Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ – رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا – چند ماه پیش با وجود مخالفت های بسیار از سوی جمهوری‌خواهان و سایر کشورها، قانونی را تصویب کرد که طبق آن، تعرفه واردات فولاد ۲۵ درصد و آلومینیوم ۱۰ درصد برای واردات از اروپا به آمریکا تعیین شد.

 دونالد ترامپ برای تصویب این قانون بر این باور بود که افزایش تعرفه‌ها می تواند از کسب و کار و مشاغل آمریکایی حمایت کند این در حالیست که بسیاری از اقتصاددانان می گویند تاثیر افزایش قیمت برای کاربران فولاد و آلومینیوم مانند صنایع خودروسازی و نفت مشاغل بیشتری را در مقایسه با محدودیت‌هایی که واردات ایجاد می‌کند، نابود خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نخستین گام های خود به منظور مقابله به مثل با آمریکا، تعرفه واردات موتورسیکلت های ساخت کشور ایالات متحده آمریکا را ۲۵ درصد افزایش دادند. این موتورسیکلت ها شامل برندهای معروف و خوش آوازه ای همچون هارلی داویدسون و ایندین است که همگی مجهز به یک پیشرانه با حجم بالای ۵۰۰ سی‌سی هستند. البته لازم به ذکر است که در این میان موتورسیکلت های برقی و الکتریکی آمریکایی که به عقیده اتحادیه اروپا دوستدار محیط زیست بوده و نباید برای استفاده از آنها ممانعتی ایجاد شود، از این قانون تعرفه ۲۵ درصدی مستثنی خواهند بود و قربانی سیاست گذاری های نادرست امریکا نمی شوند.

شرکت هارلی داویدسون در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی حدودا ۴۰ هزار دستگاه موتورسیکلت به کشورهای اروپایی فروخته است این در حالیست که این میزان در بازار وطنی آن یعنی ایالات متحده آمریکا حدود ۱۴۸ هزار دستگاه بوده است.

از سویی دیگر، طبق آمار منتشر شده فروش محصولات این برند امریکایی از سال گذشته تاکنون گرفتار یک رکود بی سابقه ای شده است. به همین دلیل هم به نظر می رسد سیاست گذاران اروپایی این شرکت را هدف گرفته اند تا دولت ترامپ را متوجه خسارات جبران ناپذیر سیاست های نادرست خود کنند. حالا به نظر می رسد با قانون افزایش تعرفه واردات موتورسیکلت های آمریکایی به اروپا کار این غول های موتورسیکلت سازی بسیار سخت تر و دشوارتر از همیشه خواهد شد.

البته به نظر می رسد رقیب آن یعنی شرکت ایندین (indian) با رونمایی از محصولات جدید و گسترش نمایندگی های خود، سهم بزرگی از بازار وطنی را به خود اختصاص داده است و ممکن است نسبت به هارلی داویدسون کمتر تحت تاثیر قانون جدید اتحادیه اروپا قرار بگیرد.

بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی یو اس ای تودی، هارلی داویدسون در بیانیه ای به این اقدام جدید اتحادیه اروپا واکنش نشان داده و اظهار کرده است که قانون افزایش تعرفه واردات موتورسیکلت های آمریکایی که در اصل اقدام تلافی جویانه اروپا در قبال افزایش تعرفه واردات فولاد و الومینیوم از سوی آمریکا به شمار می رود، به طور قطع بر روی مشتریان و میزان فروش ما (شرکت هارلی داویدسون) تاثیرات منفی عظیمی خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: اتحادیه اروپا و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۲۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نیویورک‌تایمز، لایحه‌ای که شرکت چینی بایت‌دنس را مجبور می‌کند یا تیک‌تاک را بفروشد یا به‌طور کامل فیلتر شود، با امضاء توسط جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به قانون اجرایی تبدیل شد. این لایحه بعد از بررسی و تأیید در کنگره آمریکا، روز سه‌شنبه توسط مجلس سنا تصویب شده بود.

کنگره اعلام کرده این لایحه را به دلیل نگرانی‌های امنیتی ناشی از ارتباط تیک‌تاک با چین تصویب کرده است. آنها می‌گویند ریسک‌های امنیتی وجود دارد که دولت چین بتواند از این پلتفرم برای دسترسی به داده‌های حساس متعلق به ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی آن یا برای انتشار تبلیغات استفاده کند.

این قانون به تیک‌تاک اجازه می‌دهد در صورتی که بایت‌دنس آن را ظرف ۲۷۰ روز، یعنی حدود ۹ ماه، بفروشد، به فعالیت خود در ایالات متحده ادامه دهد. این ضرب‌الاجل توسط رئیس‌جمهور قابل تمدید به یک سال است.

به احتمال زیاد این اقدام با چالش‌های حقوقی و همچنین مقاومت احتمالی پکن مواجه خواهد شد، که می‌تواند فروش یا صادرات این فناوری را مسدود کند. همچنین مشخص نیست چه کسی منابع لازم برای خرید تیک‌تاک را دارد، چرا که قیمت این پلتفرم بسیار گران خواهد بود.

انوپام چاندر، پژوهشگر در مؤسسه بازآفرینی رسانه‌های اجتماعی در هاروارد و متخصص در زمینه تنظیم مقررات جهانی فناوری‌های نوین، می‌گوید: این موضوع به یک آشفتگی کامل تبدیل خواهد شد.

تیک‌تاک، اما به کاربران آمریکایی خود قول داده است که این قانون را به چالش بکشد.

«شو چئو» مدیرعامل این شرکت، در ویدیویی که در این پلتفرم منتشر کرد، گفت: مطمئن باشید، ما جایی نمی‌رویم. ما مطمئن هستیم و برای حقوق شما در دادگاه‌ها مبارزه خواهیم کرد.

گفتنی است ۱۷۰ میلیون آمریکایی در حال حاضر از تیک‌تاک استفاده می‌کنند و این پلفترم ویدئومحور یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در ایالات متحده است. طبق آمار‌ها این برنامه در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در صدر لیست دانلود کاربران این کشور بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟
  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند
  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • آمریکا ممنوعیت تیک تاک را در سنا تصویب کرد
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | پاسخ ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا | آخرین وضعیت حقابه هیرمند
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است