Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@11:45:25 GMT

رزمندگان دفاع مقدس خاطرات خود را ثبت کنند

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۲۱۸۷۵

رزمندگان دفاع مقدس خاطرات خود را ثبت کنند

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه الغدیر استان یزد گفت: باید راه شهدا را ادامه دهیم و روحیه جنگندگی و جهادی را در بین نسل جوان جامعه تقویت کنیم.

به گزارش ایسنا، سردار محمدمهدی فرهنگ دوست که در نخستین شهدای پایگاه مقاومت بسیج امام محمدباقر (ع) اردکان سخن می‌گفت بیان کرد: شهرستان اردکان در دوران دفاع مقدس رزمندگان بسیار خوبی را داشت که عمدتاً در واحد اطلاعات عملیات و گردان‌های رزم بودند و هم فرماندهانی که در دوران دفاع مقدس انصافاً نقش‌آفرینی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: شهید بزرگوار، سردار ذبیح‌الله عاصی‌زاده که از بنیان‌گذاران تیپ مستقل ۱۸ الغدیر بود. شجاعت، اخلاص، خاکی بودن، تربیت و سازمان‌دهی نیرو، ولایتمداری و قاطعیت شهید عاصی زاده حرف نداشت. وقتی تیپ الغدیر تشکیل شد به‌سرعت وارد عمل شدیم و این آمادگی نیروها نشان می‌داد که این شهید بزرگوار از مدت‌ها قبل نیروهای خود را برای تشکیل تیپ سازمان‌دهی کرده بود.


مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه الغدیر استان یزد در ادامه به بیان خاطراتی از شهدای شهرستان اردکان ازجمله سردار فیض، سردار دهستانی، سردار زفاک، سردار شابلی و برخی دیگر از شهدا و رزمندگان اردکانی در دوران دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: ما وظیفه‌داریم که در جهت معرفی آن‌ها تلاش کنیم.


وی گفت: رزمندگان دوران دفاع مقدس خاطرات خود و معنویات آن دوران را ثبت کنند. ما باید گنج جنگ را پیدا کنیم و به جامعه عرضه کنیم. باید راه شهدا را ادامه دهیم و روحیه جنگندگی و جهادی را در بین نسل جوان جامعه تقویت کنیم. ما در دوران دفاع مقدس با دست‌خالی در برابر همه دنیا ایستادیم و امروز درزمینهٔ ساخت تجهیزات نظامی در سطحی قرار داریم که بسیاری از کشورها سلاح خود را از ایران تأمین می‌کنند.


سردار فرهنگ دوست در پایان اظهار داشت: همان‌گونه که ما در زمینه‌های نظامی و هسته‌ای توانستیم پیشرفت کنیم درزمینهٔ اقتصاد هم می‌توانیم باهمت و اراده جهادی خود و انتقال آن به نسل جدید به خودکفایی برسیم. جوانان امروز چیزی از جوانان دوران دفاع مقدس کم ندارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام تیپ الغدیر دفاع مقدس سپاه الغدیر یزد شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۱۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول دبیرخانه کنگره سرداران شهید درگذشت

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی طی پیامی درگذشت سردار سرتیپ سیدمجید ایافت را به این شرح تسلیت گفت:

« بسم الله الرحمن الرحیم. من المؤمنین رجالٌ صدقوا ما عاهدوا اللّه علیه ۖ فمنهم من قضیٰ نحبه ومنهم من ینتظر ۖ وما بدّلوا تبدیلًا

عروج شهادت‌گونه سردار رشید اسلام و جانباز سرافراز، سرتیپ‌پاسدار سیدمجید ایافت موجب تاسف و تاثر گردید. ایشان رزمنده‌ای مجاهد، فرماندهی بااخلاص، از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و هم‌رزم وفادار سردار شهید محمود کاوه بودند که پس از دوران دفاع‌مقدس نیز با مجاهدت و تعهد، مسئولیت‌های متعددی را در عرصه‌های مختلف سپاه از جمله جانشینی فرماندهی لشکر ویژه شهدا، فرماندهی قرارگاه عاشورا، جانشینی فرماندهی قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه و مسئولیت دبیرخانه کنگره بزرگداشت سرداران شهید و ۲۳ هزار شهید خراسان را برعهده داشتند که به‌طور یقین خدماتشان در گنجینه افتخارات این کشور به یادگار باقی خواهد ماند.

ضمن تجلیل از رشادت‌های سردار مخلص و باصفا سید مجید ایافت و عرض تسلیت به مردم ولایتمدار خراسان و شهر مقدس مشهد، هم‌رزمان، دوستان و خانواده صبور وگرانقدر، برای آن مجاهد فقید، علو درجات و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.»

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • یادواره شهدای روستای عیش آباد رفسنجان
  • دفاع مقدس ما امروز در جنگ نرم است
  • مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد
  • مسئول دبیرخانه کنگره سرداران شهید درگذشت
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد