه و عمران روستایی اختصاص یافته است.
9873/ 2027
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 جامعه دستگاه های اجرایی روابط عمومی و امور بین الملل صنعت معدن مسکن جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۰۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،حامد رستمی اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت در روستا‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دولت همه توان خود را در این زمینه به کار می‌گیرد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس اظهار داشت: فرهنگسازی برای تشکیل خانواده و فرزندآوری به همراه تحکیم بنیان خانواده از راهکار‌های عملیاتی در راستای اجرای سیاست‌های جمعیتی هستند.
رستمی از ظرفیت‌های روستایی به عنوان موتور محرک تولید یاد کرد و افزود: روستا‌های استان پهناور فارس پرچمدار تولید در ایران اسلامی هستند و تحقق شعار سال با هم افزایی روستانشینان ممکن خواهد بود.
وی اظهاری امیدواری کرد اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی در روستا‌ها به مهاجرت معکوس منجر شده و با ارتقا کیفیت زندگی روستانشینان شاهد افزایش جمعیت روستایی و بالندگی کشور در عرصه تولید باشیم.
به گفته این مقام مسئول، تشکیل شورای جوان سازی در روستا‌ها با مدیریت دهیاری، اعضا فرمانده پایگاه‌های مقاومت، خانه‌های بهداشت و معتمدین محلی صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفرهای شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود