Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،احمد علی انجم روز رئیس دادگستری شهرستان جیرفت ضمن تبریک هفته قوه قضاییه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران گفت:طی یک سال اخیر ،از یک تیر ۹۶ تا ۱تیر ۹۷ تعداد ۱۳ هزار و ۳۴۷ فقره پرونده در دادگستری مورد رسیدگی قرار گرفته و در دست بررسی است که در حوزه حقوقی و کیفری ۱۳ هزارو ۱۲۴ پرونده از سیستم خارج شده است که در مورد این پرونده ها رای صادره شده و یا در مورد پرونده اظهار نظر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین از ۲۳ هزارو ۵۷۸ فقره پرونده ورودی به دادسرا ۲ هزارو ۴۱۸ فقره پرونده از سیستم خارج شده است. و همکاران قضایی نهایت تلاش خود را در خدمت رسانی به مردم انجام می دهند.

انجم روز تصریح کرد : مهمترین موضوعی که می تواند به مردم کمک کند راه اندازی سیستم ثنا بوده که حدود ۸۰ درصد پرونده های حوزه دادسرا از طریق این سامانه مورد بررسی قرار گرفته و در حوزه دادگستری باتوجه به اینکه از سال های قبل در حال بررسی هستند ۵۲ درصد از پرونده در سامانه ثنا ثبت و مورد بررسی قرار گرفته اند.

وی از مراجعه کنندگان خواست برای ارائه دعوی خود حتما از طریق سامانه ثنا اقدام کنند تا از آمد و رفت های مردم به دادگاه جلوگیری شود و ابلاغ ها به صورت پیامک به طرفین ارسال خواهد شد.

انجم روز از اصحاب رسانه خواست در جهت فرهنگ سازی تمام مسائل جامعه تلاش خود را بیشتر کنند تا از طریق اطلاع رسانی های مفید و موثر در نشریات و مجلات و خبرگزاری ها مردم از مسائل مورد نیاز آگاهی کافی داشته باشند و این آگاه سازی ها باعث کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه طی یک سال گذشته ایراد ضرب و جرح به تعداد ۲ هزارو ۹۴۱ پرونده بیشترین آمار را در پرونده‌های دادگاه داشته و ایراد صدمه غیر عمدی ناشی از تصادفات که ناشی از فرهنگ رانندگی است ،۲ هزارو ۵۵۴ فقره و در حوزه حمل مواد مخدر ۲ هزارو ۳۳۷ پرونده و همچنین در حوزه اختلافات و حقوقی بیشترین آمار مربوط اختلافات خانوادگی است.

رئیس دادگستری جیرفت گفت: متاسفانه بالاترین آمار بحث طلاق است که در سال گذشته ۶۰۸ مورد در خواست طلاق و
۴۷۸ مورد نفقه، ۴۱۳ مورد مطالبه مهریه و ۳۱۵ مورد طلاق توافقی در شهرستان جیرفت داشتیم.

وی افزود:در بحث زمین و رفع تصرفات راه و شهرسازی و منابع طبیعی ۳۱۰ هکتار در حوزه شهری ۷۲۳هکتار در حوزه روستایی منابع طبیعی و انفال عمومی رفع تصرف شده و در حال حاضر اراضی ملی کنترل شده است مگر در برخی از فصول سال در حوزه روستایی شاهد تصرف اراضی کشاورزی هستیم.

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت تصریح کرد: از ۳ هزارو ۷۳۹ پرونده ورودی به شورای حل اختلاف ۳ هزارو ۴۲۵ پرونده مخدوم، یک هزارو ۲۴۸ پرونده به صلح و سازش منتهی شده یعنی ۴۲ درصد صلح و سازش داشتیم .

انجم روز از همه مسئولان ادارات و رسانه‌ها و همه افرادی که دست به قلم دارند به جهت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری اخبار اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۴۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز

خلیل اللهی گفت: با توسعه یافتن این شورا‌ها و افزایش تعدا آنها فلسفه اصلی تشکیل آنها منحرف شد و تبدیل به اداره شد و به جای ریش سفیدان جوان‌ها روی کار آمدند.

وی همچنین به مشکل کمبود نیرو در شورا‌های حل اختلاف نیز اشاره کرد و گفت: نیروی این شورا‌ها بیشتر جذب دادگستری شده اند و این مسئله کیفیت این شورا‌ها را تقلیل داده است.

قربانی معاون قضایی دادگستری استان نیز گفت: هدف این نشست منطقه‌ای که استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل زنجان قزوین و گیلان نیز حضور دارند بررسی مسائل و مشکلات موجود در زمینه معایب و مزایای دادگاه‌های صلح، داوری، میانجیگری کمبودنیرو در شورا‌های حل اختلاف و بررسی معایب تعریف قضاوت در حوزه کسب و کار است تا نتایج آن به همایش تخصصی که در مشهد برگزار خواهد شد ارجاع داده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد
  • ماموریت ویژه دادگستری البرز برای شناسایی مدیران شهری متخلف
  • جرایم مدیران شهری در البرز تحت رصد معاونت پیگیری پرونده‌های خاص
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز
  • صدور ابلاغ صلح یاری برای ۲۱۹ مأمور فراجا در کرمان
  • شورای حل اختلاف فراجا در کرمان فعال شد
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود