Web Analytics Made Easy - Statcounter

هامون وزیری مقدم فرزند محسن وزیری مقدم نقاش نوگرای ایرانی با اعلام این خبر که اثر شن‌نگاری «پنجه برخاک» پدرش و یک تابلو نقاشی مدرن دیگرِ وی از سوی مجموعه داران خصوصی به نهمین حراج تهران راه یافته است به خبرنگار مهر گفت: اثر «پنجه بر خاک» محسن وزیری مقدم با ترکیب ماسه های قهوه ای، مشکی و روشن روی بوم کار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموعه آثار شن‌نگاری پدرم با حرکت‌ سریع دست ساخته شده‌اند و از این منظر رویکرد منحصر به فردی در نقاشی انتزاعی ایران محسوب می شود.

وی با بیان اینکه آثاری شنی پدرش در رم خلق شده اند، عنوان کرد: بسیاری از این آثار شنی که در رم خلق شده اند، فروش رفته اند و یکی از این آثار در موزه هنرهای معاصر تهران نیز وجود دارد. این اثر از جانب یک مجموعه دار خصوصی به حراج تهران راه یافته است و قیمت پایه آن، ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون برآورد شده است.

وزیری مقدم در مورد اثر دیگر پدرش که در نهمین حراج تهران حضور دارد، بیان کرد: یک تابلو نقاشی از مجموعه دوره کیهانی محسن وزیری مقدم (از سال ۱۹۵۶ تا ۱۹۵۹) در حراج تهران حضور دارد که در سال ۲۰۰۷ (۱۳۸۶) خلق شده و اکتبر ۲۰۰۹ نیز در حراج کریستیز دوبی ارایه شده و فروش رفته است. این تابلو با قیمت پایه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان برآورد شده است.

وی در پایان در توضیح دوره نقاشی کیهانی محسن وزیری مقدم گفت: نقاشی ‌های دوره کیهانی به لحاظ تکنیک و نحوه اجرا، ادامه آثاری است که در سال ‌های ۱۳۳۸ و ۱۳۳۹ پیش از آغاز دوره شنی خلق می‌شدند. او این نقاشی ‌ها را برای شناخت و پژوهش در بافت و ریتم خط خلق کرد و اثری که اکنون در حراج تهران حضور دارد در سال ۲۰۰۶ (۱۳۸۶) خلق شده است که وی پس از چندین سال دوری از نقاشی دوباره به دوره کیهانی بازگشت.

محسن وزیری مقدم یکی از شاخص ترین نقاشان نسل اول نوگرای ایران است که در دوره های مختلف به نقاشی مدرن و خلق آثار شنی پرداخته است. این نقاش نوگرای ایرانی با شیوه شخصی و خاصش در استفاده جسورانه از مواد غیرمتعارف توانسته آثاری خلق کند که ضمن تازگی، خلاقانه نیز هستند. او در سال ۱۳۴۱ با یک اثر شن‌نگاری با عنوان «پنجه بر خاک» در سی‌ویکمین بینال ونیز شرکت می کند و نامش بر سر زبان ها می افتد. «پنجه بر خاک» اکنون توسط یک مجموعه دار به نهمین حراج تهران راه یافته است.

کد خبر 4327749

منبع: مهر

کلیدواژه: حراج تهران نقاشی تئاتر ایران جام جهانی 2018 روسیه فیلم سینمایی موسیقی ایرانی سینمای مستند سریال ایرانی فیلم کوتاه نمايشگاه عكس کنسرت موسیقی سینمای آمریکا برنامه تلویزیونی رادیو رادیو نمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۳۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در جلسه حسن یزدانی با علیرضا دبیر و محسن کاوه چه گذشت؟

در حالی که وزن 86 کیلوگرم یکی از اوزانی است که هنوز تکلیف ملی‌پوش آن مشخص نشده و به نظر می‌رسد کار انتخابی نماینده این وزن ایران در المپیک، به اواخر ماه آینده کشیده شود، امروز حسن یزدانی با حضور در فدراسیون کشتی جلسه‌ای بیش از دو ساعت با رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد داشت.

او در این جلسه گزارش کاملی از وضعیت بدنش به علیرضا دبیر و محسن کاوه ارائه کرد و آنها در مورد همه برنامه‌های پیش رو و تمریناتی که تا پیش از این یزدانی برای بازگشت به تشک انجام داده، صحبت کردند.

یزدانی بعد از کسب نشان نقره جهانی 2023 بلگراد و طلای بازی‌های آسیایی، کتف خود را جراحی کرد.

این کشتی‌گیر که دو مدال طلا و نقره دو المپیک 2016 ریو و 2020 توکیو را در کارنامه دارد، در جلسه امروز، کادرفنی و فدراسیون را در جریان وضعیت کتفش، آمادگی بدنی‌ و تمریناتی که در این مدت انجام داده، قرار داد و درخصوص اینکه او در چه مسابقه‌ای قرار است کشتی بگیرد، صحبت شد.

حسن یزدانی تا امروز در چرخه انتخابی تیم ملی غایب بوده و بعد از بازی‌های آسیایی در هیچ مسابقه‌ای روی تشک نرفته است.

فدراسیون کشتی و کادرفنی باتوجه به عناوین قبلی و سوابق این کشتی‌گیر، برای او در چرخه سال 2024 این فُرجه را در نظر گرفتند که بعد از بهبود کتفش و زمانی که شرایط حضور در مسابقه را پیدا کرد، به مسابقه اعزام شود.

این در حالی است که امیرحسین زارع قهرمان سنگین وزن سال 2023 جهان، زمستان سال گذشته با کشتی گرفتن در تورنمنت زاگرب، ملی‌پوش شدن خود را قطعی کرده بود.

 

منبع:فوتبالی 

دیگر خبرها

  • چند درصد مدارس استان سمنان تخریبی است؟
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • وزیری‌تبار، قره‌نی‌نواز سال کودتا: قمرالملوک پیر دیر است و برایم ارشدیت دارد/ از مردها بنان و بنان و بنان
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • تبریک تولد بهرام رادان به سبک محسن کیایی!
  • فیلم کامل ادعاهای جنجالی محسن افشانی علیه توماج صالحی
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • ویدیوی محسن افشانی برای توماج صالحی: اعدام خواهد شد!
  • در جلسه حسن یزدانی با علیرضا دبیر و محسن کاوه چه گذشت؟
  • حراج پشته‌های علف مشهور «مونه»