Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-07@02:59:50 GMT

ورود مجلس به تخلف عراق در صدور روادید اربعین

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۱۴۵۲۹

ورود مجلس به تخلف عراق در صدور روادید اربعین

به گزارش جهان نيوز، محمد جواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مراسم اربعین سال گذشته سفارت عراق در کشورمان، برای سهولت در صدور ویزا مجوز ایجاد 4 شرکت را داده بود، گفت: این 4 شرکت از وزارت امور خارجه و سفارت عراق مجوز دریافت کرده بودند.

وی با بیان اینکه بعضاً این 4 شرکت در روند صدور ویزاها تخلفاتی داشته‌اند، ادامه داد: البته تاکنون مشخص نشده که این خطاها با هماهنگی یا بدون هماهنگی با سفارت عراق در کشورمان رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم کرج در مجلس در تشریح  تخلفاتی صورت گرفته، تصریح کرد: این شرکت‌ها باید رقمی حدود 40 دلار برای صدور ویزا دریافت می‌کردند که در برخی مواقع این رقم بیشتر بوده است.
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: ما از سوی کمیسیون امیر خجسته را به ستاد اربعین  اعزام کردیم تا پیگیری‌هایی در این باره انجام شود.

کولیوند تصریح کرد: پس از مباحثی که درباره 4 شرکت مجوز‌دار از سوی سفارت عراق مطرح شد، هماهنگی‌هایی با دولت، وزارت امور خارجه و سفارت عراق در ایران و همچنین وزارت امور خارجه‌، سازمان حج و زیارت کشورمان انجام شد تا اگر شرکتی برای سهولت صدور روادید ایجاد شد، نرخ مصوب را بر اساس پول کشورمان دریافت کند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه وزیر کشور نیز قول داده  این موضوع را پیگیری کند، گفت: امیر خجسته نیز از طرف کمیسیون مامور شده  تا این موضوع را پیگیری کند.

منبع:تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۴۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد

مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تحت فشار قرار دادن دانشگاه‌های این کشور برای جلوگیری از ادامه اعتراضات حمایت از غزه شد.

به گزارش آکسیوس، این مقام آمریکایی می‌گوید راه‌های قانونی برای افزایش فشار بر مسئولان دانشگاه‌ها وجود دارد و به طور مثال حذف معافیت‌های مالیاتی و لغو روادید دانشجویی باید جزء گزینه‌های احتمالی قرار گیرد. 

جانسون مدعی شد دانشجویان خارجی که «با گروه‌هایی مثل حماس همدردی می‌کنند، حق ندارند در آمریکا باشند». 

گفتنی است، پس از تعلیق و دستگیری بیش از ۱۰۰ معترض حامی فلسطین در دانشگاه «کلمبیا» نیویورک، فعالیت‌های اعتراضی دانشجویان در سراسر آمریکا گسترش یافت. علیرغم مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات، تا کنون صد‌ها دانشجو توسط نیرو‌های پلیس دستگیر شده‌اند.

این دانشجویان خواستار شفافیت بودجه دانشگاه و عدم دریافت پول یا سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی هستند. آنها همچنین خواستار عفو دیگر دانشجویان یا اعضای هیئت علمی شده‌اند که به دلیل اعتراضات در ماه‌های اخیر، با جریمه، تعلیق یا اخراج مواجه هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • ۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • جزیره هرمز پیشتاز در صدور مجوز الکترونیکی/اعلام آخرین مهلت دریافت مجوز‌های الکترونیکی صنفی
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد