Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس اسپانیا و یوروپل (پلیس اروپا) روز جمعه اعلام کردند دو باند قاچاق کودکان و جوانان مغرب به اسپانیا را متلاشی کرده اند.

این منابع اعلام کردند این دو باند با استفاده از جت اسکی، کشتی و کامیون جوانان مغرب را به طور غیر قانونی به اسپانیا قاچاق می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس اسپانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد یکی از این دو باند برای قاچاق یک کودک کم سن و سال با قایق از مغرب ۲۰۰۰ یورو درخواست می‌کرد که ممکن بود در صورتی که آب و هوا خوب نباشد، بهای قاچاق تا ۸۰۰۰ یورو نیز افزایش یابد.

بهای قاچاق با جت اسکی ۵۰۰۰ یورو و بهای مخفی کردن کودکان در کامیونی در کشتی که از مغرب به اسپانیا عزیمت می‌کرد, ۲۵۰۰ یورو بود. این گروه به قاچاق بیش از ۱۰۰ مهاجر غیر قانونی مظنون است.

پلیس اعلام کرد ۲۲ نفر اعضای این باند از جمله سه کارمند یک بازداشتگاه جوانان را در آستوریاس که به تهیه مدارک جعلی برای عبور مهاجران برای کار غیر قانونی در اسپانیا مظنون هستند، بازداشت کرده است.

پلیس همچنین اعلام کرد در عملیاتی جداگانه، یک باند دیگر را که نه تنها کودکان را قاچاق می‌کرد، بلکه کودکانی را که گروه‌های رقیب قاچاق می‌کردند، می‌ربود و در جنگل‌ها یا مخفی گاه‌ها تا زمانی که باجی به آن‌ها پرداخت شود، زندانی می‌کرد متلاشی کرده است.

یوروپل در بیانیه خود خاطر نشان کرد، این باند جنایی از خانواده‌های کودکان در مغرب اخاذی می‌کرد و برخی مواقع به تهدید و خشونت متوسل می‌شد تا باج ۵۰۰ یورویی برای آزادی آن‌ها دریافت کند.

پلیس اسپانیا تصریح کرد ۶ عضو این باند را بازداشت کرده است.

تنگه جبل الطارق به عرض ۱۴ کیلومتر که با قایق در مدت ۳۵ دقیقه می‌توان از آن عبور کرد به مسیری مهم برای مهاجران غیر قانونی تبدیل شده است.

اسپانیا سومین کشور در قاره اروپا است که مهاجران غیر قانونی به آن وارد می‌شوند. شمار مهاجران غیر قانونی که به اسپانیا وارد می‌شوند، به شمار آن‌ها در ایتالیا نمی‌رسد، اما به تعداد مهاجران غیر قانونی که به یونان وارد می‌شوند، نزدیک است.

به گفته سازمان بین المللی مهاجرت، بیش از ۲۲۴۰۰ نفر مهاجر غیر قانونی از طریق دریا در سال گذشته به اسپانیا وارد شده اند که سه برابر تعداد مهاجران غیر قانونی است که در سال ۲۰۱۶ به اسپانیا آمده بودند.

تاکنون ۲۲۳ نفر نیز در هنگام عبور از دریا برای رفتن به اسپانیا جان باخته اند.

انتهای پیام/

اعضای دو باند قاچاق کودکان و جوانان در اسپانیا دستگیر شدند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قاچاق اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۱۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلی به گذشته - برتری 4-1 رئال مادرید مقابل بارسلونا (لالیگا اسپانیا - 2008/5/7) / فیلم

16 سال از برتری 4-1 کهکشانی ها مقابل بارسلونا در لالیگا گذشت.

دانلود (50.4MB)

دیگر خبرها

  • سخت شدن کار مهاجران تاجیک در قزاقستان
  • «مهاجران» برنده اسکار انگلیس شد
  • باند قاچاق سلاح شکاری و جنگی در یکی از استان‌های همجوار متلاشی شد
  • ژاپن اظهارات بایدن درباره مهاجرهراسی را تاسف آور خواند
  • جام قهرمانی ۲ بار به رئال‌‌ مادرید اهدا می‌شود!
  • برگزاری کنفرانسی برای مهار مهاجران در دانمارک
  • پلی به گذشته - برتری 4-1 رئال مادرید مقابل بارسلونا (لالیگا اسپانیا - 2008/5/7) / فیلم
  • پشت پرده بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر کشور چه بود؟ | ناگفته های قاچاق ۲ هزار تن تریاک | یکی از اعضای این باند در عروسی اش شاباش میلیاردی گرفت
  • ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان کشف شد
  • حمایت مغربی‌ها از تجمعات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های غربی