Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیریت مدرسه فوتبال و فوتسال طبق مقررات زیر نظر هیات فوتبال استان یزد است نه تنها در تابستان، بلکه تعدادی از آنها در طول سال نسبت به پذیرش و آموزش نونهالان و نوجوانان فعالیت دارند.
در سال های اخیر با گسترش فعالیت مدرسه فوتبال و فوتسال و نقش آنها در جذب نوجوانان و جوانان، نظارت بر نحوه فعالیت ها، رعایت مقررات و انجام فعالیت های فرهنگی در کنار مسائل فنی بیشتر مورد تاکید شهروندان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


توجه به فعالیت های فرهنگی و پرورشی در کنار کارهای علمی و فنی از جمله مسائل مهمی است که باید مورد تاکید مسوولان در خصوص مدارس فوتبال و فوتسال قرار گیرد و هیچگاه فراموش نشود.
غنی سازی اوقات فراغت و شکوفایی استعدادها را از دیگر کارکردهای مهم مدارس فوتبال و فوتسال دانست که نقش مهمی در شناسایی ظرفیت ها و معرفی افراد شایسته به تیم های ملی دارد .
در این ارتباط خبرنگار گروه ورزشی ایرنا یزد اقدام به برگزاری میزگردی با عنوان « بررسی وضعیت مدارس فوتبال و فوتسال، جایگاه و نظارت ها » با حضور تعدادی از کارشناسان ، دست اندرکاران و مسوولان ورزشی کرد.
در این میزگرد آخرین شرایط و موضوع نظارت و انجام فعالیت های فرهنگی و ورزشی بررسی شد و شرکت کنندگان با بیان دیدگاه های خود در باره وضعیت مدارس فوتبال و فوتسال ، راهکارهایی را برای بهبود مدیریت این مکان ها و ارتقای سطح برنامه ها با همکاری خانواده ها ارایه کردند.

** 20 مدرسه فوتبال و فوتسال در یزد فعالیت دارد
به گفته رئیس کمیته جوانان ، استعدادیابی و متولی مدارس فوتبال و فوتسال هیات فوتبال استان یزد از ابتدای سال 1397 تاکنون مسئولان 20 مدرسه با مراجعه به این هیات، طبق مقررات نسبت به کسب مجوز اقدام کرده اند.
محمود انصاری می افزاید: بیشتر این مدارس در رشته فوتبال فعالیت دارند که در شهر یزد و در تعدادی از شهرستان های استان در طول سال و خصوصا تابستان نسبت به پذیرش و آموزش های فنی و انجام فعالیت های فرهنگی اقدام می کنند.
این کارشناس و فعال رشته فوتبال استان اظهار کرد: طبق آیین نامه فدراسیون فوتبال، این مدارس برای ادامه فعالیت باید پروانه باشگاهداری داشته باشند در غیر این صورت مجاز به انجام فعالیت های سالانه نخواهند بود.
انصاری یادآور شد: همه ساله در چند نوبت جشنواره مدارس فوتبال و فوتسال برگزار می شود، مدارسی می توانند در برنامه های فرهنگی ورزشی جشنواره شرکت کنند که تحت عنوان باشگاه به ثبت رسیده باشد.
رئیس کمیته جوانان ، استعدادیابی و متولی مدارس فوتبال و فوتسال هیات فوتبال استان تصریح کرد: از دیگر کارهایی که باید مدارس یادشده باید انجام دهند و نقش موثری در توسعه این رشته دارد،داشتن تیم پایه و حضور در مسابقات لیگ استان است.
این کارشناس فوتبال یزد اظهار کرد: برگزاری دوره های دانش افزایی ویژه مربیان و عوامل مدارس در اولویت کار هیات فوتبال است که بزودی برگزار می شود.
انصاری تاکید کرد: در هماهنگی با اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری، مدارسی می توانند در سطح شهر تبلیغات کنند که مجوز داشته باشند و هماهنگی های لازم با مسوولان انجام شد.

** مردم مراقب باشند/ یزد آکادمی فوتبال ندارد
وی با اشاره به اینکه در یزد و حتی برخی استان ها هنوز مکانی به عنوان آکادمی فوتبال وجود ندارد، تصریح کرد: بعضا تبلیغاتی با عنوان آکادمی فوتبال دیده می شود ، صحت ندارد و مطابق قانون و مقررات با آنها برخورد می شود.
به گفته انصاری خانواده ها برای صحت و سقم کار مدارس فوتبال و فوتسال حتما با هیات فوتبال در تماس باشند و فرزندان خود را در مکان هایی که مجوز رسمی دارند، ثبت نام کنند تا دچار مشکل نشوند.
انصاری یادآور شد: شماره تلفن های 37227071 ، 37208434 عصرها از ساعت 18 الی21 به جز روزهای تعطیل هفته آماده پاسخگویی در مورد مدارس مجوز دار و بیان دیدگاه های شهروندان هستند.

** بازرسی و نظارت مستمر بر مدارس فوتبال و فوتسال
کارشناس مسوول هیات نظارت، بازرسی و رسیدگی به شکایات اداره کل ورزش و جوانان یزد هم در میزگرد ایرنا تاکید کرد: فلسفه وجودی این بخش رسیدگی و نظارت بر نحوه فعالیت مدارس مختلف به خصوص فوتبال و فوتسال است که در طول سال و در فصل تابستان با همکاری بخش های مرتبط و هیات فوتبال انجام می شود.
ناصر صالحی افزود: برای نظارت بر فعالیت مدارس تابستانی در رشته فوتبال و فوتسال ، وظیفه اصلی بر عهده هیات مرتبط است و این اداره کل با هماهنگی و ارتباط خوبی که با هیات فوتبال دارد و وظایف مرتبط را طبق مقررات انجام می دهد.
وی ادامه داد: هیات های ورزشی و فوتبال باید دقیقا این اداره کل را در جریان وضعیت مدارس زیر پوشش خود قرار دهند تا نظارت ها ، شفاف ، دقیق و با هماهنگی هرچه بیشتر و بهتر انجام شود.
صالحی تصریح کرد: مدارس یادشده باید در محل فعالیت خود نسبت به نصب پروانه و کارت مجوز اقدام کنند تا خانواده ها بدون دغدغه فقط در مکان هایی که قانونی هستند نسبت به ثبت نام فرزندان شان اقدام کنند.
وی یادآور شد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در موارد یادشده می توانند مراتب را با شماره تلفن 36239494 اطلاع دهند و گزارش مردمی در اولین فرصت بررسی، موضوع پیگیری و پاسخ لازم ارایه می شود.
به گفته وی مدارس فوتبال و فوتسال طبق مقررات و هماهنگی های انجام شده برای هرگونه تبلیغات شهری باید بر اساس واقعیت متن مورد نظر را به اداره ورزش و جوانان یزد و هیات فوتبال استان ارایه و بعد از تایید نهایی با همکاری شهرداری نسبت به نصب آن اقدام کنند.
وی تاکید کرد: مهمترین ناظر بر نحوه فعالیت مدارس فوتبال و فوتسال خانواده ها هستند که با بررسی کامل در خصوص وضعیت مدارس و سئوال از این اداره کل و هیات فوتبال نسبت به انتخاب و ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند.
صالحی می گوید: برای جلوگیری از هرگونه مشکل قطعا همه مسوول هستند ولی هرچه هماهنگی ها بیشتر باشد و مردم احساس وظیفه کنند، نحوه فعالیت مدارس فوتبال و فوتسال دقیق تر و تابع مقررات و به دور از آسیب خواهد بود.

***توسعه فوتبال در گرو تقویت مدارس پایه است
همچنین به گفته کارشناس فوتبال یزد برای ارتقای فوتبال و فوتسال عوامل زیادی دخالت دارند، قطعا یکی از مهم ترین آنها وجود مدارس پایه قوی با حضور علاقه مندان و همچنین مربیان مجرب است که باید جدی گرفته شود.
حمید آسیابان پور راجع به تعریف مدارس کارآمد فوتبال و فوتسال اظهار کرد که این فضاها در 2 بعد سخت افزار و نزم افزار شامل مکان مناسب ، امکانات ، مربیان ، طرح و برنامه ، برنامه های فرهنگی و در مجموع تمام مقررات استاندارد را رعایت کرده باشند.
وی تصریح کرد: اگر مسئولان مدارس فوتبال و فوتسال در قالب باشگاه با نقشه راه مشخص و دقیق و داشتن مربیان مجرب فعالیت کنند قطعا در آینده شاهد تحول عظیمی در این رشته و جایگاه آن در کشور خواهیم بود.
این کارشناس فوتبال استان اظهار کرد: در سال های اخیر در استان مدارس فوتبال و فوتسال خوبی تشکل شده و نظارت ها نیز خوب است ولی باید همه ساله با نظارت دقیق تر نسبت به ارتقای این مکان ها و انجام فعالیت های بیشتر کار شود.
آسیابان پور اظهار کرد: توجه به فعالیت های فرهنگی و پرورشی در کنار برنامه های علمی و فنی موضوع مهمی است، باید مورد تاکید مسوولان در خصوص مدارس فوتبال و فوتسال قرار گیرد و فراموش نشود.
وی بیان کرد: در فصل تابستان به دلیل اقبال شهروندان و خانواده ها برای ثبت نام فرزندان شان در مدارس یادشده ،فرصت بسیار عالی است که باید قدر آن را مسوولان امر بدانند و با نظارت و انجام برنامه ها در ارتقای آنها بکوشند.
این کارشناس فوتبال استان ، غنی سازی اوقات فراغت و شکوفایی استعدادها را از دیگر کارکردهای مهم مدارس فوتبال و فوتسال دانست که نقش مهمی در شناسایی ظرفیت ها و معرفی افراد شایسته به تیم های ملی دارد .
آسیابان پور همچنین رعایت تمام جوانب استاندارد توسط متولیان این مدارس با نظارت اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال برای بازدهی بیشتر را خواستار شد.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه 1395، 47 هیات ورزشی با 65 هزار ورزشکار سازمان یافته دارد.
در سال تحصیلی 97-96، 100هزار دانشجو و 240هزار دانش آموز در استان مشغول به تحصیل بودند.
ایرنا به عنوان تنها خبرگزاری رسمی ایران همواره بر پایه رسالتی که بر عهده دارد نسبت به برگزاری میزگردهای مختلفی با هدف ارتقای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و سیاسی جامعه اقدام می کند.
ایرنا در سال 1313 خورشیدی با نام «آژانس خبری پارس» به عنوان ششمین خبرگزاری جهانی تاسیس شد و در بیش از هشت دهه فعالیت، علاوه بر جریان سازی خبری یکی از منابع مهم خبری رسانه های داخلی و خارجی است.
هم اکنون فراورده های ایرنا به زبان های فارسی، انگلیسی، عربی، ترکی، اسپانیولی ، روسی، اردو ، آلمانی و فرانسوی تولید و در اختیار مخاطبان گذاشته می شود.
7536/ 2047/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 تبلیغات شهرداری فوتبال فوتسال یزد جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۹۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف

رضا عظیمی، مدیر کل نظارت فنی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه بر اساس وظایفی که قانون برای آن مشخص کرده است در حوزه موقوفات و بقاع متبرکه و اماکن مذهبی مسئولیت دارد و هدف ما در اداره کل نظارت فنی سازمان اوقاف و امور خیریه این است که بتوانیم خدمتگزار موقوفات و اماکن مذهبی باشیم. 

مدیر کل نظارت فنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در اداره کل نظارت فنی سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه ساخت و ساز و تعمیر و مرمت بقاع متبرکه فعالیت‌های زیادی انجام داده‌ایم؛ به‌طوری که بیش از ۸هزار و ۵۰۰ بقعه متبرکه داریم و آنها به فراخور مراجعه‌کنندگانی که دارند نیازمند امکانات رفاهی هستند که باید برای آنها فراهم کنیم. 

او مطرح کرد: لازم است درمورد بهسازی، مقاوم‌سازی و بازسازی بقاع متبرکه فعالیت‌هایی انجام دهیم که بخش عمده‌ای از این فعالیت‌ها توسط خود مردم صورت می‌گیرند و درواقع، ما وظیفه نظارت فنی بر این امور را برعهده داریم تا عملکرد کاربری‌هایی که ایجاد می‌شوند را بررسی کنیم تا مناسب باشند و سازه و ساختمان‌هایی که ساخته می‌شوند از سازه‌های ایمنی برخوردار باشند. زیرا این ساختمان‌ها بنا‌هایی هستند که باید برای سالیان متمادی مقاوم باشند و کیفیت اجرای آنها در مقایسه با ساختمان‌های مسکونی بسیار بالاتر باشد. بنابراین، بواسطه این موضوع، کنترل‌ها و نظارت فنی داریم که روی اجرا‌ها انجام می‌شوند.

عظیمی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و نیرو‌های فنی که داریم از برون‌سپاری هم، استفاده می‌کنیم و این کار از طریق مهندسانی صورت می‌گیرد که دارای صلاحیت هستند و درواقع، این کار نظارت را انجام می‌دهیم و تقریباً می‌توان گفت در سالی که گذشت ما روی بیش از ۸۰۰ بقعه متبرکه کار عمرانی کرده و بیش از ۶۰۰هرارمتر مربع فعالیت اجرایی انجام دادیم که این فعالیت در بخش‌های مختلف مثل تکمیل طرح، بهسازی و مقاوم‌سازی و تعمیر و نگهداری این پروژه‌ها صورت گرفت و بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه مستقیم داشتیم. ضمن این که بخش عمده‌ای از فعالیت‌های اجرایی توسط خیرین صورت می‌گیرند و این فعالیت‌ها را تحت نظارت ما انجام می‌دهند.

مدیر کل نظارت فنی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: با توجه به کاربری‌های مختلفی که تعریف شده است ما در حوزه موقوفات در بخش بهداشتی، درمانی، تجاری، مسکونی و سایر کاربری‌ها پروژه داریم و بواسطه همین، حوزه کاری متنوعی است و خوشبختانه، با توجه به این‌که برای اغلب طرح‌ها پروانه ساختمانی صادر می‌شود ما از ظرفیت نظام مهندسی استفاده می‌کنیم و همه این پروژه‌ها دارای مهندس ناظر در حوزه‌های مختلف سازه و معماری و تأسیسات برقی و مکانیکی هستند و عملاً ساختمان‌های با کیفیتی در این حوزه پیاده سازی می‌شوند و این فعالیت بسیار مناسبی است تا جایی که بیش از ۲۵۰ طرح فعال در سطح موقوفات داریم. البته طرح‌های کلان ما هستند و بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان هزینه فعالیت اجرایی در این حوزه صرف شده است.

عظیمی گفت: یکی از فعالیت‌های بسیار خوبی که در این حوزه انجام می‌شود موضوع مسکن است و با توجه به شعار مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران در ۴ سال اخیر مبنی بر افزایش سرانه‌های مسکونی و کمک به خانه‌دار شدن مردم فعالیت‌های بسیار مهمی در این حوزه انجام داده‌ایم.

مدیر کل نظارت فنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: سازمان اوقاف با توجه به ظرفیت‌هایی که در حوزه زمین دارد و این زمین‌ها با کاربری‌های مختلف در میان شهر‌ها به صورت پراکنده وجود دارند و ما با هماهنگی و همکاری که با وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داشته‌ایم، توانسته‌ایم از این ظرفیت‌ها در استان‌های مختلف استفاده کنیم. 

او گفت: طرح بسیار بزرگی را در استان مرکزی انجام داده‌ایم و ۸ هزار واحد مسکونی در آن‌جا در حال ساخت است و خوشبختانه عملیات ساختمانی در مرحله اتمام اسکلت است و در استان زنجان فعالیت بسیار خوبی انجام شد و بیش از ۲۰۰ هکتار زمین برای این طرح تغییر کاربری داده شده و قطعه بندی شده و کار اجرایی‌اش انجام شده است.

عظیمی افزود: در استان‌های چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، مازندران، گلستان و کردستان در حال انجام طرح‌های بسیار خوبی با عنوان نهضت ملی مسکن هستیم که سایر سازمان‌ها نیز، همکاری می. کنند تا مسکن محرومان و افراد کم‌برخوردار در این طرح تأمین شود.

بحث عمده‌ای از فعالیت‌های ما در زمینه شناسایی موقوفات است و با توجه به بررسی‌هایی که انجام می‌دهیم و هماهنگی‌هایی که با شرکت پست و ثبت داریم موقوفات را برای شناسنامه‌دار شدن، شناسایی می‌کنیم که در آینده، تعدی به این اراضی نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • تعیین تکلیف طرح ساماندهی به مجلس دوازدهم موکول شد؟
  • تمدید قرارداد مربی تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • مدت مسئولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه ها مغایر قانون نیست
  • استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در تهران
  • داور لیگ برتری استعفا داد
  • صعود فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی