Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@21:34:48 GMT

۱۰۰۰ سکه باستانی به موزه آستان قدس رضوی اهدا شد‌

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۱۷۶۰۵

۱۰۰۰ سکه باستانی به موزه آستان قدس رضوی اهدا شد‌

مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه آستان قدس رضوی گفت: ۱۰۰۰ سکه باستانی به موزه آستان قدس رضوی اهدا شد. ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به‌نقل از روابط‌عمومی و بین‌الملل آستان قدس رضوی، محمدحسین یزدی‌نژاد اظهار داشت: این مجموعه که توسط ‌جواد نوروزی اهدا شده است، شامل یک‌هزار قطعه از سکه‌های سلسله اشکانی، ساسانی، الیمائی، سلوکی، هندویونانی و هندوپارتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یزدی‌نژاد خاطرنشان کرد: در این مجموعه سکه‌هایی از شهریاران بزرگ ایرانی مانند اردوان چهارم و پاکر از سلسله اشکانیان، اردشیر اول از سلسله ساسانیان، اُرُد دوم(تیپ‌های مختلف) فرهاد(تیپ‌های مختلف) اُرُد سوم، اُرُد چهارم و ملکه اُلفان، اُرُد چهارم(به تنهایی) اُرد پنجم، بلاش، شاه ناشناس (آ)، شاه ناشناس(ب)، اُرد ششم (یا نیروفر) از سلسله الیمائی، آپولودوتس اول از سلسله هند و یونانی و ... موجود است.

وی با بیان اینکه این سکه‌ها در بین سال‌های 312 قبل از میلاد تا 658 م ضرب شده‌اند اظهار داشت: کار شناسائی و مستندنگاری این مجموعه سکه به پایان رسیده و علاقه‌مندان به تاریخ ایران، پژوهشگران و محققان می‌توانند با معرفی نامه از مراکز علمی و دانشگاهی ایران، سکه‌ها را بررسی و مطالعه کنند.

مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه آستان قدس رضوی گفت: این گنجینه غنی با بیش از 850 هزار قطعه تمبر از حدود 240 کشور و مستعمرات سابق جهان و حدود 24 هزار برگ اسکناس از 150 کشور دنیا و بیش از 63 هزار قطعه سکه از سلسله‌های مختلف شهریاران ایران و کشورهای جهان، یکی از مراکز مهم حفظ، نگهداری و نمایش این مجموعه آثار است که همکاری نزدیکی نیز با محققان، دانشگاهیان و مجموعه‌داران دارد.

انتهای پیام/ ز

R41347/P41362/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۷۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند

به گزارش قدس خراسان، مصطفی مهدوی ارفع اظهار کرد: میزان اهدای خون این استان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود هفت درصد افزایش داشته است.

مسوول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی افزود: ۲۱۱ هزار و ۱۸۴ داوطلب پارسال به مراکز اهدای خون خراسان رضوی مراجعه کردند که از این تعداد ۱۶۰ هزار و ۹۴۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند، ادامه داد: اهدا کننده مستمر خون به کسی گفته می‌شود که حداقل ۲ بار در سال خون اهدا کند و این تعداد در سال گذشته بیش از ۸۵ هزار و ۸۱۸ نفر در استان گزارش شده است.

مهدوی ارفع بیان کرد: بیش از ۲۹ درصد اهدا کنندگان خون استان در این بازه زمانی «با سابقه» و حدود ۱۸ درصد اهدا کننده «بار اولی» هستند.

مسوول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته زنان نیمی از اهداکنندگان خون را شامل می‌شوند، افزود: بانوان سال گذشته ۵.۳۵ درصد معادل هشت هزار و ۶۱۵ نفر از اهداکنندگان خون استان را تشکیل می داده اند.

وی افزود: شاخص اهدای خون ۲۷.۲۸ نفر به ازای هر هزار نفر جمعیت کشور است.

دیگر خبرها

  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی چالوس تصویب شد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی