Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-06@14:18:13 GMT

برگزاری جشن تیرگان در فراهان + فیلم

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۲۰۲۸۱

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک ؛ همزمان با اولین روز از فصل تابستان جشن ملی و باستانی تیرگان با حضور جمعی از مسئولان استان مرکزی و جمع گسترده‌ای از مردم فراهان در جوار امامزاده احمدبن علی (ع) روستای مشهد ذلف آباد این شهرستان برگزار شد.

در این جشن باستانی مردم فراهان و روستا‌ها و شهر‌های اطراف آن در جوار امامزاده احمد بن علی (ع) روستای تاریخی ذلف آباد جمع شده و با اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و سرگرم کننده از نعمت‌های خداوند در فصل درو گندم و اولین روز تابستان شکرگزاری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فراهانی کارشناس میراث فرهنگی گفت: جشن تیرگان تحت عنوان میراث معنوی شهرستان فراهان از سال ۱۳۸۹ در فهرست آثار ملی کشوربه نام خطه فراهان به ثبت ملی رسیده است.

فراهانی افزود: اهالی فراهان در این روز  از دور و نزدیک خود را به جوار امامزاده ذلف‌آباد می‌رسانند و با جشن وسرور و آب ‏پاشی و پخت آش رشته این جشن را برگزار ‏می کنند.

وی اضافه کرد: در این ‏روز افراد به زیارت امامزاده و اهل قبور هم می‌روند، مردم ‏از شهر‌های همدان، ملایر، قم و تهران تولیدات خود شامل سوغات، عطاری و گیاهان دارویی، انواع گل و گیاه، ابزار کشاورزی ‏و صنایع دستی را به معرض فروش می‌گذارند. ‏

این کارشناس میراث فرهنگی ادامه داد: تیرگان روز کمان کشیدن آرش کمانگیر و پرتاب تیراز فراز البرز و گسترش مرز ایران زمین است و همچنین ‏جشن تیرگان جشن آغاز برداشت محصول و شکرگزاری از خداوند هم  محسوب می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: فصل تابستان جشن تیرگان باستانی فراهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۰۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر آخرالزمانی از آتش سوزی عظیم گیلان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 ویدیویی تازه از وضعیت تکان دهنده منطقه امامزاده ابراهیم در شهرستان شفتِ گیلان پس از آتش‌سوزی گسترده مورد توجه قرار گرفته است. هفته گذشته به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی آتش سوزی گسترده‌ای در امامزاده ابراهیم شهرستان شفت استان گیلان اتفاق افتاد و همه چیز را خاکستر کرد. این تصاویر را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • بازدید معاونان بنیاد مسکن از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم(ع)
  • برگزاری یادواره شهدای روستای ثانی آباد
  • عزاداری امام صادق(ع) در امامزاده آقا علی عباس
  • تصاویر آخرالزمانی از آتش سوزی عظیم گیلان
  • برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و ۱۸۵ شهید عباس‌آباد در سلمانشهر
  • برگزاری مسابقات باشگاهی تنیس روی میز بزرگسالان لرستان
  • ۲۷۶ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار
  • اعلام میزان بارش های بهاری در کهگیلویه و بویراحمد
  • مشاهده پلنگ در جوار شهر شاهرود+ فیلم
  • (ویدئو) تصاویر جدید از امامزاده ابراهیم شفت پس از آتش سوزی