Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

علی بیت الهی مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات مسکن گفت: احتمال دارد دلیل خشک شدن قنات چشمه علی که روند خشک شدن آن از اسفند سال گذشته آغاز شده، عبور خط ۶ مترو باشد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، بیت الهی بیان این مطلب افزود: توسعه ما پایدار نیست و در انجام یک کار به آثار زیست محیطی و اصول اولیه محاسبات مهندسی آن توجه نمی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: چشمه علی (یا چشملی) که دارای قدمت ۷ تا ۸ هزار ساله دارد واقع در بزرگراه شهید آوینی در منطقه ۲۰ تهران که با احداث قطعه شهر ری خط ۶ مترو و ایستگاه های دولت آباد و چشمه علی بعد از هزاران سال آب دهی و ایجاد فضای خاطره انگیز برای مردم شهر ری و تهران اواخر اسفند ۹۶ به طور کامل خشک شد.

بیت‌اللهی افزود: این قنات در حال حاضر خشک شده است و روند خشک شدن آن از اسفند سال گذشته آغاز شد و احتمال آن می‌رود که دلیل خشک شدن آن عبور خط ریلی مترو از آن منطقه باشد.

او ادامه داد: خط ریلی مترو در این منطقه شمالی – جنوبی است و عبور آن از این منطقه منجر به قطع شدن رگه‌های آب شده است.

مدیر بخش زلزله و رانش زمین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تصریح کرد: برای بررسی بیشتر اقدام به مطالعات میدانی در این منطقه خواهد شد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: خط 6 مترو چشمه علی علی بیت الهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۵۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سید محمد رضا سیدحسینی گفت: طبیعت خشک و کم باران استان، نیاکان سخت کوش مردم این دیار را مانند سایر استان‌های کویری کشور به سمت تکنولوژی حفر قنات سوق داده که نتیجه زحمات آنها در قالب هزار و ۹۲۵ رشته قنات به طول دو هزار و ۳۲۷ کیلومتر به عنوان میراثی گرانبها به ما سپرده شده است.
وی گفت: استان سیستان و بلوچستان از نظر تعداد قنوات رتبه ششم کشوری و به لحاظ وابستگی کشاورزی استان به آب قنات با ۱۵ درصد رتبه چهارم کشوری را در بین استان‌های قنات خیز کشور داراست و این نکته موید نقش بسزا و مهم قنات در تولید محصولات کشاورزی و ایجاد اشتغال در استان است.
وی اظهار کرد: در بارندگی‌های اسفند ماه سال گذشته و بارش‌های فروردین امسال و وقوع سیل در استان، بیش از ۳۰۰ رشته از قنوات دچار خسارت شده است و جهت مرمت و بازسازی این قنوات، اعتباری بیش ازهزار و ۲۰۰ میلیاد ریال مورد نیاز است.

دیگر خبرها

  • احیای ۲۶رشته قنات توسط بسیج سازندگی قزوین
  • منش طلبگی | الماس گرانبهای روحانیت
  • احیا و مرمت قنات مدوئیه
  • اردیبهشت زمان سفر سرزمین لاله های سر به زیر
  • قدردانی از کارگران شهرری
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی
  •  کاوش در «فلک‌الافلاک»/ قدمت ۵ هزارساله سکونت انسان در این عرصه
  • نگاهی به طبیعت بهاری دریاچه سد آغچه در بوئین میاندشت + فیلم
  • دیدار مردمی معاون قوه قضاییه در حرم عبدالعظیم(ع)
  • دیدار مردمی اصغر جهانگیر در حرم شاه عبدالعظیم حسنی