Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-05@21:35:48 GMT

60 واگن باری در اراک تولید شد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۱۶۴۶۲

60 واگن باری در اراک تولید شد

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، محمدرضا مختاری افزود: این واگن های باری بر اساس استانداردهای جهانی تولید شده است و پس از تحویل به شرکت های توکاریل و ریل سیرپرداز، به ناوگان ریلی کشور پیوستند.
وی ادامه داد: ارزش ریالی هر یک از واگن های باری لبه بلند بیش از سه میلیارد ریال است و قرارداد ساخت این واگن ها اسفندماه سال گذشته با شرکت واگن پارس اراک منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک بیان کرد: واگن پارس در بهترین شرایط تولید قرار دارد و ظرفیت تولید سالانه بیش از 100 دستگاه واگن مسافری و هزار دستگاه انواع واگن باری در آن وجود دارد.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه هزینه ساخت واگن به خصوص واگن مسافری زیاد است، انتظار می رود دولت با پرداخت تسهیلات به شرکت های بهره بردار، نسبت به حفظ ظرفیت تولیدی این شرکت و همچنین نوسازی ناوگان ریلی کشور حمایت ویژه داشته باشد.
مختاری گفت: به تازگی قرارداد ساخت 200 واگن باری بین شرکت های واگن پارس اراک با سینا ریل پارس و صنایع مس ایران امضا شده و واگن پارس موظف است از تاریخ دریافت پیش پرداخت به مدت یک سال واگن های باری را به این 2 شرکت ها تحویل دهد.
وی افزود: ارزش ریالی این قرارداد 710 میلیارد ریال است که انجام آن در واگن پارس بیش از هشت میلیون یورو صرفه جویی ارزی دارد.
مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک افزود: قرارداد ساخت 12 واگن مسافربری به ارزش 400 میلیارد ریال بین با شرکت راه آهن شرق بنیاد به امضا رسید که تولید هر یک از این واگن های مسافربری بیش از 600 هزار یورو صرفه جویی ارزی به دنبال دارد.
شرکت واگن پارس اراک واحد مادر تخصصی در حوزه تولید انواع محصولات ریلی در خاورمیانه است.
فعالیت این شرکت از سال 1354 آغاز شده و در سال 1364 با سرمایه‌ گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.
کارگاه های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت 33 هکتار جانمایی شده است.
این شرکت به عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی کشور است و علاوه بر توان ساخت انواع واگن در حوزه تعمیرات اساسی خودروهای ریلی نیز مزیت دارد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: واگن باری ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۶۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاتالوگ و جزییات ال۹۰ بومی‌سازی منتشر شد +تصویر

به تازگی کاتالوگ سدان P۹۰ توسط پارس خودرو منتشر شده است و این نشان می دهد که ال ۹۰ ایرانی به زودی به عرضه خواهد رسید.

 فروردین ۱۴۰۲ بود که سایپا از سدان P۹۰ پرده برداشت. این خودرو در ابتدا با نام کادیلا رونمایی شد اما بعد ها با نام پروژه P۹۰ توسعه پیدا کرد. حالا پس از گذشت بیش از یکسال کاتالوگ سدان P۹۰ منتشر شده است و مشخصات رسمی و نهایی این محصول به صورت رسمی به تایید رسیده است.

براساس گزارش آخرین خودرو، این خودرو قرار است در خط تولید پارس خودرو به تولید برسد و به عنوان یکی از محصولات اختصاصی این زیر مجموعه سایپا در کنار سهند عرضه خواهد شد. تولید رنو تندر ۹۰ یا همان ال ۹۰ بعد از اعمال تحریم های شدید در ایران متوقف شد اما به دلیل کیفیت و دوام بالای این خودرو، همچنان بازار خوبی برای آن شاهد هستیم. همین نکته باعث شد تا سایپا تولید نسخه ایرانیزه شده از ال ۹۰ یا همان داچیا (Dacia) لوگان را پیش ببرد. البته باید دید کیفیت و عملکرد فنی سدان P۹۰ پارس خودرو نسبت به ال ۹۰ چگونه خواهد بود.

کاتالوگ سدان P۹۰

مشخصات فنی سدان P۹۰

بر اساس کاتالوگ منتشر شده، سدان P۹۰ به پیشرانه ME۱۶ مجهز است. این پیشرانه همان پیشرانه EC۵ گروه PSA است که از زمان قبل از برجام به سایپا رسیده و حالا تولید آن در مگاموتور انجام می شود. علاوه بر سدان P۹۰ قرار است در سایپا شاهین پلاس هم این پیشرانه را داشته باشیم. این پیشرانه کلیتی برابر با پیشرانه TU۵ پلاس دارد اما در برخی جزئیات نظیر بلوک سیلندر با آن موتور متفاوت است.

پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی در ال ۹۰ ایرانی توان تولید نهایت قدرت ۱۱۳ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو می رسد. البته احتمالا در آینده نسخه اتوماتی این خودرو با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک DAE را هم خواهیم داشت. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع نیمه مستقل پیچشی است. نکته جالب ترمز های این خودرو است که در جلو دیسکی و در عقب از نوع کاسه ای است!

کابین و امکانات

طراحی کابین سدان P۹۰ الگوهای مشابه با همان تندر ۹۰ را دارد که البته تغییراتی را در برخی جزئیات می بینیم. این سدان در نسخه دنده ای به امکاناتی نظیر فرمان Dکات، کنترل صوتی از روی فرمان، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی، سیستم تهویه الکتریکی دستی، دو کیسه هوای جلو، شیشه دودی عقب، تریم داخلی دو رنگ، تنظیم برقی آینه ها، سنسور و دوربین دنده عقب، سنسور نور، سنسور باران و صفحه نمایش ۷ اینچی مالتی مدیا مجهز است.

شباهت فنی P۹۰ با شاهین پلاس سایپا

قرار است تا شاهین پلاس سایپا و P۹۰ پارس خودرو از یک قوای محرکه و مجموعه انتقال قدرت استفاده کنند. در حال حاضر نمونه نهایی شاهین پلاس اتوماتیک به بازار کشور معرفی شده و قرار است تا پایان تابستان ۱۴۰۳ این سدان سایپایی به بازار بیاید.

دیگر خبرها

  • کاتالوگ و جزییات ال۹۰ بومی‌سازی منتشر شد +تصویر
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • (عکس) ال۹۰ هم بومی‌سازی شد!
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/ مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 
  • سیستم بانکی و ارز کشور باید در خدمت تولید باشد
  • ابهام در قراردادهای زاکانی با چینی‌ها/ عضو شورای شهر: هنوز تردید داریم که آیا این قراردادها منعقد شده است یا خیر؟