Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ بيستمين جشنواره تجلیل و تکریم از خيرين مدرسه‌ساز با حضور مسئولان شهرستان و استانى در شهرستان ملایر برگزار شد.
هادى سلگى، معاون مديركل و مدير آموزش و پرورش ملاير با توجه به اهميت مدرسه‌سازى، گفت: در قرآن كريم به كارهاى خير بسيار اشاره شده و مدرسه‌سازى يكى از مصاديق كار خير است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با توجه به جايگاه شهر ملاير در امور خير، اظهار کرد: ملاير از جمله شهرهاىی است كه در امر مدرسه‌سازى سرآمد كشور و استان است.
على فراهانى، رئيس مجمع خيرين مدرسه‌ساز استان همدان در اين مراسم گفت: ٣٨ درصد فضاهاى آموزشى كشور خيّرساز است که در این میان ٢٥ درصد مدارس خيرساز استان در ملاير است.
وی با بیان اینکه مدرسه خيرساز دخترانه محدثه ملاير با ١٢ كلاس، اول مهر ٩٧ افتتاح مى‌شود، افزود: در سنوات گذشته، ١٩٠ واحد آموزشى در استان همدان توسط خيرين ساخته شده است كه نزديک به ١٥هزار كلاس درس مى‌شود.
محمد كاظمى، نماينده مردم ملاير در مجلس شوراى اسلامى نیز در جمع خيرين مدرسه‌ساز، گفت: مردم ملاير در امور خير و كارهاى عام‌المنفعه در كشور و استان جايگاه ويژه‌اى دارند. تلاش ما اين است كه نماينده خوبى براى مردم باشيم همچنان كه مقام معظم رهبرى فرمودند نمايندگان عصاره ملت هستند.
وی با توجه به مسائل و مشكلات موجود در كشور، يادآور شد: براى رفع مشكلات موجود نياز به همدلى و هماهنگى با هم داريم، گرچه مى‌دانيم خدمات انجام شده در شأن مردم ما نيست.
همچنین در این مراسم احد آزاديخواه، ديگر نماينده مردم ملاير در مجلس شورای اسلامی با توجه به آمار بالاى مدارس خير‌ساز در ملاير، تأكيد كرد: انتظارى جز اين هم از مردم ملاير نيست چون شهر ما در كشور به نام شهر واقفان خيرانديش شناخته شده است.
در ادامه، نانكلى معاون مديركل و معاون آموزش ابتدايى استان همدان بیان کرد: واقفان شهداى زنده‌اند چون اينها نيز از جمله ايثارگران هستند. بهترين جا براى تغييرات مطلوب مدارس هستند.
وى با بیان اینکه نيروى مؤثر و كارآمد در آموزش و پروش تربيت مى‌شود، ما با افتخار بر دستان خيرين مدرسه‌ساز بوسه مى‌زنيم و تقاضا داريم تا حد امكان آموزش و پرورش را در امر مدرسه‌سازى كمک كنند.
امیر فرمایی
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: امروز نمازخوان داریم اما اقامه کننده صلاة نداریم؛ یعنی هر کسی نگاه انفرادی دارد و فارغ از حیات اجتماعی مسیر خودش را طی می‌کند حال آنکه تمامی آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها برخاسته از همین فقدان اقامه نماز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری ۱۰ اردیبهشت‌ماه در جمع دبیران نماز دستگاه‌های اجرایی استان با اشاره به اینکه واژه صلاة در قرآن کریم عمدتاً با مفهومد و ریشه واژه «اقامه» همراه است، اظهار کرد: ترکیب صلاة و اقامه نمودار یک ویژگی برتر از مسلمانان است یعنی ترکیب نماز به علاوه اقامه تجلی‌گر مرتبه والای اسلام است زیرا کسی که مسلمان می‌شود قاعدتاً نماز یکی از باورهای او خواهد بود.

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: مرحوم شاه‌آبادی اقامه نماز را یکی از مصادیق اجتماعیات می‌داند و قائل است که خدا از شما در مورد چقدر نماز خواندن نمی‌پرسد بلکه می‌پرسد چند نفر را نمازخوان کردید. اینکه کسی در اتاق خودش و همکارش هم در اتاق خودش نماز بخوانند از مصادیق اسلام انفرادی بوده که خواست دین نیست بلکه از ما خواسته شده نماز را با جماعت برپا کنیم یعنی کسی که نماز را به فرادی می‌خواند به تعبیر قرآن «مُقِیمَ الصَّلَاةِ» نیست.

وی با بیان اینکه میان اقامه کننده و قرائت کننده نماز تفاوت وجود دارد، افزود: اقامه نماز نشانه ایمان است،  وظیفه ما تربیت نمازخوان است و نه فقط نماز خواندن که این آرزو و توصیه انبیای الهی نیز بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با تأکید بر اینکه نگاه فردی به نماز مصادیق افکار انحرافی اسلام است، گفت: فهم درست از اسلام این است که بتوانیم چند نفر را نمازخوان کنیم و تفاوت امام با بقیه افراد همین است. 

طاهری در پایان بیان کرد: ما امروز نمازخوان داریم اما اقامه کننده صلاة نداریم یعنی هر کسی نگاه انفرادی دارد و فارغ از حیات اجتماعی مسیر خودش را طی می‌کند حال آنکه تمامی آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها برخاسته از همین فقدان اقامه نماز است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کمک ۲۳۰ میلیارد ریالی خیرین برای مدرسه سازی در گناباد
  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد افتتاح شد
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • تحول خوبی در بوکس کشور ایجاد شده است/ همدان استعدادهای خوبی دارد
  • ملایر در میزبانی مسابقات قهرمانی کشور سنگ تمام گذاشت
  • مسابقات قهرمانی بوکس کشور در ملایر
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد