Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود توافق اوپک، از آنجا که جزئیات آن بطور شفاف عنوان نشده، بازار درباره میزان افزایش تولید دچار سردرگمی شده و قیمت‌ها را ۳ درصد افزایش داده است.

 

به دنبال مصالحه عربستان سعودی و ایران، کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، روز جمعه برای افزایش تولید از ماه آینده میلادی به منظور کاهش قیمت‌های نفت توافق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش خبرگزاری رویترز از وین، با وجود توافق، از آنجا که جزئیات آن بطور شفاف عنوان نشده، بازار درباره میزان افزایش تولید دچار سردرگمی شده و قیمت‌ها را ۳ درصد افزایش داده است.

 

با این حال، عربستان سعودی، بزرگترین تولیدکننده اوپک که موافق افزایش تولید است، می‌گوید این افزایش حدود یک میلیون بشکه در روز، یا رقمی معادل ۱ درصد عرضه جهانی نفت، خواهد بود.

 

اما عراق، دومین تولیدکننده نفت اوپک، معتقد است که افزایش تولید حدود ۷۷۰ هزار بشکه باید باشد، چرا که تولید برخی کشورها به دلیل مشکلات مختلف، پیشتر به سقف تعیین شده نرسیده است.

 

اوپک در پایان نشست امروز خود در بیانیه‌ای گفت صد در صد به توافق هجده ماه پیش اعضا برای کاستن و محدود نگاه داشتن سقف تولید پایبند است؛ اما به جزئیات مربوط به اجرای آن اشاره نکرد.

 

رئیس جمهوری آمریکا که پیشتر خواستار افزایش تولید شده بود، ساعتی پیش از بیانیه اوپک، با بیان این که لازم است قیمت‌ها کاهش یابد، ابراز امیدواری کرد این سازمان با افزایش تولید موافقت کند.

 

توافق امروز در حالی حاصل می‌شود که ایران، سومین تولیدکننده اوپک، با خواسته  ترامپ برای افزایش تولید مخالفت و ادعا کرده بود سیاست‌های واشنگتن باعث افزایش قیمت شده است.

 

تصمیم آمریکا به خروج از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ قدرت‌های جهانی با ایران و بازگشت تحریم‌هایی که پس از توافق لغو شده بودند، بدین معناست که ایران از این افزایش تولید سهمی نخواهد داشت.

 

به نوشته رویترز، در توافق امروز اوپک، به عربستان سعودی برای تولید بیشتر از سقف توافق شده برای این همپیمان کلیدی آمریکا در اوپک و منطقه خاور میانه، چراغ سبز نشان داده شده است.

 

اوپک و کشورهای تولیدکننده غیرعضو اوپک، از جمله روسیه، حدود هجده ماه پیش با هدف ایجاد توازن در بازار توافق کردند روزانه یک میلیون و هشتصد هزار بشکه از مجموع تولید نفت بکاهند.

 

به دنبال آن، قیمت‌های نفت از حدود ۲۷ دلار برای هر بشکه در سال ۲۰۱۶، به حدود ۷۵ دلار رسید. اما کاهش تولید ونزوئلا، لیبی و آنگولا در ماه‌های اخیر تاثیر زیادی در این افزایش قیمت داشت.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۴۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی مصفا: فیلیمو عمدا «نبودن» را تبلیغ نکرد و سرم منت گذاشت!

به گزارش قدس آنلاین، فیلم «نبودن» ساخته علی مصفا در فیلیمو به نمایش درآمد اما نمایش موفقی نداشت. علی مصفا درباره پخش ناموفق فیلمش گفت: راستش من این بخش را اصلا بلد نیستم. فیلیمو هم اصلاً برای فیلم من تبلیغی نکرد. انگار اصلاً عمد داشت که فیلم را تبلیغ نکند.

او گفت: از آن‌ها پرسیدم که چرا تبلیغ نمی‌کنید؟ گفتند سیاست‌مان این است که فقط برای سریال‌های‌مان تبلیغ می‌کنیم اما واقعیت را نمی‌گفتند چون برای فیلم‌های دیگر تبلیغ می‌کردند. سرم منت گذاشتند که چون شما بودید این فیلم را پخش کردیم وگرنه فیلمی نبود که بخواهیم پخشش کنیم! ظاهراً از نگاه فیلیمو اگر روی این فیلم تبلیغ می‌کردند و می‌گفتند کارگردانش علی مصفاست، بیننده سراغش نمی‌رفت…

مصفا که در همان پلتفرم، در یک سریال بازی کرده است، گفت: آن سریال را به خاطر سروش صحت بازی کردم. فیلیمو کارشناسانی دارد که خیلی‌های‌شان دوستان خودم هستند. آن‌ها سعی می‌کنند استانداردسازی کنند و بگویند این سناریو مطابق این ملاک و معیار و متر برای شما کار می‌کند و آن دیگری کار نمی‌کند. آن‌ها معتقدند برای کارهای کمدی باید تبلیغ کنند نه کار من…

نشر اول: اندیشه پویا

منبع: پایگاه خبری صبا خبر

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • علی مصفا: فیلیمو عمدا «نبودن» را تبلیغ نکرد و سرم منت گذاشت!
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت
  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!