Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@03:08:26 GMT

مقایسه مارادونا و مسی در جام‌های جهانی

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۲۳۲۸۷

مقایسه مارادونا و مسی در جام‌های جهانی

دو ستاره تیم ملی فوتبال آرژانتین عملکرد متفاوتی در جام‌های جهانی داشتند.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از آس، دیگو آرماندو مارادونا و لیونل مسی برای بهترین بازیکن تاریخ فوتبال آرژانتین رقابت می‌کنند. آن‌ها هم‌چنین می‌خواهند بهترین بازیکن تاریخ جهان شوند. در این میان ستاره‌هایی هم‌چون پله و کریستیانو رونالدو نیز وجود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مارادونا در مجموع ۹۰ بازی برای تیم‌ ‌ملی انجام داد و توانست ۳۴ گل به ثمر برساند. در مقابل لیونل مسی در ۱۲۴ بازی ۶۴ گل به ثمر رساند و ۴۳ پاس گل داد. او توانست با این رکورد از گابریل باتیستوتا با ۵۴ گل پیشی بگیرد. هر دو مهاجم آرژانتینی در چهار جام جهانی حضور داشتند و اکنون مسی در حال‌ رقابت در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است و پس از شکست سنگین تیمش مقابل کرواسی در شرایط خوبی قرار ندارد. مارادونا به همراه تیم‌ ‌ملی آرژانتین توانست یک بار فاتح جام جهانی شود. این اتفاق در سال ۱۹۸۶ رخ داد. چهار سال پیش مسی می‌توانست فاتح جام جهانی شود اما آرژانتین با یک گل در فینال مغلوب شد و فرصت قهرمانی را از دست داد.

در مجموع مارادونا ۲۱ بازی در جام جهانی انجام داد و توانست هشت گل به ثمر برساند و هفت بار پاس گل بدهد. آمار این بازیکن در جام جهانی ۱۲ برد، چهار مساوی و پنج شکست است. این‌ در حالی است که ستاره بارسلونا ۱۷ دیدار را در جام جهانی تجربه کرده است و پنج گل نیز به ثمر رسانده است. او هم‌چنین چهار پاس گل داده است. مسی در این مدت یازده پیروزی، سه تساوی و سه شکست را تجربه کرد. مقایسه مارادونا و مسی همیشه وجود داشته است. او شماره "۱۰" بارسلونا و تیم‌ ‌ملی را بر تن دارد. نحوه بازی، فیزیکش و دریبل زنی‌اش مانند مارادونا است. با این حال همیشه در مورد رهبری او در تیم بحث وجود دارد.

مارادونا در سال ۱۹۸۹ نخستین جام جهانی‌اش را تجربه کرد. در حالی که تنها ۲۲ سال داشت. او به همراه تیم‌ ‌ملی توانست در پیروزی چهار بر یک مقابل مجارستان دو گل به ثمر برساند و راهی مرحله دوم شود اما در این مرحله مغلوب برزیل و ایتالیا شد. ستاره آرژانتینی در سال ۱۹۸۶ تیمش را رهبری کرد و توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد. مارادونا در بازی‌ برابر کره سه پاس گل داد. هم‌چنین مقابل ایتالیا گلزنی کرد و در دیدار برابر بلغارستان دوباره یک پاس گل داد. آلبی سلسته در مرحله یک هشتم نهایی اروگوئه را پشت سر گذاشت و در مرحله یک چهارم نهایی با دو گل تاریخی مارادونا دو بر یک تیم‌ ‌ملی فوتبال انگلیس را شکست داد. او یکی از گل‌ها را پس از پشت سر گذاشتن همه بازیکنان حریف و دروازه‌بان به ثمر رساند و دیگر گلش را با دست وارد دروازه‌ انگلیس کرد. این گل به "دست خدا" مشهور شد. دو گل دیگر مهاجم آرژانتینی در نیمه نهایی مقابل بلژیک به ثمر رسید. تیم‌ ‌ملی آرژانتین با دو گل حریف اروپایی خود را شکست داد و در فینال سه بر دو برابر آلمان پیروز شد تا جام قهرمانی را بالای سر ببرد. مارادونا در این بازی یک پاس گل به خورخه بورچاگا داد. در سال ۱۹۹۰ مارادونا دوباره تیمش را در جام جهانی ایتالیا رهبری کرد. آلبی سلسته فینالیست شد اما در بازی فینال با یک گل مغلوب آلمان شد. مارادونا در این بازی تاثیرگذار نبود. با این حال در دیدار برابر تیم‌های ملی رومانی و برزیل نقش مهمی داشت و در مرحله یک چهارم نهایی گلزنی کرد. آخرین حضور ستاره آرژانتینی در جام جهانی ۹۴ بود. او در دیدار برابر یونان درخشید و در پیروزی تیمش مقابل تیم‌ ‌ملی نیجریه نقش داشت اما پس از مثبت اعلام شدن تست دوپینگ جام جهانی را از دست داد. آرژانتین نیز در مرحله یک هشتم نهایی برابر رومانی شکست خورد و حذف شد.

از طرفی مسی نخستین جام جهانی‌اش را در حالی که ۱۹ سال داشت در سال ۲۰۰۶ در آلمان تجربه کرد. او تنها در دیدار برابر هلند به عنوان بازیکن اصلی به میدان رفت و در مقابل تیم‌ ‌ملی صربستان در دومین بازی مرحله گروهی گلزنی کرد. مسی در شب شکست تیمش مقابل آلمان در مرحله یک چهارم نهایی حضور نداشت. آلبی سلسته در ضربات پنالتی‌ یک شکست تلخ را تجربه کرد. مهاجم آبی‌ اناری‌ها در جام جهانی ۲۰۱۰ مسئولیت بیشتری داشت و ستاره تیمش محسوب می‌شد. او در همه بازی‌ها حضور داشت ولی دوباره شکست را مقابل تیم‌ ‌ملی آلمان تجربه کرد. این اتفاق در مرحله یک هشتم نهایی رخ داد و آلبی سلسته با چهار گل مغلوب حریف اروپایی اش شد. مسی در دیدار برابر کره جنوبی و مکزیک پاس گل داد. در سال ۲۰۱۴ ستاره بارسلونا به دنبال فتح جام بود ولی دوباره آلمان در مسیر این تیم قرار گرفت و اجازه نداد مسی جام را بالای سر ببرد. گوتسه تک گل بازی را در وقت‌های ‌اضافه به ثمر رساند. مسی در مرحله گروهی نیز نقش تعیین کننده‌ای داشت و یک گل برابر بوسنی و ایران به ثمر رساند. او توانست در آخرین بازی برابر نیجریه دبل کند. تیم‌ ‌ملی آرژانتین در مرحله حذفی با گل آنخل دی ماریا در وقت‌های ‌اضافه به پیروزی دست یافت. پاس گل را مسی به دی ماریا داد. آلبی سلسته سپس در ضربات پنالتی‌ هلند را شکست داد و به فینال راه پیدا کرد. آخرین جام جهانی مسی اکنون در حال برگزاری است. آینده آرژانتین مشخص نیست چون این تیم از دو بازی خود تنها یک امتیاز آن هم برابر تیم‌ ‌ملی فوتبال ایسلند به دست آورده است. مسی در آن بازی یک پنالتی‌ را از دست داد. اکنون آینده این تیم به نیجریه و ایسلند وابسته است. تیم‌ ‌ملی آرژانتین باید مقابل تیم آفریقایی پیروز شود و شاهد تساوی یا شکست ایسلند برابر کرواسی باشد تا بتواند به دور بعد صعود کند. مسی اکنون ۳۰ ساله است و می‌تواند آخرین جام جهانی‌اش را در قطر زمانی که ۳۴ ساله است تجربه کند.

افراد زیادی در مورد مارادونا صحبت می‌کنند که توانست جام جهانی ۱۹۸۶ را به همراه تیم‌ ‌ملی به دست آورد اما مسی با وجود بازیکنان سطح بالا در تیم‌ ‌ نتوانسته است به آن دست یابد. واقعیت این است که هر دو بازیکن جزو بهترین‌ها هستند و در کنارشان بازیکنان خوبی وجود داشتند تا آن‌ها را در رسیدن به اهداف‌شان کمک کنند. زمانی که آلبی سلسته در سال ۸۶ فاتح جام جهانی شد در ترکیبش پومپیدو، کوسیفو، براون، روجری، اولارتیکوئاچا، خیوستی، باتیستا، انریکه، بورچاگا، مارادونا و والدانو حضور داشتند. این در حالی بود که تیم‌ ‌ملی آرژانتین در فینال جام جهانی ۲۰۱۴ از سرخیو رومرو، زابالتا، گارای، دمیکلیس، روخو، ماسچرانو، بیگلیا، انسو پرس، ایگواین، مسی و لاوتزی بهره می‌برد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مسی مارادونا آرژانتین جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۳۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) مقایسه بمب افکن چینی Xi’an H-۲۰ و B-۲۱ آمریکایی؛ کدام بهتر است؟

با داغ شدن رقابت بزرگ قدرت، ایالات متحده و چین در حال توسعه نسل بعدی بمب افکن‌های استراتژیک پنهانکار خود هستند. B-۲۱ Raider آمریکایی در حال توسعه با بودجه‌ای قابل توجه است و اکنون وارد مرحله تولید با نرخ پایین شده است. در عین حال، شایعاتی در مورد بمب افکن جدید چین با نام Xi’an H-۲۰ وجود دارد که ظاهراً به زودی رونمایی خواهد شد. با این بمب افکن جدید، چینی‌ها امیدوارند سلطه ایالات متحده در عرصه بمب افکن‌های پنهانکار را به چالش بکشند. اما کدام بهتر است؟ B-۲۱ یا H-۲۰؟

به گزارش روزیاتو، جنگ سرد در سال ۱۹۹۰ به پایان رسید و ایالات متحده به عنوان تنها ابرقدرت در جهان باقی ماند. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، بسیاری از برنامه‌های نظامی پرهزینه از نظر ابعاد کاهش یافته یا لغو شدند. در حالی که روسیه تنها سایه‌ای از آنچه اتحاد جماهیر شوروی بود به نظر می‌رسد، چین به سرعت در حال توسعه نظامی و تکنولوژیکی بوده است.

بار دیگر، جهان وارد عصر رقابت قدرت‌های بزرگ شده است و ایالات متحده دیگر نمی‌تواند مطمئن باشد که در آینده نیز مانند گذشته از سلطه خود برخوردار خواهد بود.

B-۲۱ Raider آمریکایی

به نظر می‌رسد B-۲۱ Raider آمریکایی در توسعه خود از Xi’an H-۲۰ جلوتر است. B-۲۱ Raider اولین بار در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۳ به پرواز درآمد و اکنون در مرحله تولید اولیه با نرخ پایین قرار دارد. نیروی هوایی ایالات متحده انتظار دارد که این بمب افکن پنهانکار تا سال ۲۰۲۷ – فقط حدود ۳ سال آینده – وارد خدمت رسمی و گسترده شود. به گفته نیروی هوایی ایالات متحده، B-۲۱ Raider یک بمب افکن تهاجمی پنهانکار با قابلیت نفوذ دوگانه خواهد بود که قادر به حمل مهمات متعارف و هسته‌ای خواهد بود. B-۲۱ ستون فقرات نیرو‌های بمب افکن آینده نیروی هوایی را تشکیل خواهد داد که شامل B-۲۱‌ها و B-۵۲‌ها می‌شود.

یکی از نکات قابل توجه این است که B-۲۱ Raider اولین بمب افکن پنهانکار آمریکایی نیست. آمریکا سال هاست که بمب افکن‌های پنهانکار دیگری از جمله B-۲ Spirit و F-۱۱۷ Nighthawk می‌سازد. این بدان معناست که صنعت تولید بمب افکن پنهانکار ایالات متحده تجربه بالایی داشته و می‌تواند بر اساس مهارت‌ها و پایگاه دانش خود، نمونه‌های بهتری نیز بسازد.

Xi’an H-۲۰ چینی

بمب افکن Xi’an H-۲۰ اولین بمب افکن پنهانکار در نوع خود در چین است. چین برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که این بمب افکن را توسعه می‌دهد و از آن زمان تاکنون، این پروژه کاملاً سری پیش رفته است. نیوزویک به نقل از یک مقام چینی در مارس ۲۰۲۴ گفت که این بمب افکن “به زودی” رونمایی خواهد شد. این مقام همچنین اظهار داشت که دیگر چالش بزرگی برای توسعه بمب افکن چینی باقی نمانده است.

در حال حاضر، تنها بمب افکن استراتژیک در خدمت چین، جت بمب افکن دو موتوره Xi’an H-۶ است. این بمب افکن یک نسخه کپی ساخته شده با مجوز از روی توپولف Tu-۱۶ ساخت شوروی است که اولین پرواز خود را در سال ۱۹۵۲ انجام داده و اولین بار در سال ۱۹۵۸ به چین تحویل داده شد. اعتقاد بر این است که چین حدود ۲۳۱ فروند از این هواپیما‌ها را در خدمت دارد، هواپیما‌هایی که به شدت بازطراحی و مدرن شده اند. صرف نظر از قابلیت‌های واقعی H-۲۰ جدید، این هواپیما احتمالاً یک جهش قابل توجه نسبت به H-۶ قدیمی خواهد بود.

مقامات آمریکایی نگران نیستند

ما اکنون به این تغییرات نیاز داریم. ما برای بهینه سازی مجدد نیرو‌های خود برای مقابله با چالش‌های استراتژیک در زمان رقابت قدرت‌های بزرگ وقت نداریم. ~ فرانک کندال، وزیر نیروی هوایی

بدون دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده، ارائه بینش زیادی در مورد اینکه کدام بهتر یا توانمندتر است غیرممکن است. بسیاری از آنچه در مورد H-۲۰ نوشته شده است حدس و گمان است. با این حال می‌توان به مواردی اشاره کرد.

مقامات ایالات متحده نسبت به بمب افکن چینی H-۲۰ چندان نگران به نظر نمی‌رسند. یکی از مقامات اطلاعاتی وزارت دفاع که به شرط ناشناس ماندن با خبرنگاران صحبت می‌کرد، به گزارش Defence One گفته است: «موضوع H-۲۰ این است که وقتی واقعاً به طراحی این سیستم نگاه می‌کنید، احتمالاً به خوبی پلتفرم‌ها [با پنهانکاری بیشتر]، به‌ویژه پلتفرم‌های پیشرفته‌تری که در حال توسعه دادنشان هستیم، نیست. آن‌ها با چالش‌های طراحی مهندسی زیادی مواجه شده‌اند، از این نظر که چگونه می‌توانید عملکرد سیستم را به روشی مشابه با B-۲ یا B-۲۱ انجام دهید.»

این مقام آمریکایی همچنین در مورد ادعای چینی‌ها مبنی بر اینکه بمب افکن آن‌ها به زودی وارد بازار می‌شود، تردید داشته و گفته است که احتمالاً این موضوع سال‌ها طول خواهد کشید. این مقام مسئول تصریح کرده که حتی اگر این بمب افکن رونمایی شود، به این معنا نیست که «نوع قابلیتی که آن‌ها نیاز دارند یا مقداری که نیاز دارند» را داشته باشد.

با این حال، باید توجه داشت که چین در حال توسعه سریع در زمینه نظامی بوده و به سرعت در حال مدرن شدن است. همچنین، “به خوبی نسخه آمریکایی نبودن” به این معنی نیست که بمب افکن چینی مرگبار یا یک تهدید مهم نیست. هر روزه تعداد بیشتری از سیستم‌های قدیمی ساخت شوروی و تحت لیسانس شوروی، با سیستم‌های بومی جایگزین می‌شوند. حتی اگر این سیستم‌ها مطابق با توانایی‌های همتایان غربی خود نباشند، شکاف بین این دو احتمالاً با گذشت زمان کم خواهد شد.

روسیه نیز در حال توسعه بمب افکن پنهانکار خود است – توپولف PAK DA، اما چین بیش از پیش از اتکا به روسیه و تکنولوژی این کشور مستقل می‌شود. چین اکنون از نظر فناوری از روسیه پیشی گرفته است.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) مقایسه بمب افکن چینی Xi’an H-۲۰ و B-۲۱ آمریکایی؛ کدام بهتر است؟
  • جسد مارادونا را از قبر بیرون می‌کشند + جزئیات | دست از سر مرده مارادونا هم بر نمی‌دارند!
  • مرگ بدون آرامش، قبر مارادونا حفر می‌شود!
  • مقایسه تقابل ۴تیم بزرگ لیگ ایران با ۴ لیگ اروپا
  • ادعای جدید دختر دیگو مارادونا درباره مرگ اسطوره
  • ادعای جدید: الکل یا ماده سمی علت مرگ مارادوناست!
  • تصمیم عجیب خانواده مارادونا درباره جسد او
  • خانواده مارادونا به دنبال انتقال جسد او به بوئنوس آیرس
  • بازیکن پرافتخار تیم ملی: همین حالا کمک کنید
  • (ویدیو) مقایسه پراید با خودروهای آمریکایی توسط یک افغانستانی